luni, 4 aprilie 2011

new sounds, old town / r.e.m.- collapse into now, 2011.

(r.e.m. - 'oh my heart', collapse into now)

eram mic spre mare şi ascultam (doar) smashing pumpkins, the cure, u2, r.e.m., inxs, depeche mode, nirvana, radiohead şi alte câteva trei, patru trupe în vogă pe atunci.

r.e.m. are acum album nou (al 15-lea al formaţiei). l-am furat şi eu de pe torrente, ca omul, după ce am aflat de el de la paul breazu care zice aşa despre 'collapse into now':
'collapse into now este cel mai bun album al r.e.m. din anii ’90, dacă n-ar exista out of time şi automatic for the people.
uberlin“ e un soi de „drive“, făcută de nişte tipi mai bătrîni, mai amari, mai plictisiţi, mai lipsiţi de răbdare. „oh my heart“ ar putea fi oricînd a 13-a piesă de pe automatic... – o repriză folkistă bine scrisă, epică, infuzată cu acea atît de personală melancolie r.e.m. (...)

în fond, nici nu ştiu dacă mai aveam ceva aşteptări de la ei. r.e.m. a devenit, în timp, formaţia aceea pe care o asculţi aşa cum reciteşti, după mulţi ani, o carte pe care ai iubit-o în adolescenţă: nostalgic, dar detaşat, un pic arogant. ai trecut pe-acolo şi ştii cum se termină.
'

2 comentarii:

Monica Tarţa spunea...

Păi şi clasicii, mai supăraţii Maiden, Metallica, Scorpions? :D Anyway, îmi place mult ce asculţi!

pantacruel spunea...

monica,
şi clasicii, şi clasicii, desigur!
chir şi mie îmi place (uneori) ce muzică ascult :P