miercuri, 21 octombrie 2009

cărmăzi-i-aș célinoiu!

nu mai aveam apă plată și șervețele fine, așa că m-am dus, ieri, să dau o mică admitere la master.
pieptănați și parfumați, unii cu câte doi cercei în urechiușe, alții cu câte doi cârcei în degețele, viitorii scenariști ai lu pește prăjit, vreo 8 sau 9 bucăți, adulmecam interviul. peștele prăjit s-a dovedit a fi o scrumbie afumată – nelu cărmăzan. pe care il voi subvenționa 4 semestre la rând.

primul candidat, alexandru nuștiucum, absolvent de jurnalism, este luat la pumni de cărmăzan. meșterul dă de sare sânge (și bale) pe pereți.
știi cine a fost louis-ferdinand céline? a întrebat torționarul din poziția stând pe scaun. nu, a recunoscut, sincer, imposibilul ucenic.
nu?! dar cine a fost ernest hemingway știi?, a insistat scrumbia afumată.
nu, a rămas consecvent tânărul aspirant la o diplomă.
ok, ești admis, deși ar fi trebuit să fii respins. vom presupune că te iau de la zero și încerc sa fac ceva din tine.

al doilea candidat, eu în persoană. m-a întrebat ce facultate am terminat. și ce faci cu dreptul? nimic, ce să fac? mă așteptam la o provocare pe măsura talentului meu. de exemplu dacă am auzit vreodată de dan claudiu tănăsescu. dar ce pretenții să ai de la cărmăzan...
știi cine a fost louis-ferdinand céline? mă ia pe neașteptate.
normal, un scriitor francez. i-am răspuns. și asta a fost tot.

am ajuns acasă extenuat de efort și până să iau niște spanac în gură, cu chifteluțe rumene de vită și pui, am fost anunțat de djerzinski că am subtitrare pentru whatever works-ul lui woody allen.
am apucat să-i mulțumesc, dar n-am mai apucat să văd filmul, căci pe seară, după o nouă incursiune în lumea morbidă a instructorului auto gică, am plonjat în filmografia rudimentar-debilă a cărmăzanului: sania albastră, casa din vis (‘tu-ți lumina și închinarea mă-tii’ – gh dinică), raport despre starea națiunii (’numai pentru masochiști’ – a.l.s.), margo (’sigur că n-aş mai vrea să văd în viaţa mea un film de-al lui cărmăzan, dar l-aş lăsa să-mi filmeze înmormîntarea. și nici nu m-aş supăra dacă ulterior ar distribui produsul în săli' - gorzo) și alte căcaturi finanțate cu bani groși de cnc.

am reușit să ies din starea de depresie, după ce băieții lui dan petrescu au făcut specatcol pe ibrox park și, în cele din urmă, am adormit pe golurile lui mutu la debrecen.
adică o zi de căcat, cărmăzi-i-aș célinoiu!

20 de comentarii:

Unknown spunea...

daca nu ti-am mai zis, repet, in Romania se face scoala serioasa.
oricum ai riscat mult la examen, daca primul care nu a stiut cine e celine a fost admis, tu care stiai si mai si spuneai asta riscai sa fii respins.

Anonim spunea...

"normal, un scriitor francez" :)))))))))))
ce tare!

Şerban Tomşa spunea...

Panta,
eşti formidabil. Apucă-te şi scrie un roman autobiografic... Va ieşi o nebunie de carte... Asta Cu Dan Claudiu Tănăsescu m-a întins pe jos... Culmea comicului este că Tănăsescu ăsta a fost doctorul lui Marin Preda, care l-a şi publicat la editura pe care o conducea. Mai târziu, au devenit prieteni... Ştii ce spune doctorul Tănăsescu despre moartea lui Preda ? Păi, ce ar putea spune un "prieten" ? "Vedeţi-vă, dom'le de treabă, că Preda a murit din cauza băuturii... Nu l-a omorât nicio Securitate..."

pantacruel spunea...

merci serban (si pt complimente si pt povestea cu preda) :)
momentan imi caut ceva de lucru - ca deja incep sa intru in panica (am vrut schimbare, iata schimbare!) - si apoi sa vad daca renunt sau nu la master. chiar ar putea invata cineva ceva de la carmazan?! necrutatoare dilemă...

Şerban Tomşa spunea...

De fapt, poţi scrie orice fel de roman...

pantacruel spunea...

dedes, pobbbby, serban :)

als spunea...

acest 'carmazi-i-as celinoiu' ar trebui sa intre in anale (k altfel nu pot sa-i spun lui 'nutzu' carmazan :))

ps dc nu incerci un master cum se cade, de ex. la cesi? acolo predau niste unii razvan radulescu, andrei ujica & als...

Cinemart spunea...

Admiterea la master a fost, nu stiu cum sa spun ... asa ca... O secunda de viata
Ca si als, aprob pozitiv decat cesi pentru scoliri super-superioare.
Ileana

Anonim spunea...

si pe mine ma batea gandul cu cesi, k am ramas mut cand am vazut cine tine cursuri acolo
acum serios, panta, mai ales ca-i pe banii tai, fa ceva care sa merite investitatia!
am vazut si eu ceva din margo...
horror, frate!
sa nu-mi spui ca preda si ala cu ingerul necesar, ca atunci te banuiesc de masochism!

anadana spunea...

mai bine cumparai apa plata si servetele, panta, cel putin erau "fine"(asa cum e si umorul tau:) )Uita-te ce moaca are carmazanu...Eu n-am vazut filmele lui, nu i-am citit nici cartile, dar imi amintesc de-un interviu in care spunea ca e un om cam grabit, ca si atunci cand ii citeste pe clasici vrea sa-i rezume :)in rest, nu-mi place sa dau sfaturi...(alt zambet)

pantacruel spunea...

als,
98,7% m-am decis. decat scenarita acum cu carmazan mai bine la anul un strop de 'excelență in studiul imaginii' cu ujica, radulescu, gorzo si als :)

ileana,
cand doi iti spun ca esti beat ma duc sa ma culc. pana la anul :p (merci!)

pobby,
trebuia sa ma astept ca dinozaurii expirati trag pe dreapta la hyperion.
dar cine stie, poate vom fi colegi la anul la cesi :)

anadana,
culmea este ca am cumparat in cele din urma si apa plata si servetele fine :D

innuenda spunea...

Panta, ești bolnav!! Am râs cu lacrimi, de a trebuit să stau și să dau explicații apoi, printre hohote care făceau ininteligibil orice aș fi încercat să transmit.:))

Oricum, deci nu ești masterand. Cel puțin, de când a dat Cărmăzan căutare pe google să-și mai verifice notorietatea.:D

(Asta dacă nu cumva ne-ai fraierit pe toți și, de fapt, tu ești ăla care n-a știut răspunsurile, dar rezultatele la examen se dau mâine și ai vrut să scapi de ăla de-a știut.):DD

pantacruel spunea...

innu,
chiar sunt bolnav. ma doare un cot de mor :p
habar nu mai am ce sunt. de fapt cred ca stiu ce sunt - fanul lui woody allen pe viata. am vazut acum cateva minute din whatever works si pare ireal. cred ca o sa-l (re)vad incontinuu pana se intrerupe curentul :D

innuenda spunea...

Măh, ce mă enervezi! Tu n-ai treabă?! Uff, numai unii să muncească și alții să huzurească...
N-am mai avut timp să mă uit nici pe geam, d-apăi la filme.
Dar Woody pentru mine rămâne tot ăla de a cotârcit-o de fi-sa!Câh Woody!:))))

als spunea...

panta, cu regretul de a te dezamagi (prin procura), tin sa te avertizez totusi k gorzo NU preda la cesi - 'decit' la uatc...

stiu k i s-a propus, dar a preferat facultatea-muma; la cesi predau 'decit' cetateni neangajati uatecist ;)

pantacruel spunea...

als,
deci gorzo nu este, iar tu pleci. raman razvan radulescu si andrei ujica. si uite ca iarasi balansez, iarasi sunt nehotarat asa cum am fost toata viata. sa ma duc, sa nu ma duc, sa ma duc, sa nu ma duc.

ma mai gandesc cateva zile. cursurile incep pe 5 noiembrie...

innu,
nu era fi-sa. era clar ca a luat-o s-o creasca. woody e baiat destept :p

als spunea...

eu plec, da ma-ntorc in primavara pt cursuri
si-apoi iarasi plec ;P

pantacruel spunea...

als,
pai de ce nu spui dom'le asa de la inceput? :D
da, grea decizie. am vrut scenaristica, inca vreau, dar nici masterul ala de la cesi nu e de lepadat (cu sau fara gorzo). chestia aia chiar iti da o deschidere si te invata ceva :)

mofturi de ochelarist (www.isuciu.ro si atat) spunea...

cine-i carmazan ?

pantacruel spunea...

un regizor-scenarist roman :)