marți, 26 ianuarie 2010

capsula nespresso

"toata lumea se da in vant dupa ea. sub cateva grame de metal se ascunde cel mai reusit hold-up din istoria marketingului. inainte cafeaua nu era prea scumpa, era eco atat cat trebuie (reclama cu un gringo in camasa de in), simpaticuta (reclama cu gasca de prieteni care arunca in aer linguritele maxwell), usor de preparat (un filtru de hartie intr-o palnie si gata) – intr-un cuvant moderna.

capsula nespresso este exact contrariul: o monodoza meschina, jetabila si nereciclabila, indiscutabil de tipul ‘clientela captiva’, scumpa, insistent promovata de reclame agasante (doar nespresso a reusit sa ne plictiseasca cu george clooney), un produs atat de tipic pentru ‘dreapta liberala’, incat ar putea explica singur disparitia lui madelin din viata politica, distrus ca n-a fost in stare sa-l inventeze el.

si totusi, totusi, dintre zecile de mii de oameni care stau la coada in fața unuia dintre rarele magazine care o comercializeaza in capitala, cu numarul de membru in mana si bâiguind... ‘nu mai stiu, arpeggio e capsula violeta sau albastra?’, cati citesc nouvel observateur sau telerama*?

iata cum semnificativul e una cu semnificatul: produs scump, dependenta maxima, aprovizionare problematica, e clar, avem de-a face cu un drog legal.
dar, odata intorsi acasa de la dealer, oups, vreau sa spun de la magazinul-club, cand introduce o capsula capriccio in percolator, doxa imi freamata de fericire; e misto sa fii bobo**!"

alix girod de l'ain

* saptamanale de stanga
** ‘bourgeois bohemian’

nespresso. what else ? george clooney & john malkovich

(reclama e la fel de tare ca nespressul lui clooney. garantez!)

8 comentarii:

radutan spunea...

Toate ca toate dar pan' aici, o fi ea spaga universal raspandita pe terra dar pana si la sf. Petru?! parca n/as crede... :))

In rest, bon cafee a tous et a toutes!

mai zi ceva de femeiusti... asta sunca a obseda(n)t :))

radutan spunea...

erata sunca fara C...

pantacruel spunea...

mai bine lasam cu 'C'. suncile si femeiustile par a face casa buna impreuna :D

Sorina spunea...

Pantacruel, fain comentariu, m-a distrat citirea lui, numai bun de insotit cafeaua de dimineata. :) Era cat p'aci sa sa imi aduca Mos Craciun un Nespresso, apoi s-a razgandit, a realizat, se pare, ca e o fitza cam scumpa si mi-a adus un eBook reader, am scapat ca prin urechile acului de a face parte din categoria bobo. :)

pantacruel spunea...

sorina,
la noi e mai cool, bag seama, sa fii bamboo :)

Sorina spunea...

:) Ce coincidenta, legata de bamboo, taman azi m-am familiarizat cu termenul, citind intr-un blog ceva despre Mircea Badea, recunosc, nu as fi stiut inainte cum "se traduce" el, daca e de bine sau nu, acum mi-ai confirmat si tu ca e cool. ;)

pantacruel spunea...

e atat de cool incat eu, unul, nu am fost niciodata pe acolo si sper sa nici nu ajung sa-l cunosc personal ;)

in schimb, as spune ca imi place mult sa zbor cu baboo. ar treb sa iti sune cunoscut numele, daca zici ca bantui dupa-amiezele somnoroase pe strazile bernei :p

Sorina spunea...

:) Noi ne-am mutat de curand in tara cantoanelor, nu am testat Baboo (cred ca la Geneva este fieful lor, dupa o cautare rapida pe Google) si nici pe alti colegi, aici am vazut ca opereaza alte companii. Ar trebui sa ma informez si eu de acum, sa vad care au zboruri cu Romania sau aiurea.
O dupa-amiaza somnoroasa placuta :)