miercuri, 10 februarie 2010

bancnota de 10 lei

nimic nu mi se parea mai grozav in anii aceia decat sa gasesc bani pe jos, daca se putea bancnote albastre. si se putea, din cand in cand, asa cum s-a intamplat intr-o dupa-amiaza, in care cineva binevoitor (sau poate doar neatent) a scapat pe scari un teanc destul de grosolan de albastrele cu contur alb. bălcescu a fost un domn in ziua aia... a fost si parerea maica-mii, femeie iubitoare de frumos si chibzuita, care m-a pupat cu foc atunci si ne-a dus, pe mine si pe fratii mei, la cofetarie. ne tineam toti patru de maini, dar nimeni n-a banuit de ce.
erau vremuri neobrazate ca scanteile unei explozii solare.

in alte zile mai posomorate udate de ploi repezi, dibuiam pe langa bordura cate o moneda de 3 lei. o inhatam si intram apoi la un film de 2 lei. de restul imi cumparam pufuleti cu sare, pare-mi-se.
daca aveam noroc mai prindeam si o masina cu mort la pupa si imi umpleam buzunarele cu banuti. dar pe aia ii pastram pentru o eventuala minge de piele.

nu stiu cine va crede o asemenea nazbatie, dar dupa atat amar de vreme, mai exact astazi, pe la orele 17.30, in zona intersectiei 'abatorului' cu 'mihai bravu', mergeam agale catre autobuzul 313, cand tocmai am zarit pe jos o bancnota zgribulita de 10 lei. desi era parcata regulamentar langa nametii de zapada, am ridicat-o cu grija, sa nu-i frang coloana, si, de dragul vremurilor apuse, am dus-o la mine acasa langa suratele ei uscative.

acum stau si ma intreb ce sa fac cu ea: sa cumpar doua bilete de cate 5 lei la cinema ‘studio’ sau un trandafir degerat pentru nevasta-mea, de valentine day? cred ca am o dilema...

11 comentarii:

dj. spunea...

o dileme veche, ovcors :)))

pantacruel spunea...

veche, dar placuta! ;p

dj. spunea...

abia acum am remarcat ca am facut acordul ca... in limba maghiara :))) deci rectifichez: o dilema veche, ovcors ;)

Adina Chițu spunea...

Trec pe acolo zilnic, n-am gasit niciodata nimic prin zona aia, dar poate ca am pierdut ceva :)))

culegătoarea de dimineți spunea...

votez pentru trandafir :)

innuenda spunea...

Eu zic să-ți iei un abonament la 313. Ca să te tot duci spre stație așa, agale, de mai multe ori și să găsești mai mulți bani. Și după aceea, să-i iei soției un buchet așa cum se cuvine!:P De Ziua Cârtiței.

pantacruel spunea...

domnule dj,
si suna atat de bine in limba lui attila, era atat de cantabil... 'o ditamai dilêmE vechê' :D

adina,
eu zic sa mai treci. poate data viitoare pierd si eu vreun portofel, vreun nr de tel, ceva... :p

nicolle,
mai cunosc eu pe unii care voteaza mereu cate trei trandafiri odata! ;)

innunenda,
abonament la 313 am de o viata. si, probabil, voi avea si pe lumea cealalta caci astazi iara am ratat permisul :((
la mustata de data asta :)

anadana spunea...

vezi ca Doamne-Doamne exista? ti-a indulcit suferinta...asa ca: in cutia milei, in mana saracului etc. lasa valentinii sfinti, ori cheltuie din suratele de-acasa.zic si io, daca-i dilema :)

pantacruel spunea...

anadaNA,
acum am doua dileme, NA! :p

culegătoarea de dimineți spunea...

:))) :P

pantacruel spunea...

nicolle,
:p :))