marți, 18 noiembrie 2008

mama rusia

vârtejuri de albastru voluptos, bucăți de cer întinse peste verdele tăcut, trunchiuri înalte de copac.
margini ruginite și crestate, păduri rubinii, tânguiri amare de chitară, zbucium de vioară, distanțe, contratimpi, stepe nesfârșite, albe.
reflexe scurte ale clipei, crâng argintiu, dâre de fum, dâre de sănii, apus pe moarte, rece, neclintit.

de ce nu m-ai făcut, mamă, rus?!
uite acușica vine gerul și mă îngrămădesc tot lângă calorifer. cu un roman nou nouț în mână, luat de la cărturești și poate cu o cană de ceai fierbinte încălzit la aragaz.
dar eu am suflet de rus, măi, mamă... eu văz enorm și simt monstruos.
păi ăsta-i ger? mie îmi trebuie d’ăla nemilos care să mă muște adânc, până la os.
ș-apoi asta-i sobă? ăsta-i samovar?

cât de bună ar fi acum o annă karenină, să mă dezmorțească puțin cu ochii ei triști și luminoși, cu bulgării ei de jăratic care ard în noapte. să-și rezeme, draga de ea, căpșorul pe umărul meu și să-mi toarne un păhărel de sfântă vodculiță și-o droaie de... povești nemaiuzite.
sau măcar o geamilie, sfioasă și înfiorată, să-mi tulbure mințile cu cântecul munților și al stepelor. să ma facă să uit totul pe lume.
să uit că m-am născut la doar câteva ulițe mai încolo de mama rusia.

7 comentarii:

Aky spunea...

Ia-ti o Rusie mai clocotitoare, mai cu sange zvapaiat si rosie-n obrajii mustind de vin :)

http://www.trilulilu.ro/rapidist21/6bf803babe6d5f

Asa, ca de miez de noapte clocotind a samovar.

innuenda spunea...

Rusofilule!:)

Mi-ai adus aminte că două literaturi m-au cucerit definitiv: literatura rusă şi literatura franceză. Şi ah, cât de diferite sunt stările pe care mi le dau fiecare dintre ele!

pantacruel spunea...

aky,
zvăpăiată si roaşă toată-n obraji, ca un foc. asa sa fie! :)

innuenda,
şi desigur literatura americană. sau nu? :)
pe cat de diferite,pe atât de irezistibile şi îmbătătoare.

Unknown spunea...

Mama ei de Rusie. Ne da constant in cap dar noi tot nu putem sa o uram.
Asculta ceva saltaret.
http://www.trilulilu.ro/astronom/01357333713061

pantacruel spunea...

de acord cu "mama ei de rusie"! :)

Doamna D. spunea...

te-ai născut Pasternak, Dostoievsky si Tolstoi la un loc! gândeşte-te, doar la câteva decenii mai încolo!

pantacruel spunea...

despre ce vorbesti acolo, doamna d? chiar nu imi dau seama.