luni, 25 februarie 2008

greaţa. sau atunci când mi-e ruşine că sunt român

telecomanda televizorului meu, ca atâtea alte telecomenzi trudite din casele românilor, şi-a irosit zadarnic cei mai frumoşi ani ai săi. a supravieţuit totuşi miraculos chinurilor unei căsnicii mârşave alături de incurabilul bolşevic tvr, ofilindu-se de tot, cu o umilinţă de câine hăituit, până când, sâmbătă seara, am decis să pun capăt condamnabilei erori.

în acel moment, când juriul de dinozauri şi marionete al tvr a decis că ruşinea interpretată patetic şi atât de caraghios de agamiţa 'nico' dandanache şi vlad 'ţepuşă' miriţă, clona mai proastă a melodiei lui david bustamante - 'la magia del corazon', trebuie musai să reprezinte românia la eurovision, am şters definitiv şi fără nici cel mai mic regret tvr 1 şi 2 din meniul televizorului.
aşa am reuşit să redau demnitatea telecomenzii mele şi să o absolv pentru totdeauna de osânda şi osânza la care a fost supusă atât amar de vreme.

niciodată nu mi-am închipuit că la aproape 20 de ani de la mineriadele şi manipulările sinistre ale televiziunii publice, voi ajunge să simt la fel de multă frustrare şi repulsie faţă de (aceeaşi) insituţie reprezentativă. faţă de ţara în care mi-a fost dat să mă nasc şi pe care, deşi pulsându-mi prin viscere, o simt mai de străină ca oricare alta.

a trebuit să îndur mascarada finalei naţionale eurovision, pentru a-mi aminti că trăiesc ‘pe-o margine de lume’, cum spune chiar cântecul... ‘câştigător’, că, de obicei (şi avem atâtea ‘obiceiuri’ pe aici...), mi-e greaţă şi ruşine că sunt român.

(cum greaţă mi-a fost de televotingul măsluit şi de expiraţii din juriu veniţi cu temele făcute în... ‘asentimentul poporului român’. acestora, în schimb, le-a fost atât de teamă că românia va fi reprezentată de o trupă de venetici, încât au preferat să se mânjească (din nou) cu un plagiat grosolan marca andrei tudor.
care andrei tudor a reuşit să îngaime cu glas sugrumat: „piesa mea cred că e mult mai bună, pentru că am o experienţă de 20 de ani de muzică în spate şi dacă aş fi vrut sã plagiez, aş fi plagiat în mod inteligent”)

3 month later...

aşezat comod pe sofa cu o sticlă de bere în mână, în timp ce se plictiseau stând unul lângă altul, pantacruel s-a apropiat discret de telecomandă, i-a aşezat mâna pe coapsă, a mângâiat-o uşor, cu talentul lui de seducător incurabil, şi, până ca ea să apuce să spună vreo vorbă, panta i-a sfâşiat hainele lăsând-o însărcinată cu doi gemeni dolofani: tvr 1 şi tvr 2.
începuse campionatul european de fotbal iar principiile nu mai însemnau mare lucru în faţa driblingurilor ucigătoare ale minunatului adrian şi irepetabilului mutu.
hai românia!!!

2 comentarii:

Unknown spunea...

Pai asa iti trebuie daca te uiti la Eurovizion, un concurs care de la un cap la altul are destul de putine tangente cu muzica.

pantacruel spunea...

:)) si la ce vrei sa ma uit dedes? la floarea din gradina, la cerbul de aur sau la mamaia?
ai dreptate dedes,
daca mi se face de muzica, am varianta tonelor de cd-uri pe care le-am achizitionat din salariul infim de la independent. bine ca imi adusei aminte de ele :)