luni, 9 noiembrie 2009

emotie (LES INDOMPTES)

găsesc tot mai puțină emoție în jurul meu și cred că unul dintre motive este estomparea frumosului.
superficialitatea galopantă, dispersia, derularea pe repede înainte, agitația, deadline-urile, rutina, rugina, toate tâmpeniile astea produc orbirea în fața frumosului.

sâmbătă seară, la gala internațională de balet, am descoperit LES INDOMPTES - ceva năucitor (cehii jiri și otto bubenicek, frați gemeni), o muzică nemaiînchipuită de urechile mele (neamțul wim mertens) și o coregrafie tulburătoare (claude brumachon). sânge dansând prin vene, vene mușcând din carne, 'carne trémula', o sală întreagă sufocată de emoție, poem magic fără cuvinte.
sunt uneori patetic, știu, dar chiar nu-mi amintesc de câtă vreme n-am mai resimțit frumusețea cu atâtă intensitate. frumusețe de-a dreptul orbitoare. inhibitoare.

(jiri & otto bubenicek - les indomptes.
din păcate doar primul minut și jumătate al reprezentației)


*****
mai mult aici (les indomptes... 'avec angelo vergari', nu la fel de expresiv ca dansul cehilor)

3 comentarii:

Tzuca Bufnitzuca spunea...

De cum i-am văzut mi-a zburat gandul la Pina Baush.
Păcat că nu-i mai lung filmuleţul.

Anonim spunea...

www.filme-bune-noi.blogspot.com

pantacruel spunea...

anielle,
i n-ai vazut nimic din 'canon' in d major (aceiasi frati bubenicek) sau din 'not any more' (coregrafie r.rebeck) pe muzica de lhasa de sela...
la anul nu trebuie sa ratezi editia a 3-a a 'stars of 21st century' :)