vineri, 16 noiembrie 2007

‘american splendor’ - un film (si) pentru bloggeri

prin 2004 vedeam la cinematograf un film monumental.
‘american splendor’
se vorbise foarte frumos despre el si aveam asteptari pe masura.
asteptarile mele au fost insa intrecute de ceea ce am vazut pe ecran…
de atunci l-am tot cautat intr-una, dar mi-a fost imposibil sa mai dau de el.
simteam nevoia sa impart aceasta bucurie, sa-l dau mai departe si altora, care din comoditate sau neatentie au lasat sa le scape aceasta bijuterie printre degete.
dar uite ca astazi, am prilejul sa-mi duc la bun sfarsit ‘idea’.
pentru ca diseara la 23.20, pe tvr 1, avem ...
‘american splendor’!

un film despre un om banal (ca noi toti). filmul despre harwey pekar, admirabil jucat de paul giamatti.
despre ‘blogul’ acestuia. inca nu se inventasera blogurile, nici macar videocasetofoanele. existau, in schimb, benzile desenate ,
iar harwey era un scriitor de benzi desenate, care scria despre viata lui de zi cu zi (precum bloggerii omnivori de mai tarziu :)
nici o experienta a vietii sale nu era considerata prea banala, nici-un gand prea incoerent.
totul era numai bun pentru aceste povestiri ale sale. atat de umane, de amuzante si meditative deopotriva.
eroul nostru era mai mult de atat. el avea ce povesti,
pentru ca harwey pekar era un cititor inrait, poet, mare iubitor de jazz, colectionar obsedat si… un mare, mare lenes.

abia astept si discursul lui tocilescu dinaintea filmului. vreau sa-mi spuna maestrul cum a simtit
acest film din categoria ‘a nu se rata!”

vizionare placuta! :)

10 comentarii:

Anonim spunea...

bravo moshule. il voi vedea.

maria spunea...

of, abia acum am vazut postul tau.....

pantacruel spunea...

maria,
promit ca de acum incolo cand mai anut filme iti trimit si pe blogul tau mesajul! :)

pantacruel spunea...

mosule anonim,
scuza-ma, de tine era sa uit.
sper ca ti-a placut giamatti!

Aky spunea...

Poate dai si la mine o instiintare cand mai detectezi ceva bijuuri de-astea, rogu-te :). Asara fui la concert si am ajuns tarziu, insa mi-am notat recomandarea.

Apropo de tristete si splendori apropiate - vezi ce splendid e afara? :) Nu, nu ploua mohorat, nu e pishoarca si nu e o vreme de sa te indopi cu oxitocina sau sa iei Prozac cu pumnul. E o vreme de citit pe dinlauntru, de facut curat prin locuri neumblate de mult, (inclusiv prin casa:)) ) si de ascultat si privit mai atent.

(Nu, n-am beut nika, parol! Asta-i felu mieu naturel..)

pantacruel spunea...

aky,
matale intotdeauna ai dreptate, cum am mai spus.
o sa dau si pe la tine un semn cand mai detectez ceva,
fii fara grija :)

Aky spunea...

Aualeu, trai-ti-ar familia si bata-te norocu' bengosule, m-ai zapacit total, stii matale de ce :))

pantacruel spunea...

nu stiu de ce aky,
fii mai explicit!
m-ai facut curios...

Aky spunea...

Intreaba candva pe stimabilul Verbiaj :)).

Bai ce misto e afara !...

Apropo de scrieri, cred ca ai vazut "The Notebook" (cu jurnalul unei vieti, povestit live, jurnal care nu reaminteste ci practic recreaza o poveste de o viata). E spanacel filmul, dar are o idee faina.

pantacruel spunea...

nu am vazut 'the notebook' .
ma gandeam la 'jurnalul unui scandal'. ala a fost un film minunat! cu tot cu muzica!