vineri, 22 februarie 2008

ONCE UPON A TIME... chapter one – domnul nea nelu

explicaţie foto: de la dreapta sus la stânga jos...
... domnul grigoriu - sifonar fără simbrie, coana ana maria - torţionara semidoctă şi semisexy, domnul dede – aici, deghizat în curvă (haina a fost achiziţionată de la solduri de domnul gavrilescu), domnul pantacruel - instigatorul de serviciu, domnul vali vulpul - minunea blondă, domnul andru – rambo IV al presei sportive din românia şi domnul nea nelu preşedintele - fiara dezlănţuită.

(domnul verbiaj – cărturarul, aflat cu o clasă şi un etaj deasupra celorlalţi, nu a mai încăput în poză)



în geanta obeză, de negustor sărac şi cinstit, şi de aceea plină de fiecare dată până la refuz cu prostii, domnul nea nelu îşi plimba de colo colo amintirile, orgoliile şi ultimii ani ai unei vieţi dedicate în întregime gazetăriei sportive şi iubirilor de o vară.
îndată ce o lăsa din mână pe biroul îngust lângă maşina de scris, atât omul cât şi geamantanul răsuflau uşuraţi. dintre buzele unuia ţâşnea un izvor nesecat de bodogăneli, prevestiri şi zvonuri, în timp ce din burta celuilalt prânzul copios şi bogat în vitamina c, de dinaintea mach-urilor geniale de şah, aştepta să se reverse.

dacă în timpul micului dejun de pe constantin mille,
când întărâtat de distinşii domni dede şi pantacruel - colegii dumnealui de suferinţe – dezbătea idei în dialog pe care le prindea din zbor noaptea la televizor sau în zori de prin gazete, iar apoi le rupea aripile,
la cafeluţă, în schimb, domnul nea nelu se dezlănţuia şi devenea o fiară. lansa un subiect sfâşietor despre dame goale şi sex nebun reuşind în numai câteva minute să facă audienţe mai mari decât antena 3 şi să-şi înece spectatorii în lacrimi de râs.



nimic nu-i făcea însă mai mare plăcere domnului nea nelu decât să piardă zece, douăzeci de gogoşi cu ciocolată, pe zi, în confruntările cu domnul pantacruel.
avea o îndemânare deosebită pentru jocul cu nebuni şi cai, cultivată cu acribie de-a lungul timpului. era în stare să şteargă de praf, într-un timp record, toate piesele de pe tablă cu o rapiditate care l-ar fi făcut invidios chiar şi pe idolul ’cichi cean’.

dar dincolo de înfrângerile la scor de rugby şi miştourile ieftine, rămâneau înduioşătoarele ’contuzii’ telefonice în care bătrânul locatar al redacţiei sport lua poziţie de drepţi în faţa talentatului domn dede, preschimbat subit, de după colţ, în ion ion ţiriac.
mai rămâneau, de asemenea, dimineţile cu geamuri larg deschise şi porţi bine zăvorâte petrecute între o escaladare a ferestrei şi o aliniere la numărătoarea de dimineaţă atât de comune cotidianului ‘independent’.


pe vremea aceea, nici o stavilă din lumea asta sau de pe cealaltă nu-i putea sta în cale. căci domnul nea nelu era în stare să-şi lichideze fără milă toţi inamicii şi mai ales toţi amicii...

6 comentarii:

verbiaj. spunea...

superba piesa, nea panta, iar poza ta mi-a trezit niste amintiri placute. eu n-am apucat sa escaladez fereastra ca sa fiu prezent la apel (era si imposibil sa intru la etaj pe balcon), dar stiu ca geamul vostru era mereu deschis dezertorilor de duminica. v-am descoperit fieful tarziu, prea tarziu chiar si cred ca am pierdut multe. ce-mi amintesc e ca am coborat la un moment dat si v-am dat o lectie strasnica de cultura generala la un test de pe net, v-am furat dreptul la glorie si am plecat ingamfat la etaj, ma striga cineva prin zid, cu glas strident. la ping-pong nu-mi amintesc sa te fi zarit prea des, acolo, la subsolul rece, unde transpiram in timpul programului si lasam telefoanele sa sune dupa noi.

pantacruel spunea...

e drept ce spui tu,
verbiaj,
dar eu eram prea prins in 'mach-urile de foc' cu domnul nea nelu plus ca ma omorau drumurile la gogoserie :) ca sa-mi mai ramana timp si pentru placerile clandestine din pivnita.
si apoi la ping pong dede ma batea de ma zvantura cand ma prindea. desi, ca un gentleman ce era, imi lasa uneori un avantaj de 10 puncte in fata.
in replica, la sah, jucam fara tura pe tabla si il bateam in maxim 20 de mutari. scurt! :)

ce vrei, fiecare cu talentele lui :)

Aky spunea...

Pupa-v-as, dragilor!!!! Atata avui de spus pentru moment :)

Unknown spunea...

Interesanta poza si frumos textul, mai ales daca nu te afli printre personaje.
Ce tineri si frumosi eram, mai ales eu, si ce batrani si urati am ajuns, mai ales ...
Iti multumesc si pentru descriere, m-ai pus la locul meu din prima "domnul dede – aici, deghizat în curvă".
Acum imi dau seama ce colegi buni ati fost: Verbiaj dadea lectii aspre de cultura general, tu spalai cu mine pe jos la sah (cred ca am jucat vreo 5 partide in total si nici macar nu le-ai castigat pe toate). Va multumesc ca m-ati toleratin preajma.

pantacruel spunea...

domnule dede,
iti place atat de mult sa exagerezi...

pai tu erai chiar bun la toate si noi la nimic???
lasa historia asa cum s-a petrecut si nu mai interveni brutal sa-i schimbi cursul. pentru ca din pacate asa s-au petrecut lucrurirle.
tu ai avut in viata mare succes la sporturile fizice, la sexul frumos si talent cu carul la facut carnati si toba, ]
iar noi, prostimea de la oras, la altele mai maruntele :))

cat despre episodul evocat de domnule verbiaj,
eu, unul, nu-mi aduc aminte.
sa fi fost poate cand eu sau matale colindam librariile si cinematografele in timpul programului de lucru? iar omul de la cultura le-o fi dat o 'lectie strasnica de cultura generala la un test de pe net', tocmai batranilor nea nelu si nea marinus???
stii bine ca indivizii ar fi platit in cafele orice 'save' sau 'enter' dat de altcineva :))
despre asta, pesemne vorbeste, 'ingamfatul' verbiaj.

Anonim spunea...

esti mare BOLO! super tare!

alloooo. domnul ion ion tiriac?
domnul gavrilescu, nu ati luat Rudotelul?

D zeu sa l odihneasca in pace!

tare textul nea Bolo!