sâmbătă, 1 decembrie 2007

breakfast (with audrey) at… moon river

‘moon river’ - michael stipe (R.E.M.)



"moon river, wider than a mile,
i'm crossing you in style some day.
oh, dream maker, you heart breaker,
wherever you're going i'm going your way.
two drifters off to see the world

there's such a lot of world to see.
we're after the same rainbow's end
waiting 'round the bend,
my huckleberry friend,
moon river and me."


(moon river - music by henry mancini,
lyrics by johnny mercer)


"am avut întotdeauna nostalgia locurilor
unde am trăit cândva,
a caselor şi a cartierelor acelora"

aşa îşi începe truman capote formidabila povestire
"breakfast at tiffany’s",
al doilea său roman.


"breakfast at tiffany’s" îi aduce scriitorului recunoaşterea deplină a criticii
şi a publicului şi îl transformă într-o celebritate.
suntem abia in anul 1958.


henry mancini, compozitorul, are la activ cateva coloane sonore apreciate pentru armonia si originalitatea lor. i se incredinteaza muzica pentru filmul
"breakfast at tiffany’s" si asa se infiripa ‘moon river’.
mancini va primi premiul oscar pentru aceasta melodie.


trei ani mai târziu romanul faimosului scriitor este ecranizat.
capote, mondenul, cosmopolitul afectat şi gay,
dar respectat şi foarte temut pentru remarcile sale ascuţite
şi adesea memorabile,
inventează unul dintre cele mai fascinante personaje feminine
din literature americană a secolului 20…


‘moon river’ - louis armstrong



imprevizibila holly golightly. uşuratica , extravaganta şi misterioasa holly,
despre care admiratorii săi jură că o văd nopţile ploiase
plimbându-se de una singură pe străzile new york-ului.
cea care îi va da viaţă personajului va fi
audrey hepburn.
cea mai delicată siluetă din istoria cinematografiei.



"there was once a very lovely, very frightonde girl.
she lived alone except for a namelss cat"...

‘moon river’ – audrey hepburn



"dacă ar trebui să-mi scriu autobiografia, aş începe aşa: m-am născut în bruxelles, belgia,
pe 4 mai 1929... şi am murit şase săptămîni mai târziu."

povesteste audrey... .
la vîrsta de şase săptămâni un atac violent de tuse
i-a oprit total respiraţia şi micuţa a scăpat miraculos.
audrey a fost singurul copil al unui bancher anglo-irlandez
şi al unei aristocrate olandeze,
înrudită cu... regii angliei


cu o mama foarte severă şi un tată mai indulgent, audrey se apropie mai mult de tatal ei.
acesta insă îşi părăseşte familia
când cea care avea să o interpreteze pe holly golightly era foarte mică.
mai tarziu, audrey va cataloga acest eveniment drept
cel mai traumatizant din viaţa ei.
dupa divorţul părinţilor, a rămas cu mama sa în arnhem (olanda),
oraş devastat în timpul raidurilor naziste.


mulţi oameni au murit de foame şi de frig pe străzi. audrey, pe atunci doar un copil,
a suferit de malnutriţie, de anemie severă şi
de o cruntă depresie.
viitoarea actriţă are 16 ani. războiul încetează. se mută împreună cu mama ei la londra, unde îşi continuă studiile la o şcoală de balet particulară.


‘moon river’ – katie melua



"dacă un copil are strictul necesar asigurat nu are nici un motiv să nu fie fericit.
în ciuda greutăţilor pe care le-am trăit,
îmi amintesc că ne şi distram foarte tare.
doar nu credeţi că am zăcut 5 ani plângând.",

spunea mai târziu
audrey hepburn.
poate cea mai rafinată actriţă care a existat vreodată.

22 de comentarii:

alexedi spunea...

draga de holly. ce post fain.

Aky spunea...

Panta, n-am artificii textologice acum. Doar o multumire mare cat o imbratisare pentru tine. Daca as fi vazut postul asta azi noapte mi-ar fi facut nespus de mult bine. Falfaie-mi-se de orice interpretari malitioase: Luv You Ma Man pentru asta. Iar poza cu Dragul Chaplin.. M-ai facut paf. Am avut poza asta pe mess cateva zile, mi-e draga tare. De unde ai stiut?..

O fi lumea asta virtuala, mai ales a blogurilor, plina de futilitati, dar uneori se pot atinge suflete. M-ai facut fericit, Panta. Multumesc din suflet.

Paul Dimulescu spunea...

am vazut filmul acum cateva zile, dupa un cosmar lucrativ la lucru (pas%&#@$@# !!!). Si m-a facut sa zambesc... Nu trec printr-o perioada fasta in ceea ce priveste mansarda, asa ca eu chiar aveam nevoie de un mic dejun spiritual.

Ce vroiam sa spun.. Mi-am dat seama ca Audrey Hepburn seamana cu Oana Despa. Sau invers.

OANA DESPA spunea...

@pantacruel: cred ca audrey ar fi fost mai mult decat incantata de aceasta plimbare in timp. multumesc. :)

@paddy: multumesc si tie, cred insa ca e putin exagerat...

Aky spunea...

Iaca inca uo mica bunatate, Panta-Ceai-de-Menta: http://www.youtube.com/watch?v=kfIzHejLXiM

Stii ce m-as bucura sa vaz la tine? O combinatie-de-senzatie despre cele mai apetisante si de neuitat filme vechi, marile bijuterii de neuitat ale cinematografiei vechi. Beakfast at Tiffany's e doar una. Casablanca, Chaplinuri, West Side Story, My Fair Lady... si cate si mai cate. Ti-a veni o asemenea scriere ca o batista de matase la butoniera fracului.. (despre care, apropo de alte vremi si moravuri, Paleologu spunea ca este cea mai comoda tinuta din lume, si argumenteaza splendid).

maria spunea...

daaa, asteptam my fair lady
paul- te rog, nu ii mai spune oanei ca seamana cu audrey...insist....

OANA DESPA spunea...

Paul: insist, spune-i Mariei.

verbiaj. spunea...

nimic despre febletea ta, kaka, stimabile.? avem un balon de aur. cum procedam?

pantacruel spunea...

draga alexedi,
esti... fain. :)

aky,
nu stiu ce sa mai zic,
dar poza cu chaplin am avut-o si eu luni de zile pe mes. si mie mi-e draga tare.
de unde ai stiut tu,
este intrebrea? :))

paddy,
lasa rautacismele! eu mi-am dat seama ca tu semeni, mai degraba, cu omul invizibil.
esti dar nu te vede nimeni pe acolo :)

oana,
nu ai de ce sa-mi multumesti, audrey este a tuturor. inca mai este, pana nu vor reveni din nou comunistii la putere :)

aky,
sa stii ca m-am gandit chiar la acestea de care zici - 'casablanca, chaplinuri, west side story, my fair lady... si cate si mai cate', mai ales la chaplin, si in special la ... cate si mai cate! putintica rabdare :)

maria,
cooming soon!
(si cartile, desigur,
nu am uitat:))

oana,
te rog, insista! mai convingator, mai convingator... :)

stimate domnule verbiaj.
minunatul kaka a fost si in plan (avea preagtit felia lui),
dar nu da bine... kaka langa audrey.
suna si urat.
poate mai la iarna, la sobita cu lemne :)

Aky spunea...

Panta-Ceai-de-Rozmarin-cu-Ceai-Verde, daca nu te superi si dai voie, spun asa: vezi ca se apropie ziua mea de nume (nu Niculae, tu), si vreau cadou de la matale. Usor de descoperit ce anume.

Cred ca ne-am plagiat unul pe altul :)), propun sa ne platim reciproc copiraituri.

Apropo de breakfast.. cine mai dejuneaza ca la carte, domnilor? Macar la sfarsiturile de saptamana. Cu dichis, flori pe masa, servet si farfurie colorata, cereale, lapte, miere, branza, rosii, si cate alte bunatati. Cu muzica trezitor-imblanzitoare, zambet spre cei dragi, obraz barberit cu arta (tare-mi place mie operatiunea asta:)), respectiv gat fin de doamna parfumat discret.. Si musai pupicul de zi-buna.

Anonim spunea...

Melodia saptamanii este un regal. Se potriveste perfect cu aceasta perioada a anului. Sper sa o pastrezi si in saptamanile ce urmeaza.

pantacruel spunea...

aky,
te cheama 'stefan', sa inteleg...
vei avea un cadou, promit!:))

dede,
sigur ca este frumoasa,
desi nu imi apartine descoperirea. o lasam cat vrei matale! chiar si putin dupa aceea :)

Aky spunea...

Nix Stefan :)).
PantAureus, nu uita de o promisiune de mai demult, cu o carte, cel putin.

pantacruel spunea...

maestrul si margareta. stiu.
andrei nu ca a trecut deja. mai ramane cristi sau cum omule? :)

pantacruel spunea...

vasile. gata, m-am prins...
pe 1 ianuarie. :)

Aky spunea...

:)) las valul Mayei tras (poate pica mai multe cadouri). Pai cum domnule, de Sf. Aky n-ai auzit?! E mai putin popularizat, stiu, si extrem de recent, dar.. probabil ca exista. Sper, adica..

pantacruel spunea...

de asta nu am auzit...

Paul Dimulescu spunea...

Coane Panta, ia-n explica-mi matale... Care rautacisme? Ca nu pot pentru ca sa ma lamuresc unde-am fost rautacios. Cand fac constatari, apoi constatari sunt, nu replici telenoveliste sau... rautacisme.

Cat despre "omul invizibil"... Hehe. Parca-i cel mai bine asa, nu? Sa nu te vada nimeni, dar sa te poti face vazut cand vrei. Mai multa libertate, mai mult spatiu de manevra, mai multa liniste. Parfaitement, vorba rusului.

pantacruel spunea...

paddy,
am glumit, bre. ce e cu matale,
nu mai ai simtul humorului?
stiu ca il ai... si inca prea dezvoltat, de aia imi permit:)

Paul Dimulescu spunea...

Eh.. imi cer scuze. Sunt tifnos in ultima vreme. Nu am identificat sursa starii de spirit, dar si cand o sa dau de ea, apoi sa te tii, distractie. Toti trecem prin astfel de momente, nu? Cand cineva-i tot timpul vesel, inseamna ca e o problema cu el, altfel nu se poate. Revenim, curind.

Aky spunea...

Pantaaaa. vrem cadou de la tine, Magnanime, de Mos. Nu pe meritate, ci ca esti mata dragut si generos :). Ce vrei tu, dar poti sa ne lasi fara.. Io nu dau buzna asa, da de la matale avem pretentii :D

pantacruel spunea...

aky,
am trimis sania cu pachetzelele.
sper sa fi ajuns la destinatie... :))