vineri, 11 septembrie 2009

paul auster

mai intai am vazut ’smoke’. si ’smoke’ asta n-a vrut sa-mi mai iasa din cap. un film minunat cu o muzica bolnavicioasa, tom waits, si o palavrageala sublima, william hurt și harvey keitel, de care se face vinovat paul auster.

capitolul 1
– harvey keitel îi dăruiește o poveste de crăciun lui william hurt


’smoke’(secventa finala) – scenariul paul auster / wayne wang

cativa ani mai tarziu am dat de ’nebunii in brooklyn’, o carte semnata de acelasi auster si din care ma adap in aceste zile

capitolul 2
– surpriza de la banca de sperma

un fragment amuzant in care tom, intr-o pozitie neregulamentara, isi descopera surioara, aurora, intr-o revista pentru adulti...

(...) nu încăpea nici o îndoială că era aurora, iar tom a recunoscut-o dintr-o privire. nici măcar nu se ostenise să-și schimbe numele. materialul, intins pe sase pagini si cuprinzand mai mult de zece fotografii se intitula ’magnifica rory’ si o prezenta in diverse stadii de goliciune si provocare: imbracata intr-o camasa de noapte transparenta intr-o poza, cu portjartier si ciorapi negri in alta, cizme de lac pana la genunchi in alta, dar de la pagina a patra era doar rory din cap pana-n picioare, mangaindu-si sanii mici, pipaindu-si zonele genitale, scotandu-si fundul in afara, desfacand picioarele atat de larg, incat nu mai lasa nimic prada imaginatiei, si in toate fotografiile zambea, uneori chiar radea, cu ochii scanteindu-i intr-un val de fericiresi candoare, fara nici o urma de tulburare sau retinere, parand ca se distreaza de minune.
- am crezut ca mor , mi-a spus tom. in doua secunde mi s-a-nmuiat scula ca o carpa. mi-am tras panatalonii, mi-am incheiat cureaua si am iesit de acolo cat am putut de repede. m-a lovit drept in moalele capului. sora mea mai mica, vampa intr-o revista cu femei goale. si sa aflu in felul asta oribil, pe neasteptate, la clinica aia nenorocita , chiar cand incercam sa fac o laba. imi venea sa vars.
(...)

11 comentarii:

j spunea...

indeed !

djerzinski spunea...

try "blue in the face" de acelasi auster sau "lulu on the bridge". keitel e in ambele!

pantacruel spunea...

mister dj,
eu le-as incerca (si inca cum), dar nu dau de ele. ar fi extraordinar un mic ajutor din partea unui cinesseur! :)


j,
curat 'indeed'! ;)

Unknown spunea...

bun pasajul.

djerzinski spunea...

nici unul dintre cele doua nu e disponibil in filmoteca mea la 700 mb. deci avem o problema...

pantacruel spunea...

chiar nebun, as spun, domn dedes!

dj,
momentan avem o problema, insa nu se stie niciodata ce va fi maine :)

ileana spunea...

Eh, n-a fost sa fie maine. Eu am filmele, le-am si vazut, insa nici unul nu se compara cu "Smoke". Anyway, daca vrei sa le vezi, da un semn.

pantacruel spunea...

vreau sa le vad!!! dau chiar si doua semne daca e musai! :)

Cinemart spunea...

Salut! Ti-am trimis un mail cu si despre filmele lui Auster. Probabil ca am gresit pe undeva. Pe site gasesti adresa mea de mail. Imi pare rau, dar altfel nu stiu cum sa dau de tine :-) Ileana

pantacruel spunea...

ileana cosanzeana. am mai auzit de tine pe undeva :) ma uit acum, merci mult.
te trec acusica si in blogroll :p

pantacruel spunea...

tot eu, ileana
te-as ruga sa imi mai trimiti o data filmele. ori nu le-am primit, ori le-am sters din greseala.
adresa mea de mail este...
claudiu_bolozan@yahoo.com
merci inca o data

un blog de cinema in doi? interesant. poate mai discutam pe tema asta :)