duminică, 2 noiembrie 2008

ultimele 3 cărţi...

o datorie mai veche. o chestie livrescă la urma urmelor. un castel de cărţi şi-o noapte stacojie. tăcută. puţină umbră murind pe-o pagină veche, neterminată.

- ce cărţi aş citi/reciti, m-a întreabat amicul dragoş c, doar 3, dacă aş mai avea de trăit vreo 3 luni.

adică ce aş mai citi înainte de marea hoinăreală de dincolo. înainte ca praful să se aleagă de toate şi comunicatorul să-mi comunice comun că, în sfârşit, a sosit şi vremea mea. că mi s-a repartizat o garsonieră personală confort 3, strâmtă, pe mărimea caracterului meu. la subsol. nemobilată, izolată şi foarte liniştită. exact cum îmi place mie.

mai întâi şi mai întâi m-ar apuca oftatul. apoi oftica,
după care m-aş afuma niţel într-un pahar de ţuică din ograda lui dedes fumând poeme de foi din adâncurile blogului lui verbiaj.

într-un final aş lua o mutră de hamlet, aş medita asupra chestiunii.
abia acum realizez că nu prea am chef să mă prindă moartea citind. mai ales că moartea citeşte ziarul, conform calculelor lui dinescu.
un câştig la loto, 6 din 6!, sau o vacanţă de vreo 5 săptămâni în balon, spre patagonia, mi-ar stârni acelaşi interes ca 'dansez pentru tine' sezonul 7.

mă tem că n-aş mai citi nici o carte în clipa în care aş primi o asemenea veste.
însă cred că m-aş duce bucuros la cinematograf. să revăd în fiecare seară câte un film vechi. singur, ca pe vremuri.

18 comentarii:

Doamna D. spunea...

da, singur e foarte bine, pe cuvântul meu dacă nu! cele mai demente dezmăţuri artistice au fost cu mine însămi!sunt cel mai bun camarad pe care l-am avut vreodată, cel mai de încredere, până când moartea ne va despărţi!

pantacruel spunea...

pai asa sunt artisti, domana d (sau 'doamna T', ca in patul lui procust?) firi introvertite ;)

verbiaj. spunea...

see you in your next life, vorba lu` suede. pai bine, ma, panta, ma iei cu tine in iad? auzi... cica citesti blogu lu verbiaj. da ce-am facut sa merit una ca asta. te duci impregnat de gandurile mele, ma iau astia la ochi, ma cheama langa tine sa ma traga la raspundere. am auzit ca in iad ai timp sa citesti, doar ca romanele nu sunt cine stie ce. literatura de consum, cica. dar, oricum, cate pagini poti citi atunci cand stai cu talpile goale pe niste carbuni incinsi ornati cu niste cuie ruginite?

pantacruel spunea...

acum depinde, mai verbiaj, si cu ce gaina batrana nimeresti in cazan. la foc mic.
ca daca fierbi impreuna cu sharon stone, pamela anderson si 3 cartofi taiati marunt, nu-i mare deranjul...
ba chiar te-ai putea lauda in faţa nepotilor (aia care ar ajunge la randul lor pe covorul de smoala), cu saunele pe care le faceai pe vremuri cu starletele de la hollywood. sau cu ciorbele pe care le serveai alaturi de ţâţoasele alea durdulii din baywatch si basic instinct:)

isuciu spunea...

Eu, in locul lui Dragos, te-as intreba care este ultimul film pe care l-ai vedea. Si ai putea raspunde « Prison break » ca e lung si se mai filmeaza. Si ai castiga timp...Destinul poate fi pacalit, nu ?

pantacruel spunea...

destinul, da. dar cu ce folos? :)

Unknown spunea...

vai, deci ce pregatiri pentru "odihna" faceti voi pe aici... literatua de consum, liniste, garsoniera confort 3... nu prea ma incanta insa sa impart acelasi cazan cu sharon stone sau alte blonde...

Unknown spunea...

da' oricum, percep asa, o urma de ingandurare in postul asta, mai pe final...

pantacruel spunea...

dar tu cu cine ai imparti cazanu'? maicăl geacson, zăvoranca şi dan negru merge? sau... dan diaconescu în direct?? sau... geon bon geovi şi geovani becali??? ;)

Unknown spunea...

:)) cu bon jovi si ma declar multumita!

Unknown spunea...

Dupa o tuica de la Dede cu siguranta ca uiti si de moarte si de carti.

verbiaj. spunea...

daca ar fi tuica in iad nu s-ar mai numi iad, nu?

pantacruel spunea...

dedes,
dupa cum merg lucrurile (si conspira tot universul!?) in seara asta se pare ca degust niste tescovina marca dedes.
tescovina originala, am inteles! a-ntaia! :)

verbiaj,
chiar nu-mi place tuica. am glumit. asta ar mai lipsi un iad care sa puta a tuica. as cere imediat transferul in infern!

pantacruel spunea...

salut si multumesc.
ti-am vizitat blogul. e f haios:)
sunt de acord cu link exchange-ul, chiar daca nu prea obsinuiesc sa ma uit la 'schimb de mame' :)

Aky spunea...

In partea opusa Raiului probaibl au tuica si biblioteci doar cat sunt aia in campanie electorala. Coane PantaFanica, sa citesti de 3.000 ori cate 3 ultime carti inainte sa iti pui problema asta cu adevarat.

pantacruel spunea...

aky,
de 3000 de ori cate 4, mai bine ;)

innuenda spunea...

Mare dreptate ai, Panta, cu cititul pre(ne)murit. Eu una cred că aş vrea să aflu prin experienţe nemijlocite ce mai e (timp) de aflat.

Dar apoi mă gândesc tot eu că poate m-aş retrage în viaţa din mine ca o scoică în jurul perlei. Cine ştie...

pantacruel spunea...

ca o scoica ludica in jurul unei perle lubrice, mai bine :)