duminică, 21 iunie 2009

saramago, rimbaud, marquez si putin cinéma vérité

(marco antonio guimaraes - soundtrack 'blindness')

cu partea audio a fost ușor. m-am scobit bine într-o ureche pân-am dat, undeva între ciocănel și scăriță, de o rămășiță năclăită de marco antonio guimaraes.

bătaie de cap am avut cu îmbulzeala de la bookfest. cu multimea coapselor și sprancenelor cambrate sub povara punguțelor cu forfotă și cărți. am reușit totuși să-mi întind o mână largă spre crengile cocârjate de târg (am dat și peste dragoș c, blogerul livresc, pe acolo) - ca după manunchiuri de cireșe în pârg. în cele din urmă m-am ales cu
un saramago ('fărâme de memorii') suculent,
un marquez ('o viață' - truda de 17 ani a unui oarecare gerald martin) mai stufos decât biblia,
un rimbaud ('iluminațiile' - varianta bilingvă) din care, pe vremuri, intr-o biblioteca publică, știu sigur că am șparlit câteva pagini (de poftă!)
si, ca să fie la număr, o antologie de proză scurtă (generatia '80).

înainte de căderea cortinei, mi-am premiat pântecul răbdător cu o porție de cinéma vérité. cu o bere veche de-a fraţilor dardenne (stella artois) adică si fâșii de antonioni (pizza con funghi e prosciuto)

7 comentarii:

to-morrow spunea...

Ha! Si eu am cumparat de la Bookfest "Gabriel Garcia Marquez. O viata" si am constatat ca e o carte cu greutate :) Dar stiam despre autor ca s-a documentat atat de bine, incat cred ca a meritat sa o car prin tot salonul de carte :)

anadana spunea...

sa furi Rimbaud,asa de pofta, asta chiar n-am mai auzit!dar te inteleg si te invidiez( :) ).si pentru asta ,si pentru achizitii...lectura placuta!

innuenda spunea...

Ah, și cât m-am ținut să ajung și eu la bookfest și nu am ajuns! La naiba! Dar mă bucur pentru tine că ai ajuns.

Cărți noi = plăcere în stare pură (pentru mine, cel puțin, care detest mirosul și pipăitul cărților vechi. E viscerală treaba, n-am ce face!)

dragos c spunea...

poate cu dragos c.

pantacruel spunea...

to-morrow,
macar titlul, 'o viață', e bine pus. omul a muncit aproape o viata la acest cărțoi! ;)

anadana,
n-am mai auzit pe nimeni sa invidieze hoti.
de fapt stai ca si eu ii invidiez pe unii dintre ei - rechinii liberi si fiorosi din politica!

innuenda,
ah, la naiba, ma bucur ca n-ai ajuns! :) iarasi ai fi scris mai frumos decat mine despre achizitiile matale :p

dragos c,
"chair" cu el! ca sa amestec inca o data literele :)

anadana spunea...

eu invidiez hoti de Rimbaud, domnule, si cumparatori de carti grele...astia-s rara avis ! rechini? pe toate drumurile !

pantacruel spunea...

si eu te invidiez anadana. ci nu doar pt cartile grele si multe, ci si pt "rara nomenul" tau :)