joi, 11 august 2011

subiecte de conversatie / (houellebecq) by houellebecq

'in tarile latine, politica poate sa satisfaca nevoile de conversatie ale barbatilor de varsta medie sau inaintata; uneori ea este inlocuita de catre clasele inferioare cu sportul. la persoanele foarte influentate de valorile anglo-saxone, rolul politicii este indeplinit de economie si de finante; literatura poate sa constituie un subiect suplimentar. in cazul nostru, nici jed, nici tatal sau nu erau cu adevarat interesati de economie, iar de politica nici atat.'
iar cateva randuri mai incolo
'- franz, galeristul meu, ar dori un scriitor pentru catalog. s-a gandit la houellebecq.
- michel houellebecq?
- il stii? intreba jed, surprins.
- la azil, au o biblioteca micuta; i-am citit doua romane. mi se pare ca e un scriitor bun. e placut la citit si are o viziune destul de exacta asupra societatii'

7 comentarii:

almanahe spunea...

-am citit "Platforma", de curând...

Anonim spunea...

si eu m-am intrebat tot mai mult in ultimul timp despre ce pot vorbi 2 fiinte umane care se afla mai multe minute-ore/zi impreuna/in proximitate, etc, etc? tine de exersarea functiilor limbajului. ludica, imaginativa, gnoseologica, etc. etc. deci problema este surmontabila, in masura in care devenim constienti de functiile limbajului

pantacruel spunea...

almanahe,
eu citesc, acum, 'harta si teritoriul'. am reluat-o (de la capat) dupa ce am mai inceput-o de doua ori in ultimele luni :)

anonim,
din spusele lui m.h., e cazul sa constientizez (odata) ca ma situez in clasele inferioare - cele care converseaza mai mult despre sport decat despre politica, finante si economie :P

almanahe spunea...

Înţeleg bine, că până acum nu ţi s-a întâmplat să poţi rămâne în aceeaşi încăpere cu încă cineva măcar câteva minute?! (nu sunt ironică, încerc să înţeleg ce "exersezi" pe aici)

almanahe spunea...

Pantule, n-am bănuit că o să te interpui taman acum între mine şi anonim...:)

Eu am început chiar azi "Particule elementare"; până acu 2 saptamâni habar n-aveam de el...dar într-o discuţie, pe mess, mi-a fluturat cineva pe sub nas, numele-i încâlcit.

pantacruel spunea...

nici acum, dupa ce i-am citit toate cartile (cu asta ultima cu tot) nu sunt in stare sa-i scriu numele corect, daca nu trag putin cu ochiul la coperta :P

Anonim spunea...

sportul este interesant si discutia despre sport ar fi una agreabila daca "practicantii" sportului ar fi fair....dar cum acum pe arene se exhiba tot mai multa...adrenalina atunci oamenii isi reprima astfel de preocupari.
si celelalte domenii (mentionate de tine) afiseaza multa adrenalina dar sunt parte integranta din modul de existenta al omului high tech indepartat de ....exercitii fizice