sâmbătă, 15 august 2009

a murit tata lu’ peggy (poemul de sambata)

a trait 80 de ani, a tinut patru neveste frumoase, ultima – mama lu’ clau – mai tanara cu un sfert de veac decat el, avea, pe vremuri, o catelusa neagra si carliontata, peggy, si se amuza teribil cand sunam la usa lor sa-l chem afara pe clau, tovarasul meu de joaca de atunci, un baiat cu un picior defect si glas pitigaiat. ‘tata lu’ peggy, clau este acasa ?’

ne-a luat cu masina la mare (pe mine, pe frati-miu si pe clau), intr-un weekend, drept rasplata ca il ajutasem sa mestereasca martisoare, ne-a cumparat chiar si cate un pepsi, cum as putea uita un pepsi?, in alta zi ne-a dus pe arges in gios sa culegem corcoduse pentru tuica, iar cativa ani mai tarziu, cand devenisem si eu barbat, s-a privatizat - vindea fructe triste si legume proaspete la taraba, in piata -, m-a pacalit de vreo trei ori si de atunci n-am mai cumparat nimic de la dumnealui.

in ultimele luni nu l-am mai vazut pe la bloc. se retrasese la tara, la varsta la care incepi sa putrezesti de viu, a cazut de pe un scaun si si-a rupt oasele, aidoma doctorului juvenal urbino, in timp ce admira trupurile goale din libertatea la umbra unui ciorchine copt.

a murit joi dimineata, la spital, nu inainte sa ceara, cu un ultim gest patetic, la fel ca si secolul pe care l-a traversat aproape de la un capat la altul, ca trupu-i firav sa-i fie ars si risipit intr-o apa curgatoare.

cam atat despre nea costica de la 1.

12 comentarii:

Teodor spunea...

RIP, dar fii convins ca e fericit. macar a scapat de criza globala si durerile de cap aferente :D

pantacruel spunea...

pai si ce treaba am eu, bre, cu fericirea bietului domn costica, ateul? :)

anadana spunea...

n-am putut asculta pana la capat...prea trist...

pantacruel spunea...

:)) cata tristete pe blogul asta, domne...

Teodor spunea...

te iau la tristete ma :)))

pantacruel spunea...

din pacate pt tine (sau pt situatie, in general), eu am incercat doar o mica insolenta. a iesit, se pare, o ditamai dacia solenta ;)

Anonim spunea...

panta, cruelule, tristeţe de 24 de carate cercat-am în dinţii de lapte!...presimt acuma o toamnă ce reiese din această parte, căci rătăcind pe-aici m-am trezit cu o frunză veştejită în cap. :)

pantacruel spunea...

direct in cap,zici??? :p

Unknown spunea...

e clar, vine toamna Panta!

pantacruel spunea...

cu sau fara un nou patriarh?

Anonim spunea...

direct în cap, da! Da' unde te duse cu gându' imaginaţia, cruelule? Ia zi tu acuma' la baba almanahe cu frunza pe cap! :P

pantacruel spunea...

:p ah, almanah(e)...