luni, 6 decembrie 2010

conversaţia / j. cortázar + c. nolan

am citit chestia asta cortázariana în urmă cu câteva memente şi, nolanian, mi-a.
'numai julio cortázar putea spune, deodata, in mijlocul unei conversatii obisnuite: "din nou am avut visul acela recurent". visul sau recurent era un oras. isi crease un oras pe care-l visa din cand in cand si in care, cu fiecare noua "editie", mai aparea cate o cafenea, o sala de cinematograf, o sala de expozitie, inca o camera in casa lui. "ce inseamna asta pentru tine?", l-am intrebat. "nu stiu si nu ma interseaza", mi-a raspuns si cu asta a inchis conversatia'
mario muchnik, ultima mea vară cu julio cortázar
.

8 comentarii:

cinesseur spunea...

da. de trei ori da :))

aveam postul asta in minte fix xu secventa asta. l-am amanat din nspe motive. acum stiu ca asa trebuia sa fie.

felicitari, ce altceva sa zic?! :)

pantacruel spunea...

:)
thanks, cinesseur man!

K. spunea...

Şi-apoi Nicole, Mario şi Julio se îndreptau fiecare către camera lui şi lucrau până seara...Şi lui Julio îi plăcea friptura de miel şi mirosul de cafea...şi era înalt...foarte înalt...

Să tot asculţi poveşti despre Julio care nu era Oliveira şi care se îmbrăca aşa cum Mario Vargas Llosa şi Gabriel Garcia Marquez n-ar face-o vreodata.

pantacruel spunea...

irina a,
eu unul, in nemernicia mea de suflet-poiet, ca un caine turbat ce sunt, am citit mult din llosa, aproape tot din marquez, dar mai nimic din cortázar. deci am de recuperat :)

Şerban Tomşa spunea...

Cortazar e mai rafinat și mai inteligent artistic decât toți...
Un Hemingway latin, infinit mai talentat decât americanul...
Dar de ce tot fac comparații ? E un scriitor cu adevărat unic...

pantacruel spunea...

seban,
imi place cum spui, "mai rafinat și mai inteligent artistic decât toți...". voi studia problema in amanunt :)

K. spunea...

Pentru mine, din păcate, Cortázar e numai Şotron deocamdată, dar zice gura târgului şi-a lui Mario Muchnik că povestirile sunt chiar mai bune. Căutăm, citim şi raportăm :)

K. spunea...

Am uitat două lucruri: primul ar fi că e rafinat şi foarte rafinat, iar al doilea că Şotron cred că ţi-ar plăcea mult, pantacruel.