joi, 17 mai 2012

pe vremea cand blogul (mai) era distractiv / 'autobiografia...' by pantacruel


'autobiografia...' by pantacruel / 29 octombrie, 2010

ana are merişoare. lenuţa are pepenaşi. ujică are documentar. sala este mare. biletul costă 5 lei. eugenia este moca. câtă lume, nene! camaradu alş este cu tovarăşu cosaşu. preşedintele emil este pe baricade. suntem mândri de el. ozana (actriţa) este cu răzvan (scenaristu), radu (regizoru) cu stelian (bărbosu), nae (franţuzu) cu vlad (meseriaşu), cărtărescu (poetu) cu femeia iubită (poetă), c.p-b (fără) cu ctp (idem). il văd şi pe pantacruel. el este cu soţia, prietenii şi mătuşa. mai lipseşte kagemusha. ucenicii intră gratis. punctualitatea rămâne un vis. filmul întârzie nepermis.

spectatorii mormăie, mor, mor. ujică vâjâie, vâj, vâj. este (încă) joi, sine die. trăiască revoluţia din noi, din octombrie!

gheorghe gheorghiu dej(a) a murit. poporul îl regretă. fie-i ţărâna uşoară. racla este grea.
este plină cu secrete generale. secretarul general cară sicriul. uite-o şi pe lenuţa. ea întinde mânuţa. ceauşescu este uns preşedinte - nicule, mai ai alifie? - nici un deget, tovarăşi, am uitat-o în puşcărie. conducătorul are sceptru. toţi sunt pentru. partidul unic naţionalizează. muncitorii şi ţăranii socializează. ei dansează cu foc. se mută la bloc. ţara se avântă spre culmi. o, ce culme inaltă! daltă-haltă-congres-exces-ciocan-miliţian-ogor-abator-călăuzitor. cehoslovacia e atacată. dragi tovarăşi şi pretini, e lată!

*********************
  
dede's spunea...
"Frumoase versuri scrie tara,
 De dimineata pana seara"

pantacruel spunea...
tovarasu fruntas dede's va aparea in partea a doua :P

als spunea...
haha
ne-ai lasat 'sur notre faim' (k sa fiu in ton cu 'iepok') :P
deci vreau sa precizez urmatoarele:
1 filmu n-a inceput (nepermis de) tirziu din vina tov. ujik, ci din (semi)vina tov. mungiu, care a vrut sa (se) umple sala & a apreciat (gresit, gresit tovarasi!) k lumea va adasta in foyer la sampanii & eugenii... tot ce pot spune e k nu cunoaste poporu (= publicu) roman!
2 in sala (vreo 2 rinduri in spatele meu) se mai aflau urm. tovarasi: cartarescu (cu sotia), paul-badescu (fara), popescu-ctp (idem), exarhu (cu)
3 tov. als nu era cu tov. cosasu, ci cu tov. stefan cosma (artist vizual de felu lui); tov. cosasu era cu alti tovarasi & pretini
4 ce-i drept, tov. cosasu statea kiar in fata tov. als - prilej de insufletite comentarii desfasurate intr-o atmosfera calda, prieteneask...

als spunea...
l.e.: precizare la pct 1 - in sensul k foamea e mare, da setea de cultura o intrece :)))

pantacruel spunea...
leo,
1. de acord cu (prolet)cultura :)
2. ii adaptez acusica si pe tovarasii cartarescu, p-badescu, ctp si exarhu
3. tare rau imi pare ca nu ati fost si voi, vip-ustii, mai-aleşii, mai sus, in rind cu oamenii de rind, ca sa auyim si noi cemmenturile cele :P

trsiteteapamantului spunea...
n-am mai ajuns, am avut de lucru
tovarasi, se apropie targu
bine ca v-ati distrat voi
doi cate doi
m-astept sa ma mai scoateti din casa
doar de desenele animate-mi mai pasa
asa ca va rog acum
sa m-anuntati si vin oricum
desen animat sa fie
imi veti face o foarte mare bucurie

pantacruel spunea...
tristeteapamantului,
bucuria nebunului :P
 tovarasu' dede, deci
nu spunea vorbe seci!

tristeteapamantului spunea...
mai bine ca n-am fost
atata lume bună
m-ar fi făcut să mă simt prost
m-aş fi ascuns o lună
să ţin post
(nu-nţeleg rima lui pantacruel,
răutăcioasă ca filmele lui Bunuel)

pantacruel spunea...
pantacruel
rimeaza, mai degraba,
cu antoine-doinel :P

als spunea...
@tristetea: dupa cum si 'bon mot'-ul pe care l-am pus pe twitter:
niciodata n-a fost atita lume buna la ceausescu :)
ps dar noua ne-a parut rau k n-ai fost! au fost si luiza, si dl hulot...

tristeteapamantului spunea...
Celui la?
Ça va Ça va

Anonim spunea...
als, si mie imi pare rau ca n-am fost, dar pana la sfarsitul anului or mai fi filme de vazut-revazut. uite, tocmai mi-a facut pantacruel pofta de Truffaut.

dragoş c spunea...
http://chestiilivresti.blogspot.com/2010/10/apropo-de-chestia-cu-ceausescu.html

pantacruel spunea...
dragos,
am citit, asta nu justifica chiulul de care ai dat dovad
adica sa preferi tu o chestie literara uneia cinefile, mai rar asa ceva in patria noastra...

als spunea...
eh, dragos c era cu scriitorii lui, doar tine 'blog livresc' ;P

pantacruel spunea...
chiar daca scriitorii (cei mai) ilustri erau in sala de cinema! :P

als spunea...
da - de ex. stelian tanase :)))

Şerban Tomşa spunea...
Frumos scris... :)
Ce bine era pe vremea lui Ceaușescu :
Tata ară pe ogor
Mama cozonaci ne face,
Iară noi muncim cu spor,
Că ne place...


Niciun comentariu: