duminică, 28 iunie 2009

juma' de veac de a.l.s.

unul dintre prietenii acestui blog împlinește, astăzi, 50 de ani.
„drace, exact vârsta lui michael jackson!!”. asta ca să-l parafrazez puțintel pe g.g.m. în momentul în care a dat peste prima frază din ’metamorfoza’ lui kafka (ediție tradusă de...“un scriitor argentinian pe nume jorge luis borges") și a invocat felul de a povesti al bunică-si (materne).

tot la bunică (maternă) a făcut trimitere și controversatul critic de film, când, undeva-cândva, a încercat să-și explice pasiunea de o viață pentru cinema:

...‘cred că cinefilia îmi vine de la bunica maternă, o mare consumatoare de filme hollywoodiene din anii '20-'30-'40 şi '50. mergeam împreună la cinema; de câte ori murea cineva pe ecran, mă trăgea de mânecă şi-mi spunea: "nu mor de-adevăratelea - doar se prefac!" sigur că-mi "omora" bucuria, dar în acelaşi timp - în acest fel - am pătruns esenţa cinema-ului: simulare & manipulare... în familia noastră, eram "arondaţi" pe genuri: bunică-mea - amatoare de musicaluri şi comedii, maică-mea - de thrillere, eu - de de toate. și recunosc cu mîndrie că am rămas un "generalist": nu fac distincţii / valorizări în funcţie de genuri.’

chiar dacă, în ceea ce mă privește, am gustat mai mult stilul tandru-vijelios a lui gorzo (care i-a fost elev, din câte știu), decât cel ludic-spiritual a lui a.l.s., cred că n-am ratat nici una din recomandările lui ’domn’ profesor’.
un domn, dealtfel, foarte 'bâtrân' (juma’ de veac!) cu niște aripi (de celuloid) uriașe :)

si un mic cadou...
- o bucățică de jacques tati din 1967 (play time)

Un comentariu:

Pobby spunea...

sa ne traiasca inca 100 pe putin si sa ne spuna si noua in continuare ce merita vazut! eu unul cam orbecaiam pana sa-l citesc