miercuri, 2 septembrie 2009

eu si antoine doinel

a-l întreba pe un muribund (socru-miu) dacă și-a cumpărat cruce, este o lipsa totala de tact. bolnav de cancer, batranul tocmai se intorsese de la tara, de unde isi achizitionase o frumoasa cruce pentru mormant.
fireste, un om inteligent n-ar pune jamais o astfel de intrebare. eu am scapat-o printre dinti. pana s-o prind din zbor ca s-o bag repede la loc, in gura, am primit si raspunsul - da, am luat!

bantuit de secvente antologice, imediat mi-am amintit de filmul lui françois truffaut, baisés volés (al treilea al seriei cu antoine doinel – j.p. léaud).

mai exact de scena în care tanarul doinel, vadit emoționat, este servit cu cafea de o dama bine, versata, mladioasa si mai ales căsătorită.
pentru a-l detensiona pe bietul antoine, madama, toata un zambet, se unduieste pisicos catre un strop de muzica.
pe fereastra, in fundal, se vede un le tour eiffel discret. antoine doinel, teapan ca un bat, amesteca tacticos in ceasca si o soarbe din priviri pe apetisanta blondina aplecata peste pick-up.
- iti place muzica, antoine?
- da, domnule!

o mostra de cinema cum rar mai gasim in zilele noastre (chiar si la tinerii cineasti romani !) dintr-un film, savuros ca un vin vechi, peste care au trecut doar 41 de ani.

secventa cu antoine doinel (baisés volés)

8 comentarii:

Tzuca Bufnitzuca spunea...

"da,domnule" !:))
Asta imi aminti de o faza jenanta din viata mea.O s-o spun intr-o postare sa se amuze blogosfera.

Pobby spunea...

si eu mi-am luat cruce, is mandru de asta, e neagra, ma gandesc inca ce sa scriu pe ea
dar pe mine nu m-a intrebat nimeni :)
multam ca mi-adusesi aminte de filmul asta. si de cruce

verbiaj. spunea...

tu ce ai fi zis panta, in momentul ala?

Unknown spunea...

panta nu ai comis nici o impolitete. in multe zone rurale batranii sunt mandrii sa-ti arate "hainele de moarte" si (de ce nu)eventualul sicriu bine asezat in podul casei.

verbiaj. spunea...

in unele arii rurale, de sicriele bine plasate pe holurile racoroase ale caselor batranii betivi se mai impiedica in toiul noptii si mor.

pantacruel spunea...

anielle,
abia astept sa te faci de ras! :D
ca sa ne amuzam si noi, nu de alta...

pobby,
iti sugerez sa incriptionezi pe ea un citat dintr-un film. poatefi si din tarantino ca sa dea bine si la generatia emo si la clasicii in viata :p

verbiaj,
eu as fi zis ne vedem in viata urmatoare, amice! sau "rencontres" - moca, duminica, ora 20.00, in parcul sebastian. prezenta obligatorie! :)

dedes,
batrane tu le stii pe toate. ca de obicei... ;)

Pobby spunea...

"I gotta piss."
merge?

pantacruel spunea...

:))) mai bine nici ca se putea!!!
ai un 9½ in seara asta :p