vineri, 8 mai 2009

sergiu nicolaescu – ultimul interviu

mai mult intermort fiind vorba de regizorul intrat în cel de-al 80-lea an. sau film. nimeni nu mai știe cu exactitate. dar las gargara pentru altă dată că începe marele derby și ratez primul gol dinamovist!

așadar, cu o zi înaintea premierei filmului ‘carol I’, serginho dă un ultim interviu (să sperăm că va fi și cel din urmă!) pe tvr cultural moderatorului marius constantinescu. reproduc mai jos discuția celor 2:

- M.C.: ‘carol I’ este o nouă docudramă, să înțelegem...
- SERGIU NICOLAESCU: nu. l-am gândit ca pe o docudramă, dar a ieșit până la urmă o ficțiune (rânjet tâmp)

- M.C.: este un film de cinematograf, nu-i așa?
- SERGIU NICOLAESCU: am vrut să fie film de televiziune, dar după ce am văzut ce a ieșit am zis că merge și ca film de cinematograf. (emoție afumată)

- M.C.: cât au durat filmările?
- SERGIU NICOLAESCU: au durat mai puțin decât mă așteptam. în două săptămâni am fost gata (bucurie acră ca o varză)

- M.C.: credeți că aveți puncte comune cu personajul pe care îl interpretați, carol I?
- SERGIU NICOLAESCU: în primul rând semănăm foarte mult fizic. nu mai spun că suntem amândoi berbeci...(lol!!!) apoi carol era neamț, adică precis în tot ceea ce făcea, la fel și eu (începe să delireze și respiră tot mai greu. niște aplauze generoase și un masaj iute l-ar repune pe picioare pe bătrânel)

- M.C.: pe cine doriți să remarcați din acest film?
- SERGIU NICOLAESCU: în primul rând imaginea...

- M.C.: cine semnează imaginea filmului?
SERGIU NICOLAESCU: aaa... aaa... mmm (puțin umil, puțin iritat. își aduce aminte de ‘slumdog millionaire')

- M.C.: noi știm cine...
- SERGIU NICOLAESCU: spuneți dvs, eu nu-mi amintesc. (privire pierdută)

în acel moment telefonul maestrului a sunat în studio și a întrerupt incendiarul interviu. am impresia că era chiar lăscărică, dar dom' semaca n-a mai vrut să ne zică.

14 comentarii:

Unknown spunea...

bag seama ca il urasti sincer. nu ii doresti doar moartea dar il si studiezi ca la autopsie.
Panta, iubeste-ti aproapele.

Pobby spunea...

aia cu amnezia e geniala! cum dreacu sa uiti cine s-a ocupat de imagine? maine e invitat la stelian tanase cik

Pobby spunea...

ce meci memorabil! sigur nu ti-ai pus caseta cu barca si ti-ai imaginat ca-i steaua?

pantacruel spunea...

dedes,
nici nu stiu macar daca il urasc, va trebui sa imi fac un test ca sa aflu.
stiu doar ca ma enerveaza teribil.

pobby,
m-am ofticat rau ca pana si autogulul lor a fost mai spectaculos ca al nostru :)

djerzinski spunea...

deci cu imaginea cine e pâna la urmă? s-a aflat? am o curiozitate morbid-profesională, ca să zic așa.

pantacruel spunea...

n-ai auzit ce zice pobby? maestrul filmelor somnifer a promis ca pana la emisiunea de azi a lui stelian tanase isi noteaza si ne zice si noua! ;)

djerzinski spunea...

nu-l suport pe tănase, prin urmare nu-i urmăresc emisiunile. mă gândeam că ați aflat voi "pe surse" :))

pantacruel spunea...

djerzinski,
e laudabil, totusi, ca maestrul filmelor cu cai si ostasi isi aminteste ca pe vremuri spectatorii au spart de 5 ori (fix!) vitrina la patria, la filmul 'pentru patrie' (sau mai stiu eu care...) :))

dragoş c spunea...

o tampenie de film cred, le face pesemne numai pentru el. filmele.

pantacruel spunea...

si pentru laudatori lui. care au supravietuit dezghetului.

Anonim spunea...

Panta, stăi să vezi…era prin ‘94,’95, se filma la “Punctul zero”, altă capodoperă a dumisale….şi eram şi eu pe-acolo, la o altă filmare (film studenţesc de an:”Din mijlocul haitei” regia Nicolas Masson, imginea Miki Bâlbâie…ia uite că eu ştiu echipa!…bine, că mai eram şi eu pe-acolo, mică… şi secretară de platou). Aceeaşi locaţie. Noi, n-aveam autorizaţie, dânsu da…şi, ne-a lăsat să filmăm pe timpul dumisale de filmare…pun pariu că ţine minte şi asta …da’ nu că ne-a-njurat…nu de-asta…a fost foarte sfătos, a dat câteva indicaţii chiar …de treabă, într-un cuvânt ;)
Mă, Panta, omu’ e bătrân şi are atâtea amintiri(unele fabricate, altele ba) cât nu o să apucăm noi s-ajungem să le trăim pe ale noastre, darămite să le povestim…
El lucrează cu o echipă numeroasă, o adevărată armată…cum să-i ţii minte pe toţi? Eu cred că a avut un lapsus, da’ aşa ne place nouă să-i taxăm...tre’ să fie perfecţi, nu?
Nici io nu-l înghiţeam până la “ciocnirea” pe locaţia comună, dar fiindcă a ţinut atâţia oameni după curu’ nostru, îl respect…Despere filmele domniei sale nu discut acu’. E un subiect vast şi n-am chef să vin acum cu argumente şi pro şi contra…:)

Anonim spunea...

Despere de la disperareeee =))…da’, mă rog, poţi a-l citeşti “despre”…

Anonim spunea...

sss...aoleo...!!! =)) mai bine comentam! ;))

pantacruel spunea...

uite, sunt si eu o data generos cu maria sa... sa ziceam ca ar putea scrie cateva almanahe 'despere' amintirile si filmele dumnealui. nu de alta dar mai stii cand ramanem in pana de hartie higienica? :))