marți, 17 februarie 2009

oscar la tot cartieru’

a sosit timpul să primiți câte un oscar.

nu sunt un mare fan al acestor premii, dar uneori mă mai apucă. și pentru că îmi plac la nebunie filmele și pariurile m-am hotărât să fac o combinație.
mai exact un concurs cu premii (după o idee a amicului djerzinski).

așa(dar), vă aștept pronosticurile (pâna pe data de 22 februarie), câte unul pentru fiecare categorie, primii 7 clasați la finalul concursului urmând a primi câte un oscar (film premiat în anii anteriori și ales de mine).

am reușit să văd toate cele 5 bucăți nominalizate la categoria ‘cel mai bun film’ și pot spune că ediția din acest an îmi pare mai încleștată ca niciodată. cred că toate filmele aflate în competiție au șanse sensibil egale.

*****

CEL MAI BUN FILM (10 puncte):
- the curious case of benjamin button
- slumdog millionaire
- frost/nixon
- the reader
- milk

CEL MAI BUN REGIZOR (6 puncte):
- david fincher - the curious case of benjamin button
- danny boyle - slumdog millionaire
- ron howard - frost/nixon
- stephen daldry - the reader
- gus van sant - milk

CEL MAI BUN ACTOR (3 puncte):
- richard jenkins - the visitor
- frank langella - frost/nixon
- sean penn - milk
- brad pitt - the curious case of benjamin button
- mickey rourke - the wrestler

CEA MAI BUNA ACTRIȚĂ (2 puncte):
- anne hathaway - rachel getting married
- angelina jolie - changeling
- melissa leo - frozen river
- meryl streep - doubt
- kate winslet - the reader

CEL MAI BUN FILM STRĂIN (1 punct):
- the baader meinhof complex (germania)
- the class (franța)
- departures (japonia)
- revanche (austria)
- waltz with bashir (israel).

54 de comentarii:

verbiaj. spunea...

o sa pariez nu pe cine cred ca ar castiga ci pe cine as vrea sa castige, deci un vot sincer, pe sufletul meu. si eu am vazut toate cele cinci filme si am pareri deja formate.
oricum, chiar daca ies pe locul opt, tot gasesti tu un premiu, acolo, si pentru mine.

cel mai bun film: frost/nixon.
cel mai bun regizor: ron howard
cel mai bun actor: sean penn
cea mai buna actrita: kate winslet
cel mai bun film strain: waltz with bashir

verbiaj. spunea...

e al naibii de strans. anul trecut au fost filme mult mai slabe. topul meu ar fi asta. 1. frost/nixon. 2. Milk. 3. The Reader. 4. Slumdog. 5. Benjamin Button.

pantacruel spunea...

merci verbiaj!
la fel voi paria si eu - pe cine mi-as dori sa...
si ma repet, asa echilibru nu am mai vazut nici macar pe finalul campionatului romanesc de fotbal :)

ma refer in special la 'cel mai bun film', echilibrul este dracesc.
as vrea sa ia 'milk' sau 'frost/nixon', dar are sanse mari chiar si superbul (mie mi-a placut mult) 'the reader'...

si pt 'cel mai bun actor' e bataie mare, desi parerea mea este ca
la cum joaca sean penn, ceilalti 4 contracandidati, cu mickey rourke in frunte, nici daca vin cu scara de acasa nu se pot pot ridica la nivelul lui.

mai chibzuiesc, inca. nu ma pot decide :)

pantacruel spunea...

cred ca e cel mai strans de cand urmaresc asa ceva.
si as baga mana in foc ca nu o sa ia 'favoritul' slumdog. chiar nu enici o regula sa ia 'statueta' cine a luat si 'globuletul'. ba dimpotriva!

eu m-am aprins tare cand am vazut 'slumdogul', la inceputul anului. acum, l-am retrogradat pe locul 5... :)

Unknown spunea...

cel mai bun film: slumdog
cel mai bun regizor: ron howard
cel mai bun actor: mickey rourke
cea mai buna actrita: kate winslet
cel mai bun film strain: waltz with bashir

M-ai omorat cu punctajul, cine rateaza la cel mai bun film nu mai are nici o sansa la concursul tau.

Poate ma premiezi cu frost/nixon inainte de finalul intrecerii.

pantacruel spunea...

pentru ca acolo, zic eu, e cea mai crancena lupta :)

(se rezolva cu 'frost/nixon')

luiza spunea...

pantacruele, eu sunt o fire leneşă. n-am văzut nici curious case (nici n-o să-l văd, am impresia), nici milk, nici frost/nixon. aşa că pariez cam la nimereală. cel mai bun film aş vrea să ia frost, cel mai bun regizor gus, cel mai bun actor mickey, of course (cu o menţiune specială pt richard jenkins din the visitor), cea mai bună actriţă meryl, cel mai bun film străin waltz (cu menţiune pt entre les murs). cam atât. ştiu însă că una vreau eu şi alta vrea academia americană de film :)

Monica spunea...

slumdog millionaire
ron howard
sean penn
meryl streep
waltz with bashir

Am vazut toate filmele nominalizate, mai putin cele de la categoria film strain, unde am votat castigatorul de la golden globe. Oricat de mult as vrea eu sa castige "the reader", cred ca sunt slabe sanse. As fi nominalizat si "doubt" la cel mai bun film, dar probabil ca nu puritanii din america nu au agreat povestea. Si tot 'puritanismul' asta al lor o sa ii dea premiul lui mickey rourke, pentru ca sean penn joaca rolul unui homosexual. Spre sa ma insel anul asta, desi in anii trecuti am cam avut dreptate.

pantacruel spunea...

luiza,
nici milk, nici frost? ai ratat ce era mai bun... ;)

monica,
nu va lua mickey rourke, asa cum nu va lua nici slumdog. sunt convins! :)

alexedi spunea...

Raspund la intrebarea: cine cred ca o sa castige.
Film: 99% Slumdog (din pacate. voiam doubt/wall-e). 1% the reader.

Actor: se inclina treaba catre penn, desi o sa sper rourke pana in ultima clipa, deci: penn.

Actrita: 90% winslet, desi voiam streep sau melissa leo.

Strain: Waltz With Bashir indiscutabil (pentru ca nu l-au bagat la animatie si nici la documentar, si pentru ca e superb.)

regizor: Fincher- pana acu nu a ratat nimic.

hihi ia sa vedem.

pantacruel spunea...

inca nu am vazut w.w.bashir, dar imi voii face timp si pt el :)

Anonim spunea...

offf... deci: slumdog/ron howard/
mickey rourke/kate winslet
waltz with bashir

pantacruel spunea...

offf... merci! :)

alexedi spunea...

erata: atentie! la regizor am vrut sa zic danny boyle. :)

Anonim spunea...

eu merg pe varianta cu sau:
1.cel mai bun film: the curious case of benjamin sau the reader
2.danny boyle (slumdog) sau david fincher (the curious case) pentru cel mai bun regizor
3.cel mai bun actor: frank langella(nixon) sau sean penn (milk)
4.kate winslet(the reader) sau meryl streep(doubt) pentru cea mai buna actrita
filmele straine nu le-am vazut :)

PS: si sper sa nu imi jumatatesti punctajul pentru ca am ales 2 variante :D filmele si actorii sunt exceptionali. nu pot alege numai unul/una

luiza spunea...

am văzut filmuleţul. oricum, nu-l dau pe mickey pentru penn. nu anul ăsta.

pantacruel spunea...

alexedi,
am notat :)

ramonaleseanu,
punctajul nu. ci doar premiul! ;)

luiza,
nici eu nu mai stiu pe cine sa dau pentru cine :)

djerzinski a pariat la el acasa. le-am luat cu copy-paste si le-am pus la un loc cu toate celelalte...

Best Motion Picture of the Year:
Frost/Nixon

Best Performance by an Actor in a Leading Role ex-aequo: Frank Langella & Mickey Rourke

Best Performance by an Actress in a Leading Role: Melissa Leo

Best Achievement in Directing
Ron Howard (Frost/Nixon)

Anonim spunea...

thank you, Sir! mai adaug si waltz with bashir la categoria lui de varsta "pentru ca si finca" in lista de la mine de-acasa nu aparea.

pantacruel spunea...

d.,
nu am vrut sa trec de la mine, dar chiar la asta ma gandeam si eu... :)

Anonim spunea...

... dar asta NUMAI pt k nu au nominalizat 'gomorra', right? ;)

luiza spunea...

clar!

pantacruel spunea...

te referi la film strain.
dar daca era si 'gomorra' american, chiar ca nu mai stiau cui sa dea si cui nu! :)

anda grarup spunea...

Din toate nominalizarile, n-am vazut decit slumdogg si doubt. Asa ca, la nimereala, chibitez:

1. the reader (hah, asta c-am citi cartea).
2.ron howard
3. sean penn
4. kate winslet
5. waltzu..

alexedi spunea...

monica: pardon, modul in care crezi ca le administrezi sansele lui penn si rourke e mai mult decat "chestionabil" in cazul AMPAS. nu are nicio legatura cu pe cine joaca, ci cu: adoratia Academiei fata de penn + mustrari "PC"(ridicole) vizavi de refuzul brokeback mountain pt cel mai bun film versus povestea "inspirationala" wrestler - (=) rourke. sigur, vorbim de perceptii si politica aici. eu nu as putea sa ma hotarasc daca e vorba de cum joaca.
totusi faza cu tosca din milk de la final mi se pare un pic cam ieftina.

pantacruel spunea...

anda
te asteptam! :)
de regula, castiga cine pune la nimereala.
deci o sa incerc sa ma ghidez dupa raspunsurile tale, căci, sincer, habar nu am ce sa pariez. desi am vazut aproape toate filmele din competitie. :)

alexedi,
cu toata simpatia fata de rourke, pt renasterea sa miraculoasa,
cred ca penn este cel mai in forma actor al momentului!
l-am vazut acum cvateva zile in "asasinarea lui richard nixon". pur si simplu am plans urmarindu-l cum joaca. (ci nu din cauza subiectului). era tot un rol de compozitie.
penn este absolut fabulos (in orice rol!). si de aceea cred ca nu va castiga de data asta. o poate face cu orice alt film, la anul :)

Anonim spunea...

dar, dar penn mai are un oscar pe semineu (pe 'mystic river', deci recentutz...)

sigur k au existat cazuri cind au luat aceiasi actori chiar si 2 ani consecutivi (vezi tom hanks si, cred, spencer tracy), dar cazurile astea sint rare; in plus, hollywoodul e sensibil la povesti de 'rebirth' cum e a lui rourke ;)

alexedi spunea...

io anu asta am plans la 2 chestii:
1.rourke pe plaja cu fie-sa
2.viola davis pe strada cu maica stareta.

pantacruel spunea...

als,
stii bine ca singura regula la oscaruri este ca nu exista regula! :)
sau ca nu prea mai exista. remarca aia cu "globurile de aur sunt un barometru pentru oscar" este mai depasita decat problema "razboiului rece"...

daca ne uitam la ultimii ani, nici o data filmul care a luat glob nu a mai luat oscar -cred ca e si o chestiune de orgoliu, pana la urma :)-
in plus, de multe ori filmele care concurau la g.a. nici nu se regaseau toate si la o. (acum e o coincidenta stranie!).

eu sunt convins sa 'slumdog...' nu va lua premiul cel mare. si cum ron howrd e prea tare anul asta va rata chiar si la 'regie' :). adica va fi "marele perdant" cum vor spune criticii... bag mana-n foc.

prin urmare interbarea e destul de simpla - cine va castiga, politicul 'frost/nixon' sau politicul 'milk'? :)

pantacruel spunea...

alexedi,
rourke pe plaja cu fie-sa mi se parte cea mai slaba scena din film.
sper ca nu din cauza asta ai plans :)

anadana spunea...

1.slumdog 2.ron howard 3.m.rourke 4.k.winslet 5.waltz with...

Anonim spunea...

pai asta am zis (scris) si eu (nu aici, in 'libertatea'), k daca oscarurile ar copia globurile s-ar numi 'globar' ;)
dar SI asta a ajuns o regula, asa k nu sint excluse exceptii de la ea... (constient(i) fiind, desigur, k imprevizibilitatea este regula nr. 1 la oscaruri!)

pantacruel spunea...

deci? the reader! ;)
nu ca nu ar merita!

si vad ca anadana a votat ca als. voi v-ati vorbit inainte cred! :)

innuenda spunea...

Of, panta, eu nu am văzut niciun film. Cum votez?:))

Emotional, aş spune aşa. Îl iubesc pe Sean Pen. Ăsta e actor din cap până-n picioare. E bolnav de talent.
Daar...înţeleg că nu e foarte iubit de breaslă. Plus că a mai luat odată Oscarul. Aşa că, anul ăsta, o să i-l sufle, cred, M. Rourke, ca cel mai bun actor. Ca stimulent, de fapt.

Imi place Kate Winslet că seamănă cu mine!:)))) Deci ea o să ia Oscarul pentru cea mai bună actriţă. Of course!
Meryl Streep e o altă actriţă care-mi place mult. Dar de la Podurile din Madison County până la Mamma mia s-a întâmplat ceva. Eu nu aş fi jucat în musicalul ăla nici plătită pe bani grei.

Dar, ideea este că nu mi-ar părea rău nici dacă ar câştiga Meryl.

In rest, făceţi-vă pomană cu mine şi spuneţi-mi de unde mă pot adăpa şi eu cu filmele nominalizate la Oscar? Nu cu trailerele, ci cu filmele. Că altfel doar mă bag în seamă cu voi!:)

verbiaj. spunea...

ti le da pantacruel, bolnavul de filme, boala grea, se ia.

pantacruel spunea...

innunenda,
ca sa ii dau satisfactie si lui verbiaj, o sa ti le trimit sambata dimineata pe mail.
dar nu stiu daca vei avea timp sa le vezi pe toate pana duminica :)
sau iti faci, draga kate? ;)

innuenda spunea...

Hehehe, păi cu susţinerea lui verbiaj şi cu emailul umplut de panta, poa' să ia Oscaru' oricine!:))

Eu habar nu aveam că se pot trimite filme pe email. Mie nu-mi reuşeşte nici transmiterea unei melodii mai lungi, câteodată!:)

Sambătă şi duminică am vreo 4 ore/zi de pregătire profesională continuă, deci neşte prelegeri, seminarii, conferinţe pe teme de drept. Menite să mă facă şi mai bună decât sunt. :D

Dar în restul timpului mă pot dedica. Să-mi cumpăr nişte pop corn şi nişte cola, Panta?:)

pantacruel spunea...

ar fi cazul! si niste batistute noi! :) pt slumdog si benjamin button ;)

innuenda spunea...

Fă-mă aă plâng, Panta!:))

Unknown spunea...

Intr-adevar e stransa batalia, nu vreau sa fac pronosticuri so I won't jinx it, desi e deja pretty jinxed. Dar daca Danny Boyle nu ia la cel mai bun regizor o sa fiu ataaaaaaaaat de trista, nici nu vreau sa ma gandesc!
Iar daca iau Benjamin Button si Fincher va trebui sa-mi iau liber cateva zile sa jelesc.

pantacruel spunea...

meropi,
sunt si lucruri mai grave pe lume decat fericirea lui danny boyle :p
(zii merci, pe criza asta, ca ai de unde sa iti iei liber!) :)

Unknown spunea...

cineva trebuie sa se gandeasca si la el :P mai ales ca nu-i deloc genul de regizor care umbla strategic dupa premii (spre deosebire de Fincher, care prin Benjamin Button n-a prea avut alt interes). mai aproape ca in anul asta nu cred ca o sa mai ajunga, si-l merita nu numai pentru Slumdog, ci si pentru Trainspotting, Shallow Grave, chiar si pentru Sunshine si 28 Days Later.

pantacruel spunea...

cu fincher te contrazic.
pana la 'zodiac', care m-a cam dezamagit, omul a aratat de ce este in stare. stie sa spuna povesti cinematografice mai bine decat oricine, iar subiectele atacate de el sunt mai mult decat captivante.

Unknown spunea...

Si eu l-am admirat pentru Seven si Fight Club (si Zodiac mi-a placut destul de mult), dar BB mi s-a parut exact genul de film gandit strategic pentru a impusca premii si d-asta mi-e foarte antipatic. Plus scenariul prin care Eric Roth si-a batut joc de bunatate de nuvela, foarte ecranizabila de altfel...

pantacruel spunea...

dar macar BB sper ca-ti place. celebra BB... :)

pantacruel spunea...

asa cum am promis pariez si eu.

1. milk

2. ron howard

3. mickey rourke

4. kate winslet

5. waltz with bashir

innuenda spunea...

Panta, eşti un înger!:***
Mulţam!

pantacruel spunea...

stai sa iti trimit si cel mai bun film dintre toate. e vb de... 'doubt' ;)

gabitza spunea...

:(Total nepregatita si putin rusinata, bineinteles, ma bag si eu in seama...
Pariez la intamplare in baza recomandarilor voastre, in primul rand si apoi a putinelor filme vazute de-a lungul timpului, doar in ceea ce priveste actorii:
Mikey Rourke
Kate Winslet.
Mi-ar fi placut sa o vad pe Meryl Streep in "Doubt", pentru ca sunt de acord cu Innuenda in ceea ce priveste "Mamma mia".
Mai mult, din pacate, nu ma pot intinde:(

pantacruel spunea...

putin, dar bun, gabitza.
cei doi de care zici vor castiga sigur, parerea mea :)

gabitza spunea...

am incredere in parerea ta!
vom avea confirmarea in zori de zi:)

Anonim spunea...

există un domn printre pariori care ar putea juca liniștit la loto :) o să vi-l spună organizatorul! în rest, vivat Academia și... Slumdolj Millionaire.

pantacruel spunea...

o sa-l detectam pe "domnul cel linistit" si parior inversunat mai pe dupa-amaiza.
ce-mi pare bine e ca somnul m-a invins. am zis sa ma trezesc si eu pe la 4.30 sa mai prind cate ceva din spectacol. am readormit insa imediat.

am prins totusi momentele "misto" cu cele 5 dame bine care au prezentat osacrul feminin si cei 5 domni duri de la varianta masculina.
am vazut, din nefericire, si cum indienii au invadat scena la final.

macar am o previziune tare pt la anul...
VA CASTIGA UN FILM DESPRE CHINA! pariez de acum!!! :)

alexedi spunea...

uf. nu a luat bashiru. ce chestie.

pantacruel spunea...

singura surpriza, totusi! ;)