vineri, 23 aprilie 2010

holy fucking shit! / fratii mei grei (de cap) + konchalovsky

1. ca un tampit & intarziat ce sunt, am aflat azi dimineata - la 'ce se-ntampla doctore?', pe protv (in timp ce-mi preparam cafeaua), de ce in clasele primare eram elevul cel mai retrograd. adica de ce nu reuseam si eu sa asimilez (sub nici o forma) lucruri atat de simple precum cititul, scrisul si socotitul, de ce aveam tulburari de limbaj, atenţie, motricitate, percepţie, memorie, orientare în spaţiu şi timp.
am aflat ca toate aceste nenorociri nenorocite care mi-au amarat copilaria si adolescenta n-ar fi fost nicicum efectul lipsei de vointa, leneviei sau prostiei. cica, pur si simplu eram un holy fucking shit de dislexic, in mama ma-sii!

supararea mi-a trecut imediat, cand am priceput (destul de anevoios) ca la fel de dislexici si grei de cap au fost si fratii mei mai mari: einstein, edison, agatha christie, jules verne, g.b. shaw, h.c. andersen, tom cruise, stallone (la asta ma asteptam), robin williams, john lennon, picasso si dementul de leonardo da vinci.

2. ieri, am vazut 'in slujba lui stalin' (la scala). l-am asteptat doar vreo 20 de ani, dupa ce il auzisem pe matusalemicul tudor caranfil laudandu-l, intr-o toamna, la 'varstele peliculei'. un film - mai mult fresca istorica, patos si lacrima decat emotie & comotie artistica - de konchalovsky, cu
tom hulce si bob hoskins, despre proiectionistul lui djugaşvili. caci, dupa cum se stie, iosif vissarionovici, asa ucigas si odios cum era, era totodata un nemaivazut bibliofil & cinefil.
la final, spectatorii au aplaudat ca pe vremuri, cand binele invingea raul intr-un happy end rascolitor. nu m-am prins daca aplauzele erau din inima sau la misto, dar, se pare, ca nici iosif vissarionovici stalin, nici andrei konchalovsky nu prea aveau stofa de dislexici.

12 comentarii:

Liviu Drugă spunea...

Pai cum altfel? :) "Dis" inseamna nu doar "dificil", dar si "anormal" si, mai ales magulitoarele "contrar" si "separat". :)

pantacruel spunea...

magulitoarele, chiar asa! ;)
apropo, liviule,
'magulitor' ma duce cu gandul la doua lucruri: 'a (s)mangli/ (s)manglire' + mingicarul 'ruud gullit' :D

Unknown spunea...

nu mai pune si tu la inima toate bolile copilariei.

pantacruel spunea...

nu le pun, bre. ma stii, eu prind greu si uit repede :)

Liviu Drugă spunea...

panta, insinuezi ca si carliontatul rud gulit, nume pe care aproape il uitasem, ar fi dislexic? :)

pantacruel spunea...

nici nu-mi pot imagina altceva :)

Şerban Tomşa spunea...

Panta,
m-ai luminat şi pe mine... Acum înţeleg ce au ăştia de la Dinamo Bucureşti, echipa cu care ţin de multe, multe decenii...Borcea, Dolha, Zicu, Niculescu şi ospătarul Curcă au acum toate scuzele, în ochii mei...
Dar nu mă împac cu gândul : Vadim şi Jiji Berbecali chiar sunt normali ?

pantacruel spunea...

serban,
in primul rand trebuie sa te felicit ca tii u cea mai buna echipa ever din romania. si cu cea mai frumoasa. ca si mine si toti oamenii destepti, de altfel.
in al doilea rand te contrazic. astia de care zici (zicu, zicere) sufera de o boala mai ci(n)stita :p

Şerban Tomşa spunea...

Panta,
să ştii că am observat că toţi oamenii deştepţi ţin cu Dinamo... :)

pantacruel spunea...

nu chiar toti, toti. domnul dedes, de ex, tine cu fc arges, iar ddtv (dan diaconescu in direct) tine cu fc caracal.

Şerban Tomşa spunea...

Păi, sunt deştepţi şi ei, că nu ţin cu echipa cu care ţin toţi proştii...
Mă uit la meciul lui Dinamo cu Poli Iaşi şi se confirmă impresia mea : Curcă iese la minge de parcă ar avea tava cu pahare pe braţe...

pantacruel spunea...

curca nu joaca si in serialul ala de la protv? :P