marți, 22 decembrie 2009

'inamici publici' (avatar-isme)

pentru ca 'inamicul public' djerzinski, un veritabil cinesseur, a desființat 'avatar', după ce eu l-am lăudat aproape obscen, m-am gândit să deschid un... areal avatar, unde 'moftul' lui cameron să poată fi dezbătut în voie.

carevasăzică,
'avatar' poate parea, in functie de umori sau asteptari,
* cinemadreaming, stranepot 3D bolnav (de imaginatie) al cinematografului mut ori 'cyber-basm' - (pantacruel)
dar și...
* cavou luxos cu spume, ubertehnologizat (ca al maneliștilor mioritici), un 'puțoism', un nonfilm, un discurs cuperotic și atât - (djerzinski)

*****
domnule djerzinski (și nu numai),
primul pas il fac eu, la comment-uri,
condițiile dezbaterii fiind astfel întrunite... :)

11 comentarii:

pantacruel spunea...

ii dau dreptate lui mister dj care afirma ca 'avatar' nu este un film. țin, totuși, să amintesc că, vrem, nu vrem, tehnologia își vede de treabă, avansează si nu are timp de emotivități.
observ, totodată, că așa cum la vremea sa sonorul și 'bastardul' acestuia 'the jazz singer' a impartit lumea in doua tabere (încă nu era vorba de 'tarabe' ca în zilele noastre), același lucru se întamplă, acum, cu nou-nascutul fecior in vitro - 3D.
nu spun ca așa va trebui să arate filmul de azi înainte, Doamne ferește!
de altfel, sunt aboslut convins că nici nu se va ajunge la o astfel de tâmpenie. dimpotrivă, cred că filmul de diverstisment (până la urmă lumea e plină de superficialitate și prost-gust) va migra rapid spre aceste noi teritorii, iar filmul 'clasic' isi va continua nestingherit aventura intr-o forma tot mai simpla, minimalistă & economică (noua tendiță a cinematografului de artă, european)

f sincer, eu unul am intrat la ' avatar' dorindu-mi să văd exact ceea ce am văzut. nu am fost un naiv care se aștepta să primească vreun film premium sau ceva de genul...
știam ce mi se livrează și mi-am dorit enorm să intru (pe de-a-ntregul) în mintea lui james cameron (pt care nu am nici o simpatie, dealtfel),
mi-am dorit sa văz monstruos si mai ales sa simt enorm.

si pt că tot veni vorba, cu și mai mare nerăbdare aștept ultimele sclipiri ale terry gilliam (the imaginarium of doctor parnassus') și tim burton ('alice in wonderland'), fie ele 2D, 3D sau 7D.

djerzinski spunea...

domnule dragă,

mulțam de atenție și pentru agora asta ad hoc dedicată unui text propriu, ostentativ polemic. un tip a avut azi ideea să-l posteze pe cinemagia zicând că e cronică, una pe care ar fi vrut el s-o scrie. reiese de-aici că textul ar fi bun, ceea ce e foarte posibil, iertată-mi fie lipsa de modestie. partea proastă e ca a intitulat-o cronică, probabil din cauza vitezei. nu e cronică, firește, nu conține elementele necesare pentru a fi, lucru rapid speculat de cei deranjați la mațele capului de spusele mele și taxat ca atare: cu înjurături. nu am de gând să le răspund, ce sens ar avea?, dar deocamdată nici nu am ce spune aici în plus.

aș mai adăuga că eu nu am mers la acest film (na, c-am zis-o!) cu idei preconcepute sau cu așteptări mărețe. tot ce m-a interesat a fost să văd cum îmi vinde Cameron povestea "un băiat iubea o fată și unii erau împotrivă", cum îmi propune convenția asta în basmul său 3D (știi povestea cu Propp, nu insist), ori el n-are nici o treabă cu asta. pe el l-a interesat să ia fața cu tehnologia de ultimă generație, tratând povestea ca pe-o damă nepricepută. drept pentru care i-am asigurat și eu același gen de tratație ;)

p.s.: cred că ar fi mai interesant să auzim opiniile altora, noi doi fiind la poli diametral opuși, motiv pentru care am putea deveni redundanți în subiectivismul nostru!

pantacruel spunea...

'cronica' ta este f buna, de ce nu?, desi are (cam) mult venin - trebuie sa recunosti, si suficienta aroganta incat sa te transforme intr-un tip profund antipatic :D...
"în universul axiologic de tip beckettian în care ne mișcăm, avatar poate și reușește să sucească mințile, poate să subjuge și să înregimenteze gustul 'fanaticilor disponibili' care-au crescut cu filmulețe făcute cu telefonul mobil, postate-apoi pe Youtube.".

dupa parerea mea este acelasi lucru cu a spune...
"în universul axiologic de tip beckettian în care ne mișcăm, cohortele de adolescenti (majoritatea emo), insotiti sau nu de turme de parinti turmentati de apasarea ratelor la banci si spectrul somajului, au luat cu asalt mall-urile sa vada degraba ce-a vazut si parisul"

as mai vorbi si despre reteta financiara. 'avatar' ca si 'titanic' ca si 'terminator', toate iesite din mana lui j.c., au avut un singur scop - sa inmulteasca o suma aproape astronomica de dolari.
din acest punct de vedere, cameron are (sper sa nu comit aici vreo blasfemie) pentru sefii de la hollywood ceva din harul si generozitatea lui Iisus.

pantacruel spunea...

am revenit de la sanius.
nu au fost cateva ore de derdelus, ci doar cateva ture in jurul blocului. am facut pe catarul pt 30 de minute de mi-a iesit sufletul pe nari.

revin si la 'avatar'.
acum pe bune, mister dj, chiar nu ti-au placut trupusoarele alea firave si de-a dreptul apetisante ale fetiscanelor alea flusturatice cu piciaore de 2 metri?! :)

dragoş c spunea...

pai sa-l vad, sa nu-l vad... dar cred ca e un sefe bun. asa ca poate...

pantacruel spunea...

dragos,
pai eu zic sa-l vezi :)
cred ca sunt de acord si domnul dj, dar si doamna anca gradinariu, care, zice astazi, in adev. lit. si art., cam asa...
"un film fenomen, nu o capodopera. anticipatia lui j. cameron va schimba cinemaul prezentului. artistii digitali din 'avatar' te transporta in cea mai buna, mai frumoasa si mai autentica lume virtuala dintre toate cele posibile, un univers nemaivazut, construit cu o minutiozitate sideranta si imaginatie nemasurata"

Miju spunea...

profund dezamagit, io, miju, ma rfetrag intr-o vizionare in bucla a alienilor, doar, doar oi mai retrai postadolescenta cu o sigourney weaver in chiloti cu sfarcuri infricosate.
Cameron nu m-a impresionat pe afis atat cat aparitia ei. am asteptat-o infrigurat si, in afara de o fumatoare atat de antipoliticaly correct inraita, n-am gasit nimic din fiorul tineretii.

ma plec flashforward catre timpuri ce-or veni, mai bune

pantacruel spunea...

miju,
nici 'flashforward' nu e chiar ceea ce parea :)

Miju spunea...

eu sunt primul care spune asta! foarte greu ma pot uita la un film cu vreunul din fratii fiennes :D

claude spunea...

In 'disputa' asta ma declar de partea lui djerzinski (si, cumva straniu, a lui ctp). In cele aproape doua ore cu 'Avatar' m-am tot intrebat ce naiba caut eu la filmul asta. Si asta e un semn rau, nu-i asa? Floating mountains? Gaia? Pseudo-stiinta si lipsa de imaginatie. Trist spectacol.
Imho, un experiment ridicol.

pantacruel spunea...

nu mai am (prea multe) contraargumente :)