sâmbătă, 29 martie 2008

une piaf, un 'rose', une chanson, un delire...

tot încercând să aţipesc în aşteptarea deciziei în cazul bricheta, m-am trezit citind un livre, ca să nu ard gazul degeaba.
citeam de parcă aş fi picat de somn de pe la tour eiffel, deşi nu eram beat, nici criţă, nici măcar chiseliţă ca să dorm buştean precum un zarzăr ameţit în faţă la mitică la lpf.

abia atunci mi-a căzut pe limbă un 'rose' agreabil, vioi, recişor, puţin discret (cum îi şade bine) şi tres voluptos, de culoarea cireşei şi avant tout cu aroma vanilată a butoiului de stejar franţuzesc, iar pe retină un film despre 'vrăbioara' edith piaf ca să-mi pară 'la vie en rose'.

când m-am dezmeticit, dans le froid matin a zilei de 29 martie, am sesizat că mai rămăseseră seulement câteva ceasuri până la trânta cea dreaptă cu handbalistele unguroaice, evidemment nişte curve fudule şi fără fudulii, pe care trebuia să le căsăpim,
ca să se-nveţe minte. chiar îmi luasem din vreme bilete, ca să le încurajăm pe fete.

mai spre seară, la primul fluier al meciului de la 'polivalentă', a izbucnit delirul, moment în care atât eu, cât şi miile de hiene irascibles, îndesate unii în altele comme des sardines, am înnebunit de-a binelea, ba chiar am asurzit şi am uitat fără nici un je ne regrette rien de brichetă, de paris, de edith piaf,
(şi numai)
ca să încerc să aţipesc în aşteptarea orei 3 care va fi devenit ora 4, când deodată m-am trezit citind ... ein groβe buch

7 comentarii:

anda grarup spunea...

@panta, de bonne chance deliru' tau :-) Le-a trimis pe unguroaice-acasa, iar pe fetele noastre nu la Paris, ci la Beijing.

..vezi ca-i uitat un e la buchu cel gros :-) Care-i aia??

pantacruel spunea...

multumesc anda,
am mai pus un 'e' la buche ca sa fie si mai groasa :)
dar cum bine ai remarcat, era numai un delir, 'calcanul' pe care am pus ochii aflandu-se inca in raft, la librarie.
'sicher' (evidemment), este asteptat la mine in celula alaturi de ceilalti frati ai sai (ce-o zice rocco acum?)
'toba de tinichea' si 'decojind ceapa'.
i-am cummparat chiar si o jucarie mica, ando, sa stii! un semn de carte dichisit :)

anda grarup spunea...

@ahhh...asa da buchiseala. Sa-ncepi cu toba....:-)Si filmu' e fain. Insa de la Grass incoace, io nu mai pot minca tipari!!!

Scrisesi tu bine buch...e-u' e la grosse (am obsesii cu e-urile astea, ca exact la fel de ametitor se face si acordul adjectivelor in daneza).

ahh...mai vroiam sa te intreb cum a jucat Amariei? Pe-aci era vedeta, cind juca la Slagelse :-)

anda grarup spunea...

tot io...ca din cite-mi amintesc, parca tu-ai citit toba, nu??? O fi de la rose, pana mea de memorie! :-)

pantacruel spunea...

m-ai ametit de tot si pe mine! :))
deci tai 'e'-ul! na! si sper sa nu-l pun maine din nou :)

pe rand, ca sunt multe...
1.
'toba de tinichea' e la fel de faina ca si filmul! chiar daca asa ceva se intampla rar, insa cand pune mana pe o carte un regizor de talia lui schlondorff imposibilul devine posibil :)

2.
nici eu nu mai pot manca tipari, si tot dupa ce am citit toba! nu ca as fi mancat pana acum 9nici nu imi amintesc) dar clar ca nu voi mai manca tot restuul vietii! :)
apropo, nu l-a dat nimeni in judecata pentru chistia asta pe gunter grass? (in turcia cred ca il asasina... )

3.
amariei a intrat abia in repriza a doua, (am asteptat-o sa o vad la lucru!) si a jucat superb. a inscris cateva goluri exact cand ne ardea buza.
a fost un meci superb si o atmosfera de maracana!
si vad ca te pricepi si la sport nu numai la literatura ;)

4.
mai mult de atat, ai consumat si matale 'rose' azi noapte zici... hm!

Unknown spunea...

Le-ai perpelit pe unguroaice. Le-ai tarat in frantuzisme fudule si pline de fudulii.
Dar cu zarzarul ce-ai avut?

pantacruel spunea...

cu zarzarul tau din drumul taberei sau cu al lui verbiaj din oltenia natala? ca nu mai inteleg nimic :)