miercuri, 14 iulie 2010

vanitate

cât de ieftin & vanitos trebuie să fii ca să te sinucizi chiar în ziua ta de naştere?

desigur, raspunsul il putem afla (vom afla totul şi chiar mai mult de atât!) stând cu ochii ca pe butelie pe televiziunile de ştiri, televiziunile de nişă, ediţiile speciale şi, mai ales, pe invincibilul şi incomparabilul dan diaconescu şou.

va fi din nou isterie naţională, va fi lacrimă şi cântec şi dor, exact aşa cum ne place noua mai mult şi mai mult.
căci toate aceste nenorociri şi tristeţuri ne... doare.

43 de comentarii:

d. spunea...

indraznesc sa zic ca se poate sa nu fie nici ieftin, nici vanitos sa te sinucizi de ziua ta. de ieftinit, televiziunile ieftinesc gestul asta, gest ce nici nu ar trebui sa depaseasca granitele propriului apartament. nu cred ca madalina manole s-a gandit la rating si la audienta cand s-a apucat de treaba asta. a facut-o si gata. vanitos ar putea fi, dar eu privesc lucrurile din alt unghi, unul speculativ, daca vrei: cea mai buna zi in care sa te sinucizi e ziua de nastere! se inchide cercul, simetrie perfecta. cu alte cuvinte, o privesc pe Madalina Manole cu alti ochi pe motivul acestei potriveli cu premeditare (n-am nici un dubiu in privinta asta).

pantacruel spunea...

mister d,
ce-as putea sa mai zic? cred ca ai dreptate. insa doar tu, nu si madalina manole, care avea, totusi, un copil de crescut. nu era oare un motiv suficient ca sa traiasca si dupa 43 de ani cu cateva riduri in plus?
sau acum trebuie sa fim toti marilyn monroe, elvis presley si james dean? :)

pantacruel spunea...

apropo de james dean. tocmai ce am vorbit de el ca m-a si sagetat cu o privire indulgenta din coltul de sus ;)

d. spunea...

spaima asta de batranete am intalnit-o la foarte multi oameni, mai cu seama la cei inteligenti, obisnuiti cu gloria sau cu un anumit statut. inclusiv eu am niste mici apasari recurente in legatura cu treaba asta (e drept, nu am copii, thanks God!), insa nu m-am gandit, deocamdata, sa ies din scena asa. mai sunt si alte metode de a accepta conditia unui corp supus trecerii timpului. cat despre copilul Madalinei, am iar un amendament de ordin speculativ. copilul are doi ani, asa am inteles. in cateva luni o va uita complet. era si mai rau daca se sinucidea cu acel copil la o varsta in care constientiza prezenta mamei in mult mai multe moduri (daca printre cititorii tai sunt si psihologi, ar fi bine sa intervina in discutie si sa confirme sau infirme lucrul asta). nu mai vorbesc de situatia in care acel copil ar fi crescut cu o mama nevrotica, angoasata si cu tentative de sinucidere la activ!! deci, in opinia mea, a procedat si aici corect, ejectandu-se din lantul trofic la momentul oportun. pentru aproape toata lumea!

ioana spunea...

@d. 'pentru aproape toată lumea'. i-ai exclus pe părinți?

pantacruel spunea...

in opinia mea insa, cinic sau nu, absurd au ba,
daca tot s-a 'ejectat din lantul trofic' (expresia ta este de un umor nemaipomenit in cazul de faţa :D),
iar eu 'am vazut' stirea, 'mi-a placut' (coincidenta, cea cu aniversarea) si ma intreb, acum, 'ce ramane de facut'? :)

poftim si link
http://www.youtube.com/watch?v=3CeCpUb7wrc
(si apropo, fata cu parul de aur nu prea avea voce, insa versurile melodiilor erau, de multe ori, memroabile)

pantacruel spunea...

ioana,
nu-l lua prea in serios pe mister d, cand vorbeste despre sinucideri & femei. si mai ales in aceasta combinatie(!) :D.
desi este un excelent orator, pe alocuri este locuit, precum singuraticul michel houllebecq, de (posibile) insule de cinism si misoginism :P

ioana spunea...

așa e domnule D.? e posibil să fii cinic? și misogin? ;)

panta, dacă îl iau aproape în serios, e bine? :P

pantacruel spunea...

asta ramane sa stabilesti chiar cu dumnealui. eu nu ma (mai) amestec unde nu-mi fierbe oala :p

d. spunea...

va multumesc pentru interes si aprecieri, dar trebuie sa lamuresc niste mici aspecte.

cinic sunt, misogin nu! hell, no! eu misogin? never! eu iubesc femeile, indiferent de hard time-ul pe care mi-l ofera cateodata :) asta si pentru ca am o intelegere superioara a lucrurilor. sau cum ar zice cineva din "Vanilla Sky: "Just remember, the sweet is never as sweet without the sour, and I know the sour"! daca ma intrebati pe mine, as scoate misoginismul in afara legii :)))

p.s.: un sinucigas e prin excelenta un egoist. cine are degand sa faca treaba asta trebuie sa se gandeasca strict la el. altfel risca sa ajunga inclusiv farsor! (si-apoi sa nu uitam, parintii sunt de multe ori cauze ale sinuciderii odraslelor).

pantacruel spunea...

acum ca lucrurile au fost aproape lamurite, as mai adauga doar ca imi place foarte extractul din 'vanilla sky' - just remember, the sweet is never as "sweet without the sour, and I know the sour"

i. spunea...

ha ha. citatul ăla mă face să cred că dacă zici că știi cinismul, știi și opusul lui! ;)

als spunea...

total de acord cu 'd.', si mie mi se pare k, da, e un gest vanitos (care artist nu e vanitos?), dar nu vad nimic 'ieftin' in el...
o analiza f decenta am gasit aici:

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7583267-moartea-madalinei-manole-nu-este-nici-curajoasa-dar-nici-lasa.htm

in rest, nu cred k mai e mare lucru de spus; m-a impresionat vestea, desi nu eram un fan

ps 2 cuvinte dspr aceasta idee, f raspindita vad, cf careia 'tbuie' sa 'traiesti pt altii' (parinti, copii etc): nu, nu trebuie! tbuie sa traiesti pt tine - oricit de egoist ar suna asta - pt k este viata TA &, pe care de consecinta, moartea tbuie sa fie tot a TA.

als spunea...

l.e.: deci 'd' este dl egoland von cinesseur?? haha. i had no clue... :)

pantacruel spunea...

leo,
raman partial de acord cu 'd' si in total dezacord cu 'ps'-ul lui als ;)

p.s.
now you know it (about 'd')

pantacruel spunea...

si tot eu,
ca nu pot pt ca sa ma abtin si sa nu va intreb:

deci mister 'd',
señor leo,
sper ca nu v-ati gandit sa ne faceti vreo surpriza din asta naspa si sa va vedem la stiri 24 de ore din 24 intr-o buna zi mohorata :P

als spunea...

la mine e de notorietate k ASTA va fi 'iesirea finala', am spus-o de multe ori...
what can i do - i'm not depressed, but i'm a control freak ;)

ps dar 'voi lua toate masurile' sa fie cit mai discret :P

pantacruel spunea...

:))) da-mi voie sa fiu sceptic, leo. si spun asta nu pretinzand ca te-as cunoaste cat de cat, ci pt ca mi-e peste putinta sa inteleg mecanismul care-l determina pe un om destept & apreciat sa renunte la 'TOT CE ESTE' pentru un artificiu 'prezioso', pentru (la urma urmelor) un oareșicare MOFT.

imi imaginez deja un dialog tragicomic als - caragiale pe tema moftului cu pricina :)
cred ca am sa-l trec pe hartie, intr-o zi (dar asta cat mai curand ca sa apuci sa-l citesti pana te decizi sa... ) :P

als spunea...

nu e deloc 'moft', draga panta, e ceva care ma defineste in profunzime... si stii, kestia asta cu 'tot ce este' nu are nicio importanta dk exclude exact acel lucru care te defineste in profunzime

k s-o dau pe gluma (pt k sint de parere k viata tbuie parasita senin, cu zimbetul pe buze & cu o atitudine de tipul 'been there, done that'), tin sa fie meci egal cu doamne-doamne: el, nu eu, a vrut sa ma nasc (deci decizia i-a apartinut), e cazul k decizia simetrik & finala sa-mi apartina ;)

pantacruel spunea...

leo,
ok, nu te mai contrazic ca nu am nici o sansa & o tinem tot asa pana maine dimineata :)

mai intreb doar atat: cum (si cand) vei sti ca a sosit clipa cea mare? ;P

d. spunea...

nu raspund eu in locul lui als, insa te asigur ca va sti cu precizie chirurgicala clipa aia. n-re cum sa n-o recunoasca ;)

@panta: eu nu numai ca m-am gandit, ba chiar l-am si instruit pe fratele meu unde sa arunce cenusa :)))) partea cea mai misto e ca eu nu voi niciodata atat de celebru incat sa ajung la stiri din cauza asta!

als spunea...

haha
'd' are dreptate, voi cunoaste cu siguranta clipa 'aia' - in linii mari, va fi un moment de maxima fericire: am atita intelepciune incit sa stiu k acesta 'is not sustainable'... in plus, a alege un asemenea moment ar invalida eventuale speculatii cum k as 'avea motive' :)

@d: dk te gindesti la toscana, forget it: m-am interesat - italienii nu accepta urne/cenusi pe teritoriul superbissimei lor patrii!
cit dspr povestea cu 'stirile' & 'celebritatea' - sa fim seriosi: all it takes este sa ai prieteni buni in care sa ai incredere & care sa anunte vestea 'tristei disparitii' awhile later... (= a NU 'o face' in tara is a big +!) :P

ps of, panta, ai deskis cutia pandorei - un inventar cvasi-complet de 'know-how' al 'exitentei' ;))))

tristetea pamantului spunea...

nu merita nici o rautate fetita aia. n-a mai putut sa stea aici si a plecat.asta e. ar mai vrea si altii sa plece dar ii opreste simtul ridicolului. sau n-au timp sa puna la punct planul. sau le e lene.

pantacruel spunea...

leo,
ca sa fiu rautacios pana la capat am sa spun asa - in sfarsit, am aflat motivul pentru care ai plecat in tarile calde :P

tristetea pamantului,
si eu as vrea sa plec in concediu, dar nu mai pot sa fac diferenta intre concediu, weekend si zilele de munca :))

Träume von Rosen spunea...

ce chestie, nu va suparati.
eu credeam ca stirea asta va influenta femeile nefericite ( dintr-o clasa sociala mai putin avantajata) sa faca si ele ce-a facut mada, care era ditamai vedeta, puterea exemplului, subliminalul...dar barbati bine si detepti ca dl. als, ca dl. cinesseur, c'est incroyable. sa ne gandim totusi la scriitorii si regizorii longevivi care au dat cea mai buna parte a operei lor la varsta senectutii. cine stie daca umanitatea nu are nevoie de acele scrieri, memorii...recomand sa faceti precum cioran: laudati moartea si sinuciderea( avea si alzheimer) dar nu o practicati! rezon.
eu nu m-as sinucide pt nimic in lume, ganditul la sinucidere doar e o voluptate atat de baudelairiana, si ganditu' asta nu se mai poate intampla dupa...
si sunt sigura ca mada daca ar vedea acum ce se scrie despre ea n-ar mai face chestia asta. din orgoliu.
n-o mai judecati, e banal. a fost momentul ei, dar din pacate doar un moment. nici fiul ei n-o poate judeca. o va iubi din amintiri. e adevarat ca ea a pierdut multe bucurii pe care i le-ar fi oferit un copil, mai ales baietel :). dar ea stie mai bine, nimeni nu poate practica metempsihoza sa simta ce simtea sufletul ei. cred ca nu a mai putut indura si momentul ajunsese la apogeu.

d. spunea...

@als: nu ma gandeam la Toscana, ci la niste tinuturi mai reci ;)

@mewsette: sunt sigur ca ai vazut "a single man". in mod sigur ai retinut si replica aia "death is the future". prin urmare, vin si zic: de ce sa astepti viitorul cand poti iesi - la un moment dat - inaintea lui? nu e nevoie de raspuns, e doar asa, o tema de meditat!

als spunea...

@d: ultima thule, right ;)

@mewsette: mi-a placut f mult cum ai pus probl la sf.; in ce priveste gindul/facutul de suicid - argumentul k, uite, cite opere nepieritoare au dat unii la senectute este, crede-ma, ULTIMUL la care sa ma gindesc! in primul rind pt k n-am de gind sa scriu 'opere nepieritoare', si 2: pt k a pune probl vietii in termeni atit de... 'productivi' (= esti 'valabil' dk lasi ceva in urma - un copil/un copac/o opera/blabla) mi se pare vulgar.

recomand o disparitie discreta ;P

als spunea...

l.e. mi-am adus aminte o vorba (tot de 'duh', pai cum altfel?) - nu mai stiu a cui... woody allen? - care e f a propos in discutia dspr 'ce asteapta umanitatea = plozi & opere'; ea zice asa: 'nu ma intereseaza posteritatea. ce-a facut posteritatea asta pt mine?!'
si ink una (asta stiu sigur k e a lui woody), pe care eu o ador: 'eternitatea e lunga. mai ales spre final.' :)))

pantacruel spunea...

leo,
si mie imi place de mor (de ma sinucid aproape) woody allen, dar, totusi, raman o persoana echilibrata cu picioarele pe pamant.
tocmai de aceea iti spun, vizavi de sinuciderea ta:
PANA NU VAD, NU CRED! :p

als spunea...

nu pot sa vbesc in numele dlui 'd' (desi imi place cum gindeste & scrie ;P), dar - in ce ma priveste - nu pot sa zic decit: aibi putintica rabdare! :)

pantacruel spunea...

leo

am (putintica rabdare), nu am incotro ;)
pana atunci pregatesc un 'rasfat' - o discutie aprinsa, la cutite, despre sinucidere. in dialog se vor afla romanii als, cartarescu si cioran. invitati de peste hotare pessoa (ca tocmai am vazut 'lisbon story'), woody allen si inca unul. lista ramane deschisa.

pantacruel spunea...

de fapt, m-am razgandit putin.
vor fi numai romani. oameni in carne si oase + personaje (din literatura si filmul autohton) care au reusit sa puna in practica diabolicul plan, au incercat sau macar au amenintat ca o vor face :)

Träume von Rosen spunea...

io nu's de ce dl. panta e suparat pe mine si nu ma baga in seama. ma simt ca in 'examenul anual' de i.l. caragiale, unde doua mahalagioaice asista la discutie. eu sunt cele doua. :)
si nu-l mai starniti pe dl. als, mi se pare bizar, n-are efect de canapea de shrink, au contraire, e ca si cum ati vrea sa va asigurati ca daca promite ceva se si tine de cuvant :) eu sper din tot sufletu' sa nu se-ntample. a, si mie imi place cum a murit caragiale, e si aia un fel de sinucidere involuntara:)
woody normal ca vb. prostii dupa ce-l cunoaste o lume intreaga. se razgaia.

pantacruel spunea...

mewsette,
cum sa nu te bag in seama. toata ziulica ma joc cu matale, iti dau mancare de pisici, te mangai pe burtica si ne uitaam la filme impreuna pe laptop :P

Träume von Rosen spunea...

sa ma scuzati dar sper sa nu ma sterilizati:)

pantacruel spunea...

mewsette,
adica dumneata sugerezi ca ar trebui sa facem si cativa puisori? pai si domnul jaune tom ce parere are? :P

Träume von Rosen spunea...

:))))
o sa scriu un jurnal al lui mewsette( cea din blanita si mustati de-adevaratelea care se afla in sufrageria dvs.) pt. ea personal.

pantacruel spunea...

chiar va rog, stimata domnita ;)

Träume von Rosen spunea...

am scris ceva, e pe bloguletul meu. e doar o incercare :)

pantacruel spunea...

ha,ha
mewsette, dumneata chiar ai umor si imaginatie :)
dar sa stii ca nu am in casa nici macar un singur 'click'. in rest aproape toate s-au intmaplat cam asa cum le-ai povestit dumneata ;)

p.s.
te-am trecut si la blogroll. ca sa citesc si continuarea jurnalului :p

d. spunea...

@als: multumesc pentru votul de incredere. cu voia ta, asta i-as zice si eu dlui P.: aibi putintica rabdare :))))

Träume von Rosen spunea...

multumesc, e o onoare pt. mine. da , mewsette e pregatita pt. tot felul de surprize mew-nesti:) m-am gandit ca si dilema si click sunt scoase de acelasi trust, desi sunt diferite ca indiile de vest de moscova.

Träume von Rosen spunea...

cat despre sinucidere, e degeaba din toate punctele de vedere: si din al faptuitorului( nu se alege cu nimic), si din al urmasilor( care chicotesc pe infundate: "inca un nebun"). se poate spune ca pierzi o viata dar nu castigi nimic, decat ironii efemere. o data( ma omoara noua ortografie, o detest) ce oamenii mor, se mai vorbeste putin despre ei si gata.