duminică, 30 septembrie 2007

volver

multe zile dupa aceea, in fata batranilor tovarasi din lumea virtuala, pantagruel avea sa-si aminteasca de dupa-amiaza indepartata cand verbiaj (magul) si dede(menestreleul) l-au osandit sa faca cunsotinta cu blogul.

incep cu o tristete. o despartire. o farama de murire.

nu sunt un bun credincios. ma duc rar pe la biserica. atunci cand ma urnesc (cu greu), prefer manastirea darvari. acolo staret este parintele eftimie, un om (calugar tanar) cum altul nu-i. bun, generos, smerit, intelept, harazit, prietenos, destoinic, agreabil, stralucitor, desavrasit - sunt cuvinte marunte pentru acest om cu deosebit.
nu este un sfant si nici un inger. este un simplu om, ca noi toti.
cine a avut insa ocazia sa-l asculte macar o data, sa schimbe o vorba cu el, a ramas virusat. acela stie acum ce infatisare au sfintii si ingerii.

de astazi, el nu mai este. nu a murit, dar nu mai este.
a plecat putin. pentru 3 ani nemarginiti... cu o bursa de studii in germania.
enoriasii darvarilor au aflat trista veste cu cateva zile in urma. au suferit un soc. spontan au izbucnit in lacrimi. printre ei si sotia mea si alti cativa cunoscuti.
mi s-a parut putin exagerata purtarea lor. pana la urma parintele eftimie avea datoria sa-si valorifice potentialul urias pe care l-a primt de la Dumnezeu. tocmai de aceea era necesara aceasta specializare pentru care ne-a parasit. trebuia sa-si urmeze propriul drum.
de capacitatile si energiile sale infinite au dreptul sa se bucure mult mai multi romani. nu doar cei care au avut norocul sa-l descopere si sa-l "confiste" de timpuriu.

duminica am participat si eu la ultima lui slujba la darvari. la slujba de adio. atata tristete si iubire pe metru patrat ca in acest coltisor de rai (darvariul este conceput ca o gradina) nu mi-a mai fost dat sa vad. slujba s-a terminat la ora 12.00, dar oamenii nu se indurau sa plece nici pe la 14.00. emotia, intensa, acuta, m-a biruit inca din prima clipa. oamenii se rugau si plangeau.

parintele eftimie a promis ca se va intoarce. si-a cerut iertare mai intai. intamplator sau nu predica din acesata duminica (aceeasi predica pentru toate bisericile ortodoxe) a fost despre iubire si iertare. si despre despartire.

inchei cu o alta tristete.



volver (intoarcerea).
almodovar.
o farama de nemurire.

14 comentarii:

Aky spunea...

Dimineata cu soare sa ai, tu cel ce-i amintesti pe sublimul argentinian al Veacului de Singuratate si pe sturlubaticul mag creator al Volver-ului.. Doi regi ai frumoaselor nebunii ce ne incanta.
Un mic dar de buna-gasire. Estrella Morente cu un frumos Volver, pe care il asculta cuminte si adancit insusi maestrul Almodovar..
http://www.youtube.com/watch?v=LLAMO_rVJIc

Aky spunea...

Iertaciune.. iata un link mai complet, savureaza-l pe acesta rogu-te: http://www.youtube.com/watch?v=r_-GvncmteI

pantacruel spunea...

aky,
multumesc nespus pentru cuvintele frumoase. mai ales ca si dumneata il apreciezi cum se cuvine pe marquez (columbian, desigur - un cafegiu si un comunist sensibil, obsedat de... flori galbene si femei frumoase) si nu iti sunt indiferente tanourile.

si pentru ca esti primul vizitator al blogului meu, iti dedic si o melodie.

un alt almodovar.
de aceasta data alaturi de un prieten brazilian. (fantastici sud-americanii astia, ce sa o mai lungesc...)

http://www.youtube.com/watch?v=a9kRUY4WLFI

Aky spunea...

Am zis argentinian?! Desigur.. imi furasera mintea alte nebunii frumoase, Volver-uri in variante de tango.
Plecaciune la randu-mi pentru faina muzica.. nici nu ai idee in ce moment si in ce fel balsamator a venit. Aromitoare cantare, dintr-o poveste de tapetat sufletul.
Si inca ceva. Sa-ti dea ingerul ceva bun astazi pentru ca am ajuns din vina ta pe www.schituldarvari.ro . Vorbe superbe ale lui Iorga..

miss bennet spunea...

Cred ca nu puteai sa-i oferi un cadou mai frumos!
orice i-ai fi daruit ar fi fost prea sarac!(Lulusa)

pantacruel spunea...

ioana67,

nici tu nu puteai sa imi produci o bucurie mai mare decat raspunzandu-mi pe blog.
si cred ca ai dreptate, pentru oamenii de felul parintelui eftimie un gand frumos este tot ce si-ar putea dori din partea celor pe care ii iubeste si ii indruma in viata.

PS
iata si cuvintele lui Iorga, despre care aminteste aky in raspuns(pe www.schituldarvari.ro - site creat si ingrijit tot de parintele eftimie):

"Fiecare loc de pe pamant are o poveste a lui, dar trebuie sa tragi bine cu urechea ca sa o auzi si trebuie un gram de iubire ca sa o intelegi" (merci aky)

Unknown spunea...

Sa traiesti PantaGruel.Nu imi permit sa baga vreo stramba la debut, asa ca ma abtin. Da-i bataie. Astept zilnic postari de la tine, ca eu sunt cam lenes.

Aky spunea...

.. si organ de simt subtil mai trebuie. Altfel trecem pe langa locuri (si oameni) fara sa intelegem nimic.

alexedi spunea...

o secventa ravasitoare, da.

si sunt magulit peste masura de ceea ce vad in dreapta :)

ca sa ramanem in acelasi registru, iti dedic urmatorul moment de gratie muzical-cinematografica:
http://youtube.com/watch?v=oddg6dCB7FE

chapeau!

Aky spunea...

Alexei, monsieur, daca-mi permiti alatur Llorando-ului tau unul care picura incet in vene...
http://youtube.com/watch?v=oCg_yoUXMbE


Si o nuca-n perete, aparent :) .. un splendid preferat al lui Almodovar... Conte Pantacruel, il recunosti? Eu il ador.
http://www.youtube.com/watch?v=JL80CfPI3gw

Devine interesant... prin "tanourile" de mai sus te refereai la tanGouri? Oh zei !

pantacruel spunea...

nu, e clar, cu voi (aky-misteriosul si alexedi-medagerul)
nu mai doarme omul deloc (si bine face!).
sunteti excesiv de agreabili pentru a nu continua tangoul alaturi de voi.

cum vad ca s-au adunat aici melodii pentru o serata intreaga, nu-mi ramane decat sa mai postez un material format exclusiv din aceste secvente.
pentru ca ceilalti oaspeti sa traga si ei cate un fum, doua din aceste muzici la cafeluta de dimineata.

Aky spunea...

Doamne in ce m-ai atras, boier PantaCruelRei !

http://www.youtube.com/watch?v=_A0BOcP1__c

Gata, parchez, altfel ...

http://www.youtube.com/watch?v=bKmz2U6GQQc - si am pus punctul. Pe Yin sau Yang?...

Aky spunea...

Sefu', zic acilea sa nu vada lumea si sa creada ca atentez la matale. Da si mie pe adresa-mi de mail, pe care o stii, cred, adresa lu matale de mail, sa vad daca-ti pot trimite un filmulet. Si apoi sterge cest comentariu, rogu-te :). Se poate?

Unknown spunea...

CÂND CĂUTAȚI UN CASTĂTOR DE VORAȚI DE ÎNCREDERE PENTRU A VA AJUTA ȘI ÎȚI REDUCEȚI EXOSUL, CONTACTAȚI DR. ISIKOLO.
Buna ziua tuturor, ma numesc Rosita Damian si pot spune ca a fost foarte greu pentru mine cand iubitul meu m-a parasit pentru o alta doamna. Eram distrus emoțional și nu știam ce să fac ca să-l recuperez. Am fost în dificultate luni de zile și am continuat să caut ajutor de pretutindeni până am ajuns să aflu despre DR ISIKOLO. L-am contactat și i-am explicat problemele mele. A fost dispus să mă ajute și să mă îndemne să respect procedurile, astfel încât să poată restabili dragostea dintre mine și bărbatul meu și, de asemenea, să se asigure că am fost amândoi înapoi unul la celălalt. Am îndeplinit toate cerințele și și-a făcut treaba. După 48 de ore, am primit un mesaj de la iubitul meu în care îmi cerea o întâlnire ca să putem arunca lucrurile la gunoi. Acum suntem din nou împreună și totul datorită lui DR ISIKOLO. El te poate ajuta și pe tine dacă ești dispus să crezi și să rămâi plin de speranță. Doar e-mail-i prin: isikolosolutionhome@gmail.com Puteți, de asemenea, să-i puteți WhatsApp pe +2348133261196