miercuri, 2 decembrie 2009

in the mood for woody (74)

in the mood for woody

in adolescenta,
woody allen, care a implinit 74 de ani, ieri, scria glume pentru principalele ziare newyorkeze...

...’cu multi ani in urma am fost in europa cu ernest hemingway. acesta scrisese primul său roman, iar eu si gertrude stein i l-am citit. i-am spus că este un roman bun, dar nu unul foarte mare si ca ar mai fi nevoie de ceva munca ca sa iasa o carte grozava.
am ras cu totii dupa aceea si dintr-o data hemingway m-a plesnit peste gura.

in aceeasi iarna, picasso locuia pe rue d'barque şi pictase un stomatolog dezbracat în mijlocul deşertului gobi. gertrude stein a spus că era o pictura bună, dar nu una mare, iar eu am remarcat că ar putea fi, totusi, un desen bun.
am râs dupa aceea si hemingway m-a plesnit peste gura.

tot cam atunci, francis scott şi zelda fitzgerald s-au intors acasă de la o petrecere nebuna. era aprilie. scott tocmai scrisese ‘marile sperante’. eu si gertrude stein am citit-o şi am spus că este o carte buna, dar n-ar fi trebuit sa se mai chinuie s-o scrie pentru ca aceasta fusese scrisa deja de charles dickens.
am râs cu totii dupa aceea si hemingway m-a plesnit peste gura.

mai tarziu ne-am dus în spania pentru a-l vedea pe manolete, faimosul toreador. acesta arata de optsprezece ani, chiar daca avea doar optsprezece ani şi gertrude stein a spus ca arata ca si cand ar avea nouăsprezece. eu i-am zis ca uneori un băiat de optsprezece ani poate arata de nouăsprezece, la fel cum alteori unul de nouăsprezece pare de optsprezece. pentru ca asa sunt spaniolii adevarati, am completat.
am râs dupa aceea si dintr-o data gertrude stein m-a plesnit peste gura.’

woody allen

Niciun comentariu: