joi, 16 septembrie 2010

marţi, după crăciun, vineri, după azi

ea, maria (andrieş), l-a văzut ieri, după serviciu, şi i-a plăcut mai mult decît mult:
’povestea e simplă, şocant de simplă. un bărbat iubeşte două femei şi asta înseamnă că "se schimbă treaba", cum spune soţia lui. se schimbă treaba, dar decizia e amînată pînă marţi, după crăciun. pentru că "treaba" înseamnă şi un copil, şi părinţi, şi prieteni şi mai tot ce intră într-un cadru stabil, solid, de viaţă. şi cît de uşor părea să alegi între o blondă şi o brunetă!

actorii sînt atît de buni în rolurile lor, încît uiţi că sînt actori. ar putea fi foarte bine vecinii de bloc. scenariul e lucrat ca o bijuterie. n-aţi mai văzut astfel de femei în filmele româneşti! rar aţi mai văzut şi genul ăsta de bărbaţi adevăraţi, fără poze intelectuale şi fără texte macho împrumutate de la periferie.

îţi vine să te bagi în vorbă, să-ţi dai cu părerea despre aparatul dentar sau despre ghetele de munte. îţi vine să iei partea cînd a unuia, cînd a altuia, dar eziţi. mai laşi să treacă o scenă, să vezi "cum se mai schimbă treaba", pînă la finalul de-a dreptul năucitor.’
eu, pantacruel, îl voi vedea vineri, după azi, şi-mi va plăcea la fel de mult ca mariei (popistaşu).

14 comentarii:

als spunea...

stiam eu k o sa-i plak mariei de medeiros ;P

Adina Chițu spunea...

rupt din realitate intocmai, dar parca m-am saturat sa vad astfel de filme, scena marturisirii e fenomenala desi n-am inteles de ce exista o replica de-a ei care seuna cam asa "te pomeni ca nici ea nu stie ca ai familie si copil" cand tocmai ce aflase cine e amanta, cu care se intalnisera in formula completa...sau poate sa pun asa zisa scapare a scriptului pe seama unei imitarii perfecte a unei situatii reale in care iti pierzi capul si te balbai de mama focului :)

pantacruel spunea...

mai, ai naibii, dar voi toti l-ati vazutără (si v-ati lins pe bot) inainte de premiera?
abia astept sa-l vad si eu, abia astept sa-l vad si eu, abia astept... :P

als spunea...

@adina: nu inteleg ce inseamna 'astfel de filme', poti fi mai precisa?
mie 'marti...', tocmai, mi se pare k NU seamana cu 'astfel de filme'!

pantacruel spunea...

leo,
nici macar mie, care NU am vazut inca filmul, nu mi se pare k seamana cu 'astfel de filme'.
cred, totusi, ca la mijloc, undeva intre falduri, e o mica neintelegere. probabil s-a gindit la... astfel de filme prearealiste si preadincotidian :)

als spunea...

ma rog; eu unul nu sufar k nu se fac filme istorice sau sf romanesti...

Adina Chițu spunea...

da exact, ma refer la preacotidianism, nu vreau sf sau istoric, dar realul este desprins mult prea mult din real, parca nu trece prin nici un filtru si poate de multe ori ai senzatia ca asisti la transmiterea unui mesaj care nu ajunge pana la destinatie...ma scuzi nu pot fi decat subiectiva, e pur si simplu o parere, a mea :)

als spunea...

ok, atunci ma scuzi k pe mine nu ma deranjeaza deloc - ba dimpotriva - 'preacotidianismu', mai ales k in filmele DE DINAINTE de 'nou val' el nu se vedea deloc, trecut fiind prin prea multe 'filtre'...

deh, kestie de obisnuinta ;)

pantacruel spunea...

:)))
lol! 'prea multe filtre'.
ma gindeam eu ca a cam trecut vremea chiştocului in cinema :P

Adina Chițu spunea...

domnilor:)) n-are a face cu filtrul politic, deontologic sau mai stiu eu care, ci mai degraba cu o pipa a pacii si valatucilor imaginatiei asa ca sa lasam in aer fumul discutiei pentru ca el sa isi urmeze singur traiectoria :P

als spunea...

pai nu - eu ma refeream la filtrul asa-zis 'artistic', care 'transfigureaza'... mie unul mi s-a cam luat de genul ALA de cinema

Adina Chițu spunea...

fiecare cu filtrul, cu fitilul, cu chistocul sau, fiecare cu micul sau viciu :)

als spunea...

nu e 'viciu', e o kestie de buna vedere: exista si o etik a privirii ;P

pantacruel spunea...

as zice o etica dietetica, domnilor, pt dieta intelectuala ;P