miercuri, 4 ianuarie 2012

2012 in 7 litere (maladictis) / ghicitorul din o(r)z

la un moment dat, in aceeasi zi binecuvanta, zi care nu-i nici marti (dupa revelion), nici (daca e) joi (e belgia) si nici friday (i'm in love), ghicitorul din orz, cel numit (raducosasian), pentru uzul raţiunii, pantacruel, se uita pe fereastra si vede doua siluete la poarta. crezand ca este calcat de hoti isi ia inima in dinti si toporul in mana si iese la poarta. acolo il zareste pe preotul din sat, venit in recunoastere de anul nou. il pofteste in casa, saruta icoana,

si, dupa, intra cu grija in camera nou amenajata, unde, precum legendarul noe, susnumitul isi incropise, din lemnele ramase, o biblioteca in care a ingramadit tot ce a strans (minus zecile de carti imprumutate pe te miri unde) in fix cei 37 de ani de vietuire pasnica.


trec aproximativ doua minute pana cand, electrocu(r)tat de o idee nastrusnica de 22.000 de volti, individul extrage 7 litere din punguta de scrabble, litere care, chipurile, ii vor da un indiciu despre cum va fi 2012.
una cate una, literele -
a,
z,
m,
a,
l,
a,
d,
mai exact, in ordinea extraordinarei extrageri, asemenea unui confutatis maledictus
'a-z * m-a-l-a-d'
i-au dezvaluit preacuriosului cate ceva din negura anului ce tocmai va sa fie.

2 comentarii:

Bebe spunea...

atras de imaginea camerei celei noi si a posterelor de langa biblioteca, (am vrut sa) iti trimit cateva fotografii care sper sa te bucure si sa anunte alte surprize placute in anu' ista nou.

in vara am fost in italia. am vizitat si torino. pe gardul gradinii de la mole antonelliana am gasit cateva postere alb-negru foarte interesante.
unul din ele il infatiseaza pe james dean luand lectii de balet la clasa lui Katherine Dunham (ny, 1955). nu stiu cat de noua e treaba asta pentru tine (banuiesc ca mai deloc), dar pe mine m-a amuzat binisor.
al doilea o arata pe audrey hepburn la repetitiile pentru "funny face" (paris, 1956). daca vei observa o urma pe una din fotografii, sa stii ca nu e din cauza aparatului foto, ci e, cu siguranta, marca unui destept...

ar mai trebui sa adaug ca am fotografiat posterele respective cu gandul si la tine si la cinesseur. incepusem sa va citesc cu putin timp inainte de a pleca in vacanta. am ras in sinea mea de asemenea intamplare poznasa: fiu de razes moldovean ajuns la torino, la muzeul national al cinematografiei, cu gandul la doi tipi pe care ii stie dupa scrierile lor de pe net!

asta e continutul pe care am vrut sa ti-l trimit pe mail. am primit insa un mesaj de eroare. cu fotografiile promise nu stiu cum sa fac sa ajunga la tine...

pantacruel spunea...

bebe,
multumirile mele ar fi de prisos!
astept fotografiile pe claudiu_bolozan@yahoo.com

raman ff indatorat! :)