luni, 30 iunie 2008

cielito lindo

era trecut de 8.30 când mi-am revenit din moarte clinică. mai bine de 22 de zile lipsisem din propria mea viaţă.

cielito lindo - freddy fender


nu ştiam pe unde umblasem, ce făcusem sau cu ce îmi umplusem tot acest răstimp. nu-mi aminteam nimic despre zumzetul domol al caniculei, despre mirosul de fier înscins al amiezelor opărite în care mă scurgeam ca un muc pe asfaltul topit, nimic despre nopţile incandescente de campionat european înecate în nesomn şi sudoare.

un doctor bătrân cu nume hispanic, luis aragones, îmi zâmbea cumsecade. părea plin de viaţă, când mi-a prescris o reţetă miraculoasă. una care, spunea el, mă va repune numaidecât pe picioare: alergări uşoare, un kilogram şi jumătate de carte şi vreo douăjdoi de kilometri de peliculă săptămânal, vreme de... 50 de ani.
ca să fie sigur că nu trişez la gramaj, moşneagul m-a lăsat pe mâinile pricepute şi îmbujorate a două asistente scandalos de apetisante. o brunetă focoasă - mai mult crac decât trac, şi o blondă toridă - mai mult ţâţă decât mâţă, care, fără pic de jenă m-au perpelit la foc mic şi mi-au fredonat, fiecare la câte o urechiuşă, prostioare 'de la sierra morena viene bajando, cielito lindo de contrabando... ay ay ay ay canta y no llores porque cantando se alegran cieltio lindo los corazones' şi alte versuri ameţitoare.
câteva minute mai târziu eram ca şi nou. şi aşa sunt şi acum, gata să-mi reiau viaţa de unde am lăsat-o în urmă cu 528 de ore.

5 comentarii:

Unknown spunea...

am inteles panta, exista viata si dincolo de euro. m-am linistit. am insa o nelamurire, batranul freddy(cunosc pe cineva care il asculta de ceva timp) este bruneta crac sau blonda tata de mata.

pantacruel spunea...

:))) batranul freddy este doar decor aici. tapetul inflorat unde se desfasoara... ostilitatile (!)

cred ca si eu cunsoc persoana de care zici ca il asculta de multisor pe rapsod. avea gusturi alese saracul si poate mai are si acum, daca nu o fi murit intre timp :)

Unknown spunea...

bruneta este Villa si blonda Torres?

pantacruel spunea...

nu.
bruneta este penelope cruz, iar blonda gwyneth paltrow :)

Aky spunea...

Te ratezi numa printre sporturi coane. Pune mana si scrie , un volum, ceva. Ti-l recenzeaza Verbiaj si se ocupa de aperitive si mai ales de vinuri Dede.