luni, 14 ianuarie 2008

best original song…

împachetat frumos în poleială precum un porc umflat cu diamante, ni se livrează direct de la los angeles cel mai bun cântec original. from... movie.
se numeşte ’guaranteed’. a fost compus şi interpretat de eddie vedder, solistul celor de la ‘pearl jam’, pentru filmul ’into the wild’.


eddie vedder – ’guaranteed’

coloana sonoră din ’atonement’ (ispăşire) - adaptare a romanului omonim al lui ian mc ewan - ca şi filmul, dealtfel, au fost considerate cele mai emoţionante. (premiul pentru cel mai bun film şi cea mai bună partitura muzicala)
muzica ia naştere până şi din sunetul maşinii de scris în această peliculă captivanta despre povara păcatului şi puterea cuvintelor.

am văzut ’atonement’ cu vreo 3 sau 4 săptămâni în urmă şi am rămas impresionat.
una dintre cele mai puternice scene este aceea a... războiului. razboi infatisat într-un singur cadru. un cadru continuu, fără tăieturi, de aproximativ 6 minute, suav, terifiant, memorabil ca o infrangere tomnateca pe wembley.
fragmentul de mai jos este numai o parte din finalul acestei secvenţe-cadru incredibile.

favorit la... ‘cel mai bun film străin’ românescul ‘4, 3, 2’
a pierdut ‘globul de aur’ . l-a gasit, fara sa-l caute, productia franco-americana ’the diving bell and the butterfly’.

...un tată de familie fericit si un atac cerebral nefericit.
după ce se trezeşte din comă, barbatul rămâne paralizat complet.
tot ce mai poate face este să clipească. cu ochiul stang :)
tocmai de aceea se apucă să scrie o carte despre prizonieratul sau sinistru in trupul cel inert. folosind, desigur, (s)clipirile de ochi stâng pe post de tastatura.
cartea se va numi ’scafandrul şi fluturele’. adică,
’the diving bell and the butterfly’.

10 comentarii:

Anonim spunea...

cum (aproape) fiecare editie a Oscarurilor trebuie sa aiba un film overrated, in 2008 el se va numi "atonement". impecabil din punct de vedere tehnic, varza la capitolul naratiune. e un fel de clasor cu cadre frumoase, numai bun(e) pentru Oscar. am senzatia ca asa cum unii regizori fac filme srict pentru festivaluri, altii le fac doar pentru premiile AMPAS.

din punctul meu de vedere sunt cateva carti pe lumea asta care nu ar trebui/nu ar fi trebuit niciodata ecranizate. "Ispasirea" lui McEwan e printre ele.

pantacruel spunea...

exagerezi ca de obicei.
djer,
atat iti zic... :)
ba nu. te mai intreb ceva,
si nu cu ironie sau rautate.
iti plac cartile lui ian mc ewan?
si daca nu, cate din romanele lui nu ti-au placut? sau de ce nu ti-au placut? :)

Anonim spunea...

uau! ma tot frec la ochi si nu-mi vine a crede. stai sa-mi revin. ma facusi terci cu asta ("exagerezi ca de obicei"). cu ce naiba exagerez? vreau un raspuns la asta ca simt ca ma paste o insomnie crunta :D

nu pot spune despre cartile lui ca-mi plac pentru ca i-as face o mare nedreptate. pot spune asta despre romanele unor autori minori (a.s. byatt, muriel spark, mitch albom, peter ackroyd etc.). mc ewan insa, e un scriitor genial, cartile lui sunt droguri, imi ofera o satisfactie la mai multe niveluri :). eu am citit patru ("durabila iubire", "gradina de ciment", "ispasire" si "pe plaja chesil"). daca e vreuna dupa care ar trebui facut un film, "pe plaja chesil" e numele ei. e genul de carte ecranizabila.

dar "ispasire" nu ar fi trebuit niciodata ecranizata, lucru valabil si pentru "parfumul" lui suskind sau "particulele" lui houellebecq. sunt carti ermetice, cu structuri singulare, logica si ritm complexe, cu scriitura inefabila. acestea sunt imposibil te transpus cinematografic. poti spune aceeasi poveste in film, dar uzand de mijloace diferite.

pe scurt: a le ecraniza inseamna a le cioparti. una e sa faci film dupa stephen king si alta dupa james joyce.

in raport cu sursa de inspiratie, "atonement" e o transpunere cinematografica onesta. atat si nimic mai mult.

te iert ca te-ai hazardat. data viitoare nu o voi mai face! keep that in mind: nu comentez decat pe blogurile celor de la care am pretentii!

pantacruel spunea...

draga djer,
ma asteptam sa raspunzi exploziv. chiar imi plac (mult) dialogurile cu tine. pe filme sau pe alte teme mai mult sau mai putin legate de mustata lui gigi becali.
in ceea ce priveste ultima ta interventie iti voi raspunde pe larg maine dimineata.
acum chiar nu am timp, am altceva in plan... :)

imi place cum ai argumentat,
dar faptul ca...
'ma ierti ca m-am hazardat' :))
mi-a starnit hohote incredibile da ras. (de ras prietenesc, daca vrei)

mai mult continui genial cu...
'data viitoare nu o vei mai face' (adica nu imi vei mai acorda acest favor, care este iertarea ta :)) si asta in conditiile in care am fost unul care a avut norocul sa se bucure de atentia ta, 'pentru ca de la mine ai pretentii'

ce sa mai, m-ai facut sa te trec (de urgenta!) in categoria... inubliabililior. a carsimaticilor :)

promit sa-ti raspund la fel de haios si de bine punctat... :)

keep that in mind:
si eu am pretentii de la tine!

cinesseur spunea...

quote: "keep that in mind:
si eu am pretentii de la tine!" (inubliabilul panta)

nu aveam nici un dubiu, "friendo" :)

alexedi spunea...

djer! nu as putea fi mai de acord. clasor, figuri de ceara. un moment m-a emotionat - incurajarile camaradului Tommy dinaintea mortii lui Robbie. Cumva respira sinceritate.

macar 'the hours' a avut o distributie colosala. :)

Anonim spunea...

@alexedi: thank you, my friend! comentariul tau ma face sa ma simt mai putin singur in lupta cu frumusetile gaunoase :)

pantacruel spunea...

djer, ma fac ca nu pricep, de aceea iti cer sa dezvolti subiectul. acest apelativ interesant
'frumuseti gaunoase'
este destinat exclusiv filmului 'atonement'?
sau mai ai si alte razboaie de dus???

devii din ce in ce mai amfibologic si malign.
ca razboinic al luminilor
si umbrelor din sala de cinema,
'my friend'... :)

Anonim spunea...

domnule, pentru ce ma prigonesti? ce sa ma fac eu cu dumneata :)? desigur ca la "atonement" ma refeream. si la altele ca el. alte filme, mai exact.

pantacruel spunea...

hai ca te iert,
prietene.
de data asta...
vorba unui personaj de-al lui houellebecq :))