luni, 19 iulie 2010

gargantua, anaïs, woody

pe la pranz,
pe terasa restaurantului gargantua din gradina icoanei, am mancat un dorada la cuptor si am baut o stella rece la draft. m-a batut un pic si soarele pe obrazul stang. pieziş.

după care
am luat-o la pas, uşor, către cărtureşti. răsfoiam 'iubire 13' şi terminasem de citit (dintr-o suflare) povestirea lui răzvan petrescu cînd în librarie a intrat maria (andrieş) de medeiros de la gazeta sporturilor. de fapt mie şi lui alş ni se pare că fata, o jurnalistă f talentată de altfel, seamănă cu anaïs nin din 'henry & june (1990)'. cum zilele trecute tocmai mă gîndisem să fac un interviu cu anaïs (mititică, agilă, cu braţe lungi şi subţiri şi îmbrăcată în negru), coincidenţa m-a amuzat într-o oarecare măsură.

în fine,
am dat o raită printre cărţi, m-am mai lovit de cîteva ori de maria, o dată chiar în faţa raftului cu anna karenina (mă tem să nu fie, naiba, vreun semn, ceva; am deja acasă o nevastă frumoasă si o mîţă drăgăstoasă)
şi ca atare mi-am cumpărat: un cristian teodorescu ('medgidia, oraşul de apoi'), un marin mălaicu-hondrari ('apropierea') şi un woody allen ('anarhie pură').
mai încolo (pe la big berceni) a început furtuna.

toate astea
după ce am văzut, aseară, nenorocirea aia de 'le concert', filmul lui radu mihaileanu, care, vorba lui andrei gorzo, 'nu e chiar cel mai ingrozitor film al lui 2009'. e şi cel mai prost al lui 2010!

16 comentarii:

als spunea...

domne, nu ne spui ce era mai important: ai abordat-o pe anais, sau nu??

dana spunea...

sunt curioasa cum o sa ti se para finalul romanului Apropierea...

pantacruel spunea...

leo,
nu pot spune aici chestii d'astea. le pastrez pt roman ;)
(dar poate o sa citesti in interviu) :P

dana,
sunt la fel de curios. mai ales dupa cate vorbe frumoase am auzit despre cartea lui m. m-h

vera spunea...

si eu am fost la carturesti (ma rog, nu in aceeasi zi...) si-am rasfoit iubire 13 si fix la povestea lu' razvan petrescu m-am oprit. am citit-o, mi-a placut, dar pina la urma n-am cumparat cartea, nu m-a mai atras...

pantacruel spunea...

vera,
pai 'iubire 13' e cam de umplutura (si bilingva pe deasupra, ca sa iasa acolo de o carticica), ce-i drept. doar cateva mini-povestiri sunt interesante.
deci merita rasfoita pret de un ceai, nicidecum cumparata :)

tristetea pamantului spunea...

imi cumperi cartile vad
desi, vorba ta, doar una dintre cele trei chiar merita cumparata
hai sa vedem daca picam pe aceeasi una

pantacruel spunea...

toate trei meritau cumparate. eu nu dau banii pe prostii
(si, totusi, care zici ca erau cele doua rele?) :P

tristetea pamantului spunea...

nu rele, doar nu asa bune cum speram eu sa fie apropierea sau anarhia :)

pantacruel spunea...

cu tristete iti spun ca
inca nu ma pot pronunta :)

tristetea pamantului spunea...

o sa-ti citesc pronuntarea dupa ce-a de-a 15-a rotire a pamantului. cate 3 zile de carte plus cate doua zile pauza de filme intre ele.
si nu poti sa-mi spui cu tristete, am copyright pe dansa

als spunea...

eh las k 'iubire13' s-a vindut f bine (muuult peste 'primul meu fum' de ex ;P), in fond nu tbuie s-o cumpere toata lumea pt k atunci nu s-ar mai gasi, nu? :)

pantacruel spunea...

leo,
pai, trecand de pasoptisti prin dulcele stil clasic si prin optzecisti, tot ce-i 'iubire' se vinde f bine. de la cartarescu incoace :)
deci chestia inca nu-i tocmai 'fumata', nu? :P

luiza spunea...

mi-a plăcut ultima frază :D

de-abi aştept să citeşti apropierea. şi medgidia.

als spunea...

@panta: si adik viciul (= fumatul) nu vinde? ;P

pantacruel spunea...

luiza,
si eu astept de-abia. mai am insa cateva restante ramase din vremea (c)holericului mondial :)

leo,
viciul vinde bine de tot, cum sa nu. depinde insa dupa facultati si tabuuri ;P

adina spunea...

daca tot ai zis woody allen, parca mai inspirata decat "anarhie pura" e colectia "apararea invoca nebunia". de mult nu am mai ras atat de una singura. cat despre "apropierea", ma alatur audientei care abia asteapta s-o citesti :)) eu sunt la pagina 53 si inca nu m-a lovit revelatia ca citesc un text extraordinar. dar sunt o fire rabdatoare.