miercuri, 24 decembrie 2008

this is the end...

this is the end beautiful friend,
this is the end my only friend,
the end
of our elaborate plans

sfârșitul lui 2008, capătul unui an extenuant, imperceptibil, voluptos, afurisit, tumultos, scorțos, buimac,
în care am năzuit enorm și am înfăptuit monstruos de puțin,
în care am citit firav, am privit vârtos, am aflat țări, mări, bloguri, oameni, versuri, muzici noi și, așa cum se cuvine, am întocmit un vârf de... top (personal) al anului ce tocmai se mistuie...

* film: boogie – radu muntean

* carte: ragtime – e.l.doctorow

* album: a snowflake fell - glasvegas

35 de comentarii:

Unknown spunea...

imi plac topurile, panta, mai astept unul:)

pantacruel spunea...

si mie smallW ;p
si bag de seama ca-i tare greu sa alegi dintre meritoase pe cel mai cel...

luiza spunea...

cu boogie votez şi eu. ragtime n-am citit (da, ştiu..), iar în loc de glasvegas aş pune bon iver. oricum, eu nu-s în stare să fac topuri, mi se par prea crude:)

pantacruel spunea...

am tras si eu cu urechea la bon iver. suna bine rau! :)

Anonim spunea...

imi pare rau, dar 'boogie' n-a intrat in top ten-ul meu...
dar am altele ;))

pantacruel spunea...

'joyeux noel' luiza & als!
dar care altele, ca-s f curios? ;)

OANA DESPA spunea...

la multi ani!

pantacruel spunea...

Craciun fericit și La multi ani Oana!

luiza spunea...

joyeux şi ţie! eu nu vreau să fac topuri, că mă ia cu ameţeală şi se-amestecă anii între ei. să vedem ce zice leo. o să pună sigur gomorra şi entre les murs si waltz with bashir:)

innuenda spunea...

Eu...jame cuşe avec!:D
Dar am încredere în gusturile tale. Uite, de pildă, prietenia noastră virtuală!:)))
Sau băiatul cu pantalonii de pijama prinşi cu acul de siguranţă de şosetă:)

Cred că este un top numa' bun!:)

PS. Mă duc să-mi fac propriul bilanţ al lui 2008, planul lui 2009 şi să beau ceaiul ăla de m-ai invitat la el. E un ceai simplu. De iasomie. Potrivit cu gândurile complicate...:)

Anonim spunea...

craciun fericit, panta.

la sarmale ce combini? o feteasca neagra?! :)

Anonim spunea...

nu, luiza, ca am pus 'decit' filmele lansate in romanica - deci, out 'gomorra' & 'valsul' dlui bashir...

ps o 'feRicitare' de sezon si de la mine, pt amin2!

anda grarup spunea...

ah..feteasca, sarmale, carti, filme si muzica buna. Ma inspir, ma inspir :)

pantacruel spunea...

luiza & als,

sunt convins ca 'gomorra', 'entre les murs' si 'waltz with bashir' m-ar fi lasat si pe mine fara suflare.
le am copiate in computer de ceva vreme. nu m-am indurat insa sa le consum! iarna e grea si lunga si le bag incet la foc mocnit.
si asta nu e tot. mai am rezerve serioase - 'burn after reading', 'caotica ana', "i'm not there", paranoid park', 'pi'-ul lui darren aronofsky, 'wall-e', '12'-le lui mihalkov, etc, etc...
ieri seara am vazut 'elegy' si putin din 'australia' (bleahhh...) - a fost totusi seara de ajun :)

deci a fost un top mai ciunt pe 2008, mai din sarmalute. caviarul si sampania au ramas la rece ;p

pantacruel spunea...

innuenda,
astept topurile de care zici.
despre prieteniile virtuale, cred ca sunt ca piftiile - delicioase si tremuracioase de bucurie! iar 'baiatul cu pijamaua prinsa de sosete cu acul de siguranta' este anormal. nu exista ac de cojocul lui! :)

zuzeta,
la sarmale intotdeauna un rachiu. si-un somn bun dupa! :)

anda,
sa nu zici c-ai uitat cum se fac sarmalele!

Anonim spunea...

... sper ca 'bleahhh'-ul de mai sus se extinde si asupra lui 'elegy' - ma rog, nu si asupra penelopei ;P

pantacruel spunea...

pentru nimic in lume asupra consuelei castillo. o iubesc neconditionat de la 'abre los ojos' prin 'vanilla sky' si 'woman on top' pana la volver. si 'vicky cristina barcelona' - care, la fel, sta o leaca la afumat in balcon :)

luiza spunea...

mai bine la cinema decât pe calc, părerea mea:) poimâine merg la paranoid park, burn after reading nu mi-a plăcut aşa de mult (în ciuda actorilor, care sunt fantastici), i'm not there cred că e în toptenul meu (mai ales din cauza pasiunii pt dylan, seen live), la wall-e mă extaziez ca la orice desen animat inteligent, iar de mihalkov n-am mai văzut nimic de la burnt by the sun. il prefer oricum în gară pentru doi al lui ryazanov sau în piesă neterminată..:)

Anonim spunea...

CUM poti sa lasi 'vicky cristina' 'la afumat in balcon'?!?
penelope este GENIALA!!!
iar filmul este f agreabil...

luiza,
nu-ti mai spun aici - poate te gasesc pe mess ;P

pantacruel spunea...

luiza,
deci nici tu nu ai vazut mare lucru in 2008! :p

als,
in cazul asta las balta carnatii, caltabosul, mustarul si toate cele si ma destrabalez diseara cu focoasele penelope & scarlett.
sper ca spanioloaica sa mearga cu un negru de tohani, iar newyorkeza la un pahar de murfatlar pinot gris. ca altele nu am :)

pantacruel spunea...

apropo... ieri am amutit (emotionat, extaziat, chiar lacrimat si suspinat, topit si rascolit) din nou la 'il postino'. impreuna cu bacalov si massimo troisi.

si inca ceva. habar nu aveam ca troisi, nascut intr-o familie sarmana in apropiere de napoli, a publicat cateva poeme in tinerete, ca a regizat ('non ci resta che piangere' - unde a jucat alaturi de benigni!) si a scris scenarii.

Anonim spunea...

ah, pai scarlett nu merita mai mult de o citronada, asa... ;))

mai buna rebecca hall

luiza spunea...

eu am trecut ieri prin faţa televizorului, l-am văzut pe noiret (un amor vechi şi statornic) şi-am dispărut la fel de repede din cameră, pentru că trebuia să ies în oraş şi n-am vrut să-mi fac sânge rău.. mai ai vreo teverecomandare de făcut, ca să nu mai ratez şi de data asta ceva de neratat?

(şi da, penelope e senzaţională şi înfiorător de frumoasă:)

pantacruel spunea...

stiam ca de tv-recomandari cinefile se ocupa als, iar de recomandari culinare... anton ego.
eu, cum spuneam, ma voi ocupa doar de senzationala penelope la noapte! :P

anda grarup spunea...

panta, nu numai c-am uitat cum se fac sarmalele, le-am uitat pina si gustul, ala neaos, veritabil :))

Acu', io cu filmele nu prea sint chiar la zi (ca pin'apar aci noutatile, sint gata patinate), insa tot vazui "Burn after reading" si "Vicky Cristina Barcelona"! Primul, zic, e-un Cohen sadea, nimic pretentios, c-un Clooney grobian, potrivindu-se manusa si c-un Pitt nitel cam idot, potrivit si el.

In filmul lui Woody Allen, Penelope e colosala, Bardem - neimpresionat, Scarlett, as usual, iar Rebecca Hall, pe alocuri fortata, pe alocuri remarcabila. Asa ca io zic sa destupi tohaniul ala si sa lasi pinotul mai tirziu :))

anda grarup spunea...

tot eu, ca sa-l editez pe spaniol: neimpresionaNt!

pantacruel spunea...

anda,
daca tot s-au tampit de tot fratii cohen, un "clooney grobian" (potrivindu-se manusa in rol) si un "pitt nitel cam idot" imi doream de mult sa vad :)

si prea mi-o laudati pe penelope ca sa nu fie exact cum ziceti voi.
sa stiti ca acum am asteptari mari de tot de la sexoasa!
cu impresii vin maine, dupa 'premiera' :)

gabitza spunea...

Am o lista destul de lunga cu filme pe care trebuie sa le vad si carti pe care as vrea sa le citesc! Maine dau o raita prin librarii sa-mi fac o parte din "pachet":)
La multi ani, liniste in suflet si zile frumoase!:)

pantacruel spunea...

la multi ani, gabitza!
si sa-mi spui ce contine 'pachetul' de anul nou :)

Anonim spunea...

... noi asteptam mai degraba sa ne spui ce efect ti-a produs sexoasa barceloneza penelopeza... ;P

pantacruel spunea...

despre ţăcănita maria-elena si talentatul woody abia astept, la randul meu, sa spun cate ceva.
am avut un pic de treaba zilele astea, dar recuperez degraba :)

Cristi spunea...

bun filmul.

pantacruel spunea...

supralicitez. foarte bun! :)

Otherlander spunea...

La multi ani, Panta! Si pe mine m-a impresionat "Ragtime". Ai citit-o in original sau in traducere?

Eu sunt un fan al topurilor in general, asa ca, daca imi permiteti:

Film: "Let The Right One In" - Tomas Alfredson
Carte (stiu ca n-o sa fii de acord): Franny & Zooey - J.D. Salinger
Album: "We Started Nothing" - The Ting Tings/ "The Age of Understatement" - The Last Shadow Puppets

pantacruel spunea...

la multi ani anca!
in romaneste desigur. nu sunt atat de bun la engleza :)
nu pot sa nu fiu de acord pana nu vad despre ce e vorba ;) dar suna interesant.