joi, 11 februarie 2010

mitocanii de la 1940 si de azi

am avut astazi o discutie, interesanta de altfel, cu un amic si mi-am adus aminte de ceva f simpatic (si atat de actual) citit in ultimul nr al dilematecii. mai exact, despre o scurta insemnare a lui g.m. cantacuzino de pe la 1940, vara, din revista 'simetria'...

"ce e un mitocan?
el nu reprezinta o categorie sociala, dar se regaseste abundent in toata societatea romaneasca si ia toate aspectele, exercita toate functiile, e omniscient si vesnic prezent in treburile romanesti.
mitocanul nu e nici mahalagiul zgomotos, burta verde, fericit de a trai, nici chefliul superficial.
mitocanul e ingamfatul zeflemist si sceptic, care rezolva orice problema, oricat de grava, cu un spirit vulgar. mitocanul s-a nascut suparat si contra! contra oricarei initiative, contra optimismului, contra eroismului. e patriotard, cu toate ca e antipatriot, e amoral, dar sever, e obraznic si las..."

16 comentarii:

claude spunea...

wtf, ceea ce vad eu in fotografia asta (si sper sa nu fie real)e mult mai mult decit mitocanie. e cruzime ce denota dereglari psihice.

strelnikov spunea...

zici ca'i cateau mea, aceeasi rasa doar ca a mea e deocamdata mai mica & nu'i legata.

da chiar - ce ciudat e legata asta.

pantacruel spunea...

unde dai si unde crapa... :D
poza era de decor si de sezon: zapada, nameti, pași apsati si dâre lungi, les liaisons dangereuses etc ;)

claude spunea...

@pantacruel: pardon?

Unknown spunea...

Sa inteleg ca amicul corespunde exact descrierii. Totusi nu pricep cum poti fi amic cu un astfel de om.

pantacruel spunea...

claude,
pai, spuneam de bietul catelandru. nu prea are treba cu mitocanii, e doar asa un fel de metafora vizuala ;))

dedes,
sa traiesti stimabile! cum ma stii, am multi amici, unii mai mici, alti mai mari, toti insa, pana la unul, pisicheri a-ntaia... :))
iar discutia cu respectivul (nu dau nume, persoana cunocuta!) a fost, cum am spus de altfel, interesanta ;)

Unknown spunea...

oricum, dupa acest frumos portret poti fi sigur ca va evita sa mai poarte, cu tine, discutii, fie si interesante.

pantacruel spunea...

dedes,
ar putea fi si autoportret, n-avem de unde stii :) ce stiu sigur este ca amicii mei nu sunt suparaciosi! asta ar mai lipsi... caci unii au simtul umorului, iar altii al amorului - fiecare dupa posibilitati.
cert este ca soțietatea romaneasca ramane neschimbata de secole. eu doar am tras concluzia, vorbele si ’portretul mitocanului la maturitate' apartin, desigur, lui gm cantacuzino ;)

claude spunea...

@pantacruel: poate n-am baut eu suficient, dar de cind ilustratiile la un text n-au nici o legatura cu textul respectiv? ma dau batut ;_)

pantacruel spunea...

la mine nu au.
dar nu-mi place ca te dai batut! ;)

claude spunea...

@pantacruel: ma dau batut in a intelege cum iti alegi ilustratiile la texte, nu in general ;_)

sa speram ca vei lasa pe altcineva sa ilustreze coperta la viitorul tau roman ;P (aici sunt cam mitocan)

pantacruel spunea...

claude,
aici mi-a placut cum ai brodit-o (sincer) :)
ai fost pe subiect si, in plus, ai avut si un pic vizionarism, in sensul ca romanul nu avea in plan (si) o coperta ;p

dana spunea...

ei! urmarind darele, putem trage speranta ca cel putin cainele nu a fost tarat, ci asezat cu multa grija....au fost stilati si grilulii, domnule, cei cu ideea. asa, sa ne tina de cald.

pantacruel spunea...

dana,
mitocanii douamiisti umbla de regula cu manusi :)

dana spunea...

versati douamiistii astia! de nerecunoscut!

pantacruel spunea...

ar mai fi o ipoteza, dar nu-mi scot manusile sa-mi bag mana-n foc. ma gandesc ca potaia inghetata a fost fragezita putin inainte de a ajunge pe tarabe, la obor, de paste.