joi, 6 decembrie 2007

waiting for the winter

degeaba cântă salvatore adamo 'tombe la neige’. ar trebui să găsească ceva cu umezeala de afară.
ceva despre ploaia asta nesfârşită
care a luat locul zăpezilor de altădată.
eu, unul, nu mai sper deloc la albul iernii. pesemne culoarea cea rece va rămâne doar printre amintiri şi melodii.

în picioarele goale, înfăşurată în sunete de corzi,
umbra mi se strecoară în stradă. waiting for the winter... and the frost.

ce ar mai fredona îmbietorul ‘silent night’ alături de răpitoarea claudine longet. sau de sinead o’connor...

deasupra, luna plină, zemoasă, de decembrie, se scurge picurând.
gândul mă poartă 'once upon a december' spre anastasia.
dar îmi trece repede când udătura îmi ajunge la os.

într-un târziu, prin faţa mea trece o sanie trasă de două mârţoage,
abia scăpată de traficul infernal din centrul bucureştiului. alunecă pe apele asfaltului ca pe zăpadă. aproape.
o fată frumoasă îmi zâmbeşte discret de pe celălalt trotuar. nu e ‘lara’ din ’doctor jivago’, din păcate...

trebuie să mă mulţumesc cu mai puţin.
are umbrelă roşie, ochi mari de veveriţă şi picioare lungi de domniţă. cred că o iubesc:)
însă ea nu o va ştii niciodată.

şi uite aşa, din senin(?), viaţa devine minunată.
visez, lenevesc, beau fierbinte, citesc afundat şi ascult muzică. multă muzică. unicul remediu.
ştiu că numai un dean martin povestindu-mi ’let it snow’...

... ori un frank sinatra fredonându-mi ‘a merry little christmas’ mă mai pot înţelege.

7 comentarii:

trestie spunea...

ce poveste... ce mai, e basm!
cred ca un remediu ar fi sa luam colindele si mai ales acel "let it snow" in sens metaforic. sa simtim troine lungi in suflet si sa auzim cum clinchetul de zurgalai se loveste de turturii de la stresinile caselor fumegande.
pfiu... acum mi-am dat seama! ieri am fost cu umbrela rosie (nedesfacuta) si picioarele lungi de fiecare zi! azi nu-mi mai iau umbrela. poate chem soarele ori ninsoarea :)
'neatza!

Aky spunea...

Aaaa, ce fain!!! Multam Mosule Panta-Turta-Dulce-Cu-Scortisoara-Si-Ceai-Parfumat-De-La-Carturesti!! Ha (Haka dance, adica)! Daca da Domnul si ninge provoc boierimea la o sapuneala de zile mari - am joc de glezne ca la Cichi Cian si lovesc fara mila - dar cu drag :)!
Molfai incet basmul tau, sa-i iau tot sucul, si revin cand imi intra vitaminele lui in sange. Te trec pe lista darurilor mele de Mos Niculae, sa stii. Pufosule!!!

pantacruel spunea...

mereu ma uimesti trestie draga,

am impresia ca esti ubicua.
faci parte din toate povestile.
asadar,
fata cu umbrela rosi(nedesfacuta) -tu esti aceea.
mai ceva decat
fetita cu chibriturile,
as zice!

aum ar zice aky...
trestie-cu-umbrela-rosie-nedesfacuta-cu-miros-de-scortisoara-in-par :)

pantacruel spunea...

aky,
deci chemi boierimea la o sapuneala.
daca ninge.

in cazul asta fac si eu o promisiune.
daca ia mungiu oscarul
(desi nu ma omor dupa premiul asta...)
dar daca, totusi, il ia,
convoc boierimea (aceeasi)
la un vin fiert. si la o vorba luuuunga!

Aky spunea...

Pai nu-i corect, Panta-Biju-de-Argint-cu-Ametiste (e de bine, sunt febletea mea asemenea minuni), pune si tu o conditie mult mai usor de indeplinit.

Chem?! Provoc, vrei sa spui. Am vazut in seara asta niste lupte care mi-au confirmat ca posed mai mult talent decat combatantii respectivi (era intr-un spatiu teatral, e drept), racnet amazonic de lupta posed, joc de glezne e, agilitate in aruncarea de bulgari dupa principiul "musca si fugi".. ramane de gasit zapada.

A, deci sunt un clasic in viata, asa-i? :)) Intre asa faine fete boieresti, mai fur si eu meserie, ca lautarii.

Panta-Zambet-Bonom, Aky fericit asta noapte. Fu la teatru, fu apoi la o mare si involuntar neglijata iubire muzicala, iar apoi a savurat ceata asta Splendid Aromata, in compania unui inger bun si a propriului zambet. Multam de darul de Mos, inca o data.

trestie spunea...

uff... iar m-ati prins cu mata-n sac si scortisoara-n... par!
o prefer, totusi, in nari si-n farfurie :)

Aky spunea...

Scortisoara in parul Trestiei?! Te mananc, Trestie! Cu orez cu lapte, sau cu mar copt! O sa inoti in vinul fiert dat de Panta.. asa-i Panta ca sponsorizezi? :D