duminică, 7 martie 2010

mathematics

ma uitam peste ultimele postari ale amicilor luiza, djerzinski & claude. toti trei vorbesc mai mult sau mai putin despre faimoasele si ravnitele statuete ce se vor acorda peste doar cateva ore in america.
unii sunt oamenii seriosi si tin cu fratii coen, altii, mai ticalosi, simpatizeaza cu tarantino, iar ceilalti cred ca banalul documentar, infoiat & afectat & dichisit despre eroii (falsi) din irak va lua caimacul. asta daca oscarul mai are vreo urma de caimac!
nimeni insa, nici macar eu (desi eu am spus despre el ca a fost un non-film f bun, o experienta 3d fascinanta), nu-si doreste ca 'avatarul' sa ia premiul cel mare, lucru care, matematic, nu prea are cum sa se intample.

calculul este destul de simplu: daca odiseea lui cameron, desenul lui animat 3d, ar pune gheara pe titlul de 'cel mai bun film' din 2009',
oscarul, care anul trecut s-a discreditat zdravan dupa 'vagabondul milionar', s-ar bagateliza aproape total, ba chiar ar risca sa-si piarda aura de 'cel mai cel' festival de film din lume ('SPECTACOL cu public' ca sa nu ne mai urecheze mister als!).
si cum americanii sunt extrem de sensibili la fineturile aistea... oscarul va merge, desigur, la 'the hurt locker'.

8 comentarii:

claude spunea...

Oricit mi-ar placea s-o ard aiurea pe aratura, incerc sa nu uit ca, in afara de categoria 'best picture' (unde voteaza inclusiv coafeza si timplarul), votantii academiei sunt de meserie (la 'best cinematograpy' nu voteaza soferii, de exemplu).

Dealtfel, nu cred ca Oscarurile isi vor pierde prea curind aura de cel mai cel festival oricit de cirtitori am fi noi...

pantacruel spunea...

eu ma exclud din start. nu am inca permis de conducere, asa ca nu am drept de vot :D

claude spunea...

Pai cam nu. Ai putea avea drept de vot la 'best picture', unde, cum ziceam, voteaza toti membrii AMPAS. ;_)

pantacruel spunea...

dar nu si toti romanii din pAMPAS! ;)

claude spunea...

Din pAPMAS sau de la deal, romanii voteaza pe val (n-am gasit alta rima!).

Anonim spunea...

Dar Oscarurile s=au compromis deja. Cine le mai considera Cel mai ce festival? that's new.

als spunea...

'festival'!?
de unde pina unde - se vad filme in avanpremiera? dureaza 10 zile? exista 'juriu'?

dati-o-ncolo, de la niste cinefili k voi aveam alte pretentii...

;)

pantacruel spunea...

sorry,
am vrut sa zicem... BESTival.
dar chiar si zeii gresesc uneori, draga leo! :p