joi, 21 mai 2009

copilul teribil al filmului american

aflu de la als, din adevărul literar și artistic, că
paul thomas anderson (‘there will be blood’, 2007) este copilul teribil al filmului american independent. adică un fel de lars von trier al lor. nu știam asta.
am scotocit prin ghenă și am constat că deja am gustat 3 din cele 6 filme ale teribilui copil de 39 de ani - amintitul ‘there will be blood’, excelentul ’boogie nights’ și genialul ‘magnolia’.

tot meșterul îmi mai vinde un pont: "‘punch-drunk love’,
care reușește performanța de a alătura (fără a cădea în ridicol) o actriță vontrieriană ca emily watson și ’vedeta’ comediilor debile adam sandler, este inclasabil".


în plus, cu această țăcăneală anderson a obținut premiul pentru regie la cannes în 2002.


ar fi fost de ajuns argumentul - emily watson. acum am mai multe motive să văd beleaua asta de film.

*****
update
are dreptate: curat inclasabil, ‘punch-drunk love’-ul.
dacă fellini, frații coen și aronofsky s-ar fi trezit într-o dimineață, la răcoarea unui rachiu - unii din mormânt, alții din pat - că să pună de un film, cam așa ceva ar fi ieșit.

7 comentarii:

kbn spunea...

toate linkurile duc la... tine ?:)

pantacruel spunea...

tot asa cum toate drumurile duc la finala de la roma. de miercuri. :)

Liviu Drugă spunea...

"Punch-drunk love" este prea dement ca sa nu iti placa. Primele 7 minute sunt preferatele mele, plus faza cand sare, parca de niciunde, dupa ce se crede urmarit de "banditi", in strada ca si cand ar sari in apa... :)

pantacruel spunea...

e dat naibii anderson asta! iar muzica paranoida, radiohedica care iti toaca nervii, plus situatiile extreme, incalcite, comic-absurde,
belea, ce sa mai... :)

q spunea...

mie nu mi`o placut deloc .. poate aveam asteptari prea mari

pantacruel spunea...

deloc, deloc? :)
cam paranoic filmul la prima vedere, nu te condamn, dar e bine lucrat. subiectul, replicile, jocul. excelent, parerea mea.

LZ spunea...

Bun film. Merita sa-l vezi

http://laurazaharia.blogspot.com