miercuri, 15 aprilie 2009

o bere cu william shakespeare

aseară m-am reîntors la clasici. l-am scos pe shakespeare din bibliotecă și i-am șters adidașii de praf. ne-am cinstit apoi c-o bere și ne-am holbat la chelsea - liverpool.
maestrului i-a plăcut partida şi în prelungiri a năsocit o dramoletă ieftină în două acte...

personajele:
RAFA BENITEZ – comandantul suprem al lui liverpool, născut în perfida spanie
GUUS HIDDINK – olandez umblat prin lume, omul de încredere al oligarhului rus
STEVEN GERRARD – faimosul general al armatei roșii, perla coroanei britanice și spaima barurilor de cartier în orașul beatles-ilor.
FRANK LAMPARD – conte de johnnie walker & chivas regal, general al oastei albastre.

actul 1
(you'll never walk alone, gazon englezesc, tunete și fulgere în tribună, ostașii lui benitez și hiddink intră pe teren, în meciul tur 3 la 1 pentru chelsea)

RAFA BENITEZ
– pe-onoarea mea, vă facem viața un calvar. avem nevoie de trei goluri doar! e-adevărat, lipsește gerrard, prealuminatul căpitan și piatra nestemată a întregii nații.
GUUS HIDDINK
– dar, vai, ce văd la sclavul fabio aurelio? de unde-asemeni meșteșug? ce ochi, ce agerime-n șut. e 0-1, dar abia e la-nceput!
RAFA BENITEZ
– neguțătorule-olandez, socoate bine scorul, ne-ați umilit pe anfield, vă otrăvim pe stamford bridge. și ne scuzați acum, avem penalty. e 0-2, simply the best...
GUUS HIDDINK
– oh, cormorani acriți de pizmă, mă tem că e un simplu foc de paie, că după pauză ‘the reds’ o să se-nmoaie.
STEVEN GERRARD
– de-aș fi alături de băieți în iarbă la căpăstru, să-mi ung al spadei vârf în sânge albastru...

actul 2

(pauză, muzică de champions league, suporterii cântă, lorzi, doamne, curtezane, simpli muritori. intră în scenă neînfricații luptători. măcelul stă să-nceapă)

FRANK LAMPARD
– desăvârșirea-mpinsă prea departe, sortită-i morții prin preaplinul ei. vreau pân’ la miezul nopții să scap de șoricei!
GUUS HIDDINK
– mister benitez, poftim lopata, apucă-te de sapă groapa. drogba, maurul, a lovit năprasnic și fiți pe fază, căci încă n-ați văzut nimic!
RAFA BENITEZ
– vorbești ca dan diaconescu, domnul meu; dar fii pe pace, îmi place să vă dau capace!
GUUS HIDDINK
– la naiba! nici nu vrei s-asculți! e 3 la 2 deja și v-am lăsat desculți. eu tre’ să mă retrag acum, ne-așteaptă barcelona-n drum...
RAFA BENITEZ
– stai calm, maestre, ne te aprinde! îmi stă-n puteri, prin fire și prin rang, să-ți vin de hac! poftim, e 3 la 4. v-am spus cinstit, nu-i pentru alde voi această ligă!
GUUS HIDDINK
– ba nu, e 4-4 ca la teatru!
vai, biete rafa, erai un om atât de plin de haz și de o încântătoare frenezie. unde-ți sunt poznele și tumbele și trilurile. n-a mai rămas nici una...

15 comentarii:

verbiaj. spunea...

speechless.

Alina Zaharia spunea...

Pe-onoarea mea dear Panta,
Cu-astfel de versete iscusite
Mai-mai că m-aş uita cuminte...
La meciuri – nu tocmai măsluite!

verbiaj. spunea...

chiar daca e singura, cu siguranta e cea mai buna piesa de teatru fotbalistic pe care am citit-o. versurile nu au sunat in gol deloc.

vera spunea...

nu stiu cine-s domnii astia in viata fotbalistica de toata zilele, da' in piesa le zic bine. o spune o doamna care o data a intrebat, cu maxima inocenta: "acuma joaca juventus cu torino?"

pantacruel spunea...

draga domnule verbiaj,
daca matale nu mai ai cuvinte pt prostioarele de aici, inseamna ca eu nu mai am suflu in fata prostioarelor de pe blogul dumitale :)

masluite de la A la Z! ghiduşă rima ta! :p

vera,
imi pare rau ca te dezamagesc,
dar juventus (f.c.) joaca cu (a.c.) torino cel putin de doua ori pe an!
mai mult, exista o rivalitate la acest derby cum nici nu iti poti inchipui! :))

Pobby spunea...

Nu mă pricep la fotbal, m-ocup doar de scandaluri, dar replicile scrise-aici sprintare is, n-am obosit citind!

pantacruel spunea...

scandal, scandal, dar sa stim si noi unde si cand! :)

Pobby spunea...

cu care sa-ncep? cu alea reale sau cu cele imaginare?

Anonim spunea...

Să ştii să dai, dar să şi iei la rândul tău! ;)))))

innuenda spunea...

Probabil e ceva între bărbaţi, că pe mine m-ai pierdut pe drum. Cel puţin în privinţa subiectului:)))
Dar tot o să te critic!

Puncte bune:
-ai dat aerul pieselor lui Will

Puncte rele:
-versificaţia lasă de dorit. Ori asta, ori ai inventat o nouă rimă:înjunghiată!:P

Ştiu, o să mă coste obrăznicia! Dar mizez pe sufletul tău bun, Panta!:)

pantacruel spunea...

pobby,
cu cele ireale, mai intai

almanahe-branzovenescu,
pantacruel-farfuridi nu-nțeleeeeeege...

da, innunenda, poti miza 1 RON! :p

Anonim spunea...

4 la 4/ pentru brânz(a)de mine(bună în burduf) , care îs, dacă mata, pantacruel farfuridi(c) n-ai înteles…
eu am comentat scorul meciului, nu faptul că fantoma lu’ Hamlet, ţi-o pogorât, bre, nu în panta(loni), ci-n teren în pantă(indiciu:if)…;)am comentat c-o replică de-a bunului will, of course… !…poor Yorikcruel, hai că m-am cărat, sperând că te-am mai luminat! De nu, mă-ntorc şi fluier sfârşitu’(meciului, off course) mai devreme şî-ţi dau şi-un carton-aş!!!
Pot miza şi io pe spiritu’ matale englez? …

pantacruel spunea...

fault in atac si cartonas galben!!!
d'apoi de unde sa stiu eu ca am dat peste shakespeare in love?

as zice ca m-a derutat rasul dvs :)

diana spunea...

imi placu tare tare mult!

pantacruel spunea...

pai ce-i frumos și zeițelor le place,
nu-i așa? :p
(am glumit, desigur)