joi, 4 octombrie 2007

boy happy

regret, dar nu pot fi altfel.

mi-am zis, pantacruele, gata, iti tragi blog...
(ca tot e la moda, iar snobismul daca nu doare este la fel de suportabil, de neaos, ca un gratarel banal la iarba verde. sau, de ce nu, ca un revelion... sublim la 5 stele - pe la bulgaroi ori in 'parisul vesel', numai la tudor gheorghe acasa si la neamul lui cel romanesc nu )
... te faci baiat de comitet, socializezi si tu cu oamenii. ca zici c-a dat strechea-n tine.
toata ziluica, catu-i de ingusta, tu numai cu cu cartea-n mana si cu ochii bulbucati dupa filme. ca un nesatul ce sunt.
nu tu o rugaciune
(si te mai dai rotund ca simpatizezi cu tarkovski si dostoievski),
nu tu o fapta buna, nu tu o initiativa sanatoasa macar acolo la voi pe blog.
nimic.

asta sunt, nu ma mai pot eradica. nici tiptil, nici cu vorba buna.
mi-am imaginat, mai ceva ca john lennon, ca voi aborda teme actuale, 'telectuale, subiecte grave si grase, oltence fierbinti si dantele fine.
da' de unde? eu si actualitatea... baba si mitraliera.

asa ca ma dedau, din nou, la lucrurile simple, celea care ma emotioneaza si ma aprind, celea care ma apasa, sometime, monstruos.

ma intorc, asadar,
la desfatarile gradinilor mele rubiconde de trandafiri galbeni, margelate cu roua calda a diminetilor pastelate de altadata,
la piesele lui elvis soptite fetelor fericite din las vegas,
convins fiind, desigur, ca cineva acolo sus ma iubeste.
si ca fram, ursul din povestea de demult, va reveni. impreuna cu baiatul (luke skywalker), cu piedone si john wayne intr-o diligenta prafuita.
doar ca sa ma-napoieze pret de cateva clipite lumilor mele dragi demult apuse.


inca de duminica seara stiam ce film va rula in noua saptamana la cinematograful de la parterul blocului. pe la ora 18.00, un nene inlocuia panoul cu titlul noii pelicule.
emotia ma furnica cu ore bune inainte de aflarea sentintei - comedie sau cu batai?
e... ELVIS!!! se intampla mai rar, dar se intampla.
de obicei intram la prioectii de vreo 3 sau 4 ori pe zi indiferent ce 'joe limonada' sau 'seriful din tennesse' rula, caci aveam noi o portita secreta. si timp berechet in buzunare.
(mai simt in nari cateodata, dar atat de rar, mirosul unic al salii pline pana la refuz. si in urecehe inca imi scanteie murmurul publicului la scenele de suspans. al publicului de atunci.)

cand se nimerea elvis, insa...
cand se nimerea regele generatiei noastre,
cand la 'cultural' bagau un film cu el, toata 'carne tremula' era pe mine.
oricum, ii stiam cantecele ca pe primul 11 al lui dinamo(!). iar versurile alea pocite erau, vorba lui verbiaj, infinit mai frumoase decat astea bune si reale.
cand se nimerea vreun elvis, ziceam, nimic nu mai conta.
intreaga lumea era a mea.
si mai ales fetele...
pe toate le mai iubeam cu tandrete, cum spune rapsodul. in plasmuirile mele.
si atat de usor le cuceream... fredonandu-le la urechisele lor moi melodiile dulci ale elvisului meu, cu tot cu vocea-i guturala si suvita rebela, pe care, fara pic de jena, mi le-am insusit .

acum, la 20 de ani distanta (deja?!), ma simt la fel de slab in fata acestor songuri si imagini. sunt strabatut de aceleasi fioruri si voluptati ca si atunci. sunt un boy happy.

15 comentarii:

Unknown spunea...

Asa nea Panta.Dar sa stii ca poti sa citesti si in continuare, chiar daca esti proprietar de blog. Vezi ca azi joaca Dinamo, poate gasesti vreun film rusesc pe TVR 2. Sau macar la cinematograful de la parter.

pantacruel spunea...

dede(lvi)s,
nebuntaicule, stiu ca te recunosti si tu in filmele si cantecele maestrului.

iar cinematograful de la parter a ajuns de rapa. nu au mai schimbat afisul cu harry potter de vreo 2 ani. desi filmele, foarte probabil, se mai succed. ca si cei 7 sau 8 spectatori, care se adapostesc vara de canicula si iarna de viscol.
au apus de mult si pe nesimtite timpurile de glorie ale cinematografului de cartier. nu insa si amintirile.

zuzeta spunea...

evadam din cartier, cate opt, cate zece (care cum reusea s-o sterga de-acasa), ne ingramadeam in autobuz. "strada filmelor" era magica. n-as putea sa spun de ce, dar preferam cinematograful lumina, la balcon. ne insiram de-a lungul balustradei, ne sprijineam coatele de ea si incremeneam, transpusi in minunata lume de dincolo de panza rupta a ecranului....
amintirile, amintirile. au navalit amintirile!!!

pantacruel spunea...

zuzeta,
numai ce te-am citit si mi-am insusit si amintirile tale. nu mai pot spune acum daca sunt ale mele sau ale altuia.
in schimbul imaginilor si gandurilor sterpelite cu nesat te-am trecut la... gazeta de perete. intre maestrii combinatilor.

zuzeta spunea...

gand la gand, lista la lista!
cat despre "ferestrele" din postul tau trecut (caci nu le pot limita numindu-le muzici), ei bine, datorita lor ziua mea a inceput - si continua - frumos.

trestie spunea...

nostalgiile tale mi-au amintit de unul dintre multele articole delicioase ale lui radu cosasu (aparut acum o luna - daca lecitina aia isi mai face vreun efect...).
dostoievski si tarkovsky, zisesi?? pentru asta... esti al meu. (in al meu blogroll!)
stii, daca si pe bloguri ne seriozizam ca in viata reala, atunci... n-am facut nimic! asa ca, sfatul meu: deda-te in continuare la acele lucruri simple si emotionante!
a propos, ai citit Pe vremea fluviului Amur? este o carte m-a fascinat. Are legatura cu al tau post pentru ca vei gasi acolo o descriere interesanta si minunata a vremurilor in care filmele lui Belmondo erau singura hrana pentru vise...

piatra fara nume spunea...

welcome, happy boy.
astept insemnarea si despre 432, sunt curioasa.
sa ma ierti ca am fost rea cu tine, pe un alt blog, dar eram tare tare scarbita si enervata in ziua aia.

pantacruel spunea...

trestie,
e o onoare pentru mine sa iti fiu alaturi. se pare ca avem multe gusturi in conu, de la tarkovski si dostoievski si cosasu pana la literatura rusa, care te misca.
nu am citit 'Pe vremea fluviului Amur' dar o voi cauta.

yume,
si pe tine te citesc din ce in ce mai des.
o sa vina si cronica la 432. cat de repede.
pana atunci ma delectez urmarindu-va gandurile. pe zi ce va citesc (pe blogurile voastre) imi vine sa scriu tot mai putin. nici nu prea imi mai ramane timp de altfel...:))

pantacruel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
pantacruel spunea...

aky, ti-am trimis un raspuns la ultimul tau post
daca ai visat cumva ca ar fi fost mult mai multe muzici la materialul trecut.

din pacate nu stiu pe ce am apasat si ti-am sters comentariul! :)
scuze. nu asta am intentionat.
si uite, iti raspund la post.

asadar, nu ai visat. erau mai multe, dar am fost anuntat de verbiaj ca prea multe video-uri pot sa blocheze blogul. si am mai inlaturat din melodii.
dar stai linistit vor veni in curnad altele. si prima ti-o voi dedica dumitale.

si era sa uit aky.
vezi ca ma someaza verbiaj sa te rog respectuos din partea lui (si nu numai) sa iti faci imediat blog. scuzele nu il intereseaza.
si era sa uit aky.
vezi ca ma someaza verbiaj sa te rog respectuos din partea lui (si nu numai) sa iti faci imediat blog. scuzele nu il intereseaza.

apoi,
mai in gluma, mai in serios, m-a intrebat acelasi verbiaj daca nu cumva eu sunt tu. daca pantacruel nu e unul si acelasi cu aky.
cica m-as dedubla, lucru care nu imi sta in caracter... argumentele mele nu l-au convins.
trimite-i te rog o explicatie, asa cum numai matale stii, pe blogul lui. sa se invete minte altadata:)

Unknown spunea...

Dar Pantagruel pe care il stiu eu e acelasi cu Pantacruel?
Parca pantagruel e mai incisiv iar pantacruel mai reflexiv. Dar eu cine sunt?
Dede o fi acelasi cu dedes?

alexedi spunea...

da... sunete, culori, mirosuri, adieri, o bucla, un zambet, nostalgii. asta ramane

pantacruel spunea...

dede(s). tu esti cel care esti. menestrelul. cum si djerzinski este cel ce nu este. care mai este insa si egoland si solilocvii. adica este o triada. dar tot triada este si old mader. aceeasi cu jules verne si kafka.
deja am ameti(s)t.
se pare ca numai (unicul) verbiaj (parosul) ar mai putea face ordine in tot haosul asta.

Aky spunea...

Bunii mei (domnu Albulescu, va rog sa nu muriti niciodata!), m-ati facut sa rad de s-au uitat colegii la aky ca la toate cele, desi sunt oficial cu doage lipsa (apropo, in germana se spune "a nu avea toate cestile in dulap" :) ).
Pantacruel, ma dau eu in barci, dar chiar ma coplesesti.. multumesc mult. Dar te rog fain, macar pune macar titlurile pieselor pe care le-ai sters, ca salivez acilea pe docomentele firmei..
Si, da, tu nu este eu, desi nici eu nu este eu mereu, dar mai trec pe la oglinda to make sure.
Va multumesc pentru complimentele nemeritate, intr-o zi in care am mai primit doua daruri del alma splendide, tot neasteptate si ca de obicei nemeritate. (Pentru unul din ele ii multumesc celui care stie ca ii spun Memsahib.)
Cat despre somatie.. tulai Doamne! Abia inot timid prin blogosfere..
PantaCruel, iar ma incanti. Ametistul e dintre toate piatra-mi preferata :)

Aky spunea...

Bine te-am regasit logofat Panta. Iaca am in tolba o mica trufa, o pun aci ca se leaga de arome trecute. Deci, daca dor e Domniei tale de Bucuresciul de odinioara - iaca un canticel tomnatic al lui Gion:
http://www.trilulilu.ro/cuoreblu50/e3fe578f2e5016

Si un Frank Sinatra, ca-i frumos in noapte.
http://www.trilulilu.ro/cuoreblu50/87a6d4313cc73b

Ce-ai zice boier PantaCrudeles de o cura de toamna cu filme de/la cinemateca, ceaiuri aromate si vinuri farmazonice, levantica cat cuprinde (tocmai mi-am cuparat la ghiveci), frunzisuri si flori in culori dement-incendiate, eventual o scrisoare scrisa de mana vreunui prieten de departe sau de aproape, cate o placinta cu mere si nuca.. si te las pe tine sa adaugi cat vrei la lista :)