duminică, 3 mai 2009

‘spielzeugland’ (țara jucăriilor) – oscar 2009, scurt metraj

iarna lui 1942, într-un un mic orășel din germania nazistă.
prietenia a doi puști simpatici, heinrich (neamț) și david (evreu), frați de cruce(!), este pe punctul de a fi întreruptă brusc de o misterioasă excursie în lagăr (‘țara jucăriilor’) a micuțului jew.

filmele cu copii, duioase și cam lacrimogene, îmi displac în genere. scurtmetrajul lui freydank are însă ceva special.
grație unui montaj admirabil, ‘spielzeugland’ spune în vreo 13 minute o poveste la fel de tulburătoare ca a suratelor ei mai mari ‘schindler's list’ și ’la vita e bella’.

finalul, neașteptat & emoționant, te sufocă. îți ia pentru câteva clipe aerul, întâmplător sau ne, și-ți lasă la schimb tot monoxidul de carbon din lume.

‘spielzeugland’
- jochen alexander freydank (13 min)

6 comentarii:

Anonim spunea...

L-am vazut ieri :emotie, tulburare, surpriza...un film = o particica de suflet in stare pura.Noblete.Anadana

pantacruel spunea...

n-avea cum sa nu-ti placa :) anadana.

ioana spunea...

vivir para contarla?...:)

pantacruel spunea...

cam aşa ceva... ;)

evergreena spunea...

o sa ma uit şi eu.

am crezut din primele cuvinte că vorbeşti despre Au revoir les enfants care are o poveste asemănătoare.

pantacruel spunea...

evergreena,
merci pt vizita. imi suna cunoscut acest 'au revoir les enfants'. pe vremuri, la cinemateca, cand era ceata si comunisti pe strazi, am vazut un film cu acest nume si m-a impresionat extrem :)