miercuri, 23 ianuarie 2008

tramvaiul şi odiseea spaţială 2020

într-o seară, cu mai bine de două săptămâni în urmă,
în timp ce-şi savura berea 'naltă şi blondă
la cârciumioara întunecoasă de cartier,
pantacruel îşi aminti de o previziune asupra viitorului.

nu consumase nimic de jules verne în ultima vreme şi nici macar un pocal de michel de nostradamus.
dar îi trecuse pe la nas... undeva, cândva, ceva.
o prognoză pe următorii 50 de ani, de-a lui jacques attali'scurtă istorie a viitorului'.

francezul, mare savant al vremilor nostre, a trasat în linii mici
problemele serafice şi oportunităţile satanice ce vor împresura planeta pamânt.

pesemne că pantacruel simţise o atracţie deosebită pentru un anume paragraf - 'timpul petrecut în drum către şi dinspre serviciu'.
răstimp pe care ilustrul îl mistuie citind (în general autori mâncaţi de viermi)

... 'oraşele aglomerate vor deveni şi mai aglomerate, iar timpul petrecut în mijloacele de transport va continua să crească, generând un adevărat stil de viaţă "în trafic".'
jacques attali – 'scurtă istorie a viitorului'

4 comentarii:

anda grarup spunea...

Cind viziztez cite un oras mare, nu ratez in ruptul capului calatoria cu metroul. E una din placerile mele fiindca, pe linga faptul ca simt pulsul adevarat al orasului (cel putin asa imi place sa cred), trag cu ochiul la ce mai citesc si altii. Bunoara, la Londra se citea "Jurnalul" lui Gombrowicz; la Paris, Kundera era la putere cu "Valsul de adio"; la Berlin se citea "Tokyo" de Mo Hayder; la Lisabona se citea ziarul (pagina de sport), iar la Barcelona, n-am vazut pe nimeni citind ceva in afara de pliante turstice :-) (astea sint doar amintiri de anul trecut:-). Mie mi-ar placea sa circul catre si dinspre serviciu cu trenul sau cu metroul, ca sa am timp de citit. Da' nici cu bicileta nu e rau!!! :-))

pantacruel spunea...

nici eu anda, nu gust vreo calatorie cu metroul, tramvaiul sau autobuzul fara de lectura.
cartea a devenit un accesoriu obligatoriu. desi inca nu e trendy :)

apropo de asta,
matei florian, in dilemateca, spune cam asa...
"`raman la parerea ca nu e nimic mai emorionant in lumea noastra culturala ca toti acei oameni inghesuiti, seriosi si metafizici care tin cu o mana barele de la metrou, pentru ca in cealalta sa aiba o carte. luni, 10 decembrie, la ora 11 si 23 de minute, intre statia piata romana si piata victoriei, din 20 de persoane aflate in picioare, 6 citeau. mi se pare mie sau e inceputul unui miracol?"

eu cred ca abia intram in normalitate
daca nu a fost un placut 'accident'... :)

anda grarup spunea...

Nu, nu cred ca-i accident...c-avem potential!!:-) S-apoi, "din 20 de persoane aflate IN PICIOARE, 6 citeau", mi se pare remarcabil!!! :-)

pantacruel spunea...

nu ni s-a spus ce citeau ceilalti 60 sau 160 care stateau pe scaune!
din cate vad eu cu ochii mei cei buni zilnic, as paria ca...
"luni, 10 decembrie, la ora 11 si 23 de minute, intre statia piata romana si piata victoriei"...
cel putin 40 de romani aveau libertatea (larg) deschisa.
daca nu mai apucasera, din pacate, mult mai seriosul si mai gratuitul 'compact' :(