luni, 15 februarie 2010

m-am cam saturat de afrim

aseara, la odeon, la noua premiera a lui afrim (‘cata speranta’), am vazut sani goi si zglobii, cocote batrane (mereu acelasi), travestiti dezmatati pe tocuri si poante ieftine, de duzina. aproape tot ce-și putea dori mai mult si mai mult un barbat normal de la spectacolul unui regizor anormal si inovator. inovator pana la un punct, caci vulpea rosie pitica incepe sa se repete si, cel mai deranjant, piesele dumneaei par atat de inegale.

afrim ne-a promis, in preludiu, ca vom asista la mult cacat si pisat, ca vom inota in fecale si urina, ca s-ar putea sa vomăm la sfarsit dupa reprize dezlantuite de râs. ok, mi-am zis, tine-te bine, nebunu’ a luat-o pe aratura. dar...

dar de unde, bre, sa scoata si omul asta atata soc si groaza? acum, cinstit: de unde atata comedie, de unde atata cacat si pisat, cand toata piesa a fost un sirag de parturi si partagi - da, exact ca numele alara din vacanta mare. si apropo de amititul grup de prost gust (si prost neam), afrim ne-a momit cu sclipiri din textele lui hanoch levin, unul dintre dramaturgii sai favoriti, dar ne-a vandut, fara jena, momente vesele, de altadata, a la mugur mihăescu, radu pietreanu si jean paler.

nu neg ca am vazut, ca de fiecare data, un amestec extravagant de eugen ionescu, almodovar si fellini + un pistol care nu impusca pe nimeni, ca muzica lui vlaicu golcea a fost din nou acaparatoare ca si scenografia iulianei vilsan, ca monologul doamnei directoare dorina lazar n-a fost chiar rau, iar jocul rodicai mandache te ridica in picioare, insa, per ansamblu,
cata speranta este, din punctul meu de vedere, o porcarie luuunga (cat un meci si un film la un loc, fara pauze) si acricioasa.

ca sa las loc, totusi, unei mici sperante, nu spun ca radu afrim este un regizor supraevaluat (pentru ca tipul are multe spectacole de-a dreptul naucitoare, are viziuni si deliruri seducatoare), ci doar ca, pentru moment, m-am cam saturat de 'exercitiile' lui.

12 comentarii:

Ramona Gabar spunea...

ufff, ce usurare, ca sa raman oarecum in sfera lingvistica! eu ma credeam cam nebuna si un pic nesimtitoare, caci pe mine Afrim m-a cam speriat si pus pe fuga intotdeauna. prefer ceva mai putin bombastic si care poate fi inteles la o adica.

pantacruel spunea...

ramona,
intr-adevar, afrim e un mic geniu, un artist cool fauritor de ‘spectacole cult', un salbatic care daca nu te pune pe fuga, te cucereste degraba si pt tot restul vietii.
dar totusi... :p

dragoş c spunea...

bine ca aseara am ales hamletul catalinei buzoianu! aveam da gand sa intru la ea. :)

dragoş c spunea...

pardon, furtuna! :)

pantacruel spunea...

dragos,
hamletul sau furtuna? m-ai ametit de-a binelea :D

nu cred insa ca aveai de ales, caci, dupa cum stii, afrimul se joaca numai si numai cu casa-nchisa. iar aceasta nu este o ironie (tipul chiar merita onoarea, dupa cum am mai spus si in alte dati).

dana spunea...

imaginile de pe afis amintesc de lumea din spatele oglinzii dr. parnassus...

pantacruel spunea...

cum bine zici, dana,
insa nici 'dr. parnassus', filmul, nu prea a fost ceea ce parea (si ne astepatam) :)

dana spunea...

da, asta era ideea, nu platisem bilet, asa ca nu am stat sa vad tot filmul. cam trei sferturi. dar am citit cronica lui angelo mitchievici din rom lit si am ramas cu senzatia ca eu nu prea am inteles. dar daca zici si tu cam la fel, ma simt mai bine....

Anonim spunea...

I would buy the wine myself * coriander-apple, cucumber-melon * is back & unbearably smug * daca as avea o galetusa plina cu fragi, n-as imparti-o cu nimeni * nu-mi mai plac tigarile. imi place doar sa fumez * autumn came one day early and made me happy * Tom-Waits-with-a-hangover voice on his it's-either-poetry-or-suicide lyrics * let's do something crazy, something absolutely wrong * a sight for sore eyes and a view to kill * no, I never miss a beat * I will chew people, but won't eat them * azi nigel, maine joshua, poimaine afrim * fuckit

pantacruel spunea...

ce-aveti, domle, toti cu afrim? ;)

Ana spunea...

Exact ce spui aici am auzit dupa Omul Perna de la cei care l-au vazut. O parte spun ca este extraordinar, cealalta parte prefera ceva mai linistit. Pana la urma geniul exista dar trebuie sa recunoastem faptul ca Afrim mizeaza la un moment dat si pe ceea ce vrea publicul; nuditate, jargon, extravaganta. Nu e rau atata timp cat nu sare calul.

pantacruel spunea...

ana,
este echitabil ce spui si ma gandesc ca toate acestea se intampla pt ca afrim se (cam) da in vant dupa echitatie :p