duminică, 18 octombrie 2009

looking for zakuscătă

într-o dimineață de sâmbătă, la puțin timp după ce poftise la zacuscă și murături, pantacruel, care era un om pătimaș, trist deseori și ticălos în restul anului, cu o ambiție postmodernistă și gusturi rafinate, a plecat spre Bелико Tърново. ca să pună mâna pe câteva borcane tare bune (și, bineînțeles, ca să le vină de hac).
era tulburat și cei care l-au văzut în acea zi își amintesc înfățișarea lui răvășită.
în aceeași seară s-a întors acasă, a încercat să scape de senzația de destin implacabil, a luat o lingură, a deschis capacul de tot, a rupt un codru mare de pâine, a chemat ș-un câine și, când noaptea era pe sfârșite, a fremătat sticlos.

ce s-a petrecut cu toată acea delicioasă zacuscă este încă subiectul unor discuții aprinse. unii se jură pe neveste și pe copii că individul s-a lins pe bot și pe degete înainte să spele borcanul cu axion. alții susțin însă că bunătățile au fost ascunse până la iarnă de ochii pofticioșilor.

looking for zakuscătă - by pantacruel
veliko târnovo, octombrie 2009

25 de comentarii:

Anonim spunea...

orice-ncepe cu şuncă şi se termină la fel merită o rezervare pe rându' din faţă; merg la KACA să-mi iau tichetu' de intrare, căci vreau şi io la filmu' ăsta.(înţeleg că în pauză scoţi şi murături să intre zăcusca mai bine, căci merg împreună precum popcornu' cu cola)

pantacruel spunea...

'șuncă' ala se citeste 'șipca' si inseamna ardei :D
iar muraturile le scot abia dupa prima zapada.

Anonim spunea...

nu că ochiu' n-ar fi văzut ardeiu, da' am zis aşa, de dragu' zacuscăi să pomenesc de şuncă-n contrapunct!

Şerban Tomşa spunea...

Am pus la murat nişte gogoşari şi gogonele... Zacusca e însă semnul uni evident rafinament culinar...

pantacruel spunea...

almanahe, m-am gandit eu ca ala a fost doar un contrapunct, da' am zis asa, de dragu' conversatiei ca e ardei :)

serban,
dar cu castraveciorii si varza cum ramane ?? :)

Unknown spunea...

mamaligiki go home. pisici obeze si catei rahitici, frumoasa combinatie. vizavi de muraturi nu ma pronunt, lucrez doar cu producatorul direct.

pantacruel spunea...

mamaligaru pantacruel a revenit degraba inapoi. corecta observatia! :p

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Dupa asa sarabanda, tind sa cred ca individul n-a rezistat tentatiei si s-a infruptat direct din borcan sa trosneasca papilele de placere.
Ne-ai facut pofta !

pantacruel spunea...

în cazul asta... dobãr apetit (добър апетит)! ;)

Pobby spunea...

stai sa pricep: tu ai fost pana la bulgari pentru...zacusca? si mi-a zis nevasta-mea ca ar fi o idee de afacere
off topic: ai trimis niste comentarii pe care, aflandu-ma in perioada chioara, le-am sters din greseala
mai trimite-le o data sau da-mi un ravas intr-un borcan cu zacusca, please

pantacruel spunea...

mai bine iti trimit un ravas manjit cu zacusca. si zici ca ar iesi de o mica afacere? m-ai pus pe ganduri, domnule... :)

Anonim spunea...

da, zicea ea ceva, dar mi-a fost teama ca o sa ma transforme in "nenea gogosaru' vesel" si nu am fost de acord

Şerban Tomşa spunea...

Am pus la conservat şi castraveciori. Varza încă este în grădină...

innuenda spunea...

Articolul tău, altfel minunat colorat, mi-a produs așa un disconfort, încât am fost la un pas de a desface unul dintre borcanele cu zacusca, păstrate într-un buncăr prăfuit, pentru zile negre. Pas pe care, desigur, l-am făcut. Trăiască mama!:)

pantacruel spunea...

DECLAR DESCHIS SEZONUL LA ZACUSCA!
am zis! :p

Anonim spunea...

de ciuperci, de fasole, ghebe, gogosari sau clasica zacusca de vinete?

pantacruel spunea...

pobby,
fiecare cu ce are prin casa. si cine nu are borcane poate iesi cu furculite, cu polonice, cu cutite. ca sa rapunem odata pentru totdeauna acritura asta de iarna care ne tot da tarcoale! :D

Zvârluga. Zvârluga Bond spunea...

Cu o sprinteneală care i-a dat numele, zvârluga a deschis fiecare borcan imaginat zile la rând, acum, din imagine, iată!, a gustat cu ochii închişi, şi-a lins buzele, apoi a închis capacele şi le-a pus în cămară, pentru alte zile cu bunătăţi.

mofturi de ochelarist spunea...

A fost unul care a si furat zacusca; statea in ultimul timp alaturi de tribunu’ nebunu’, dar a avut meritele lui. Nu pentru zacusca sau pt politica lui, ci pentru acelea de lingvist si critic literar!

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Era aseara vreo 10 cand l-am intrebat tam-nesam (ori pe nepusa masa) pe iubit: Auzi, noi mai avem zacusca ? D-aia de la mami ?
Ce ne-ai facut ,Panta ?:p

pantacruel spunea...

zvarluga,
pe tine nu te cred. esti prea pofticioasa :p

mofturi, isuciule, mofturi! :D

anielle,
deci v-ati lins pe bot sau nu? aceasta-i gogonata intrebare :)

Zvârluga. Zvârluga Bond spunea...

Şi bine faci. Chiar aşa sunt: Pot să gust şi eu un pic? Cel mai pic... Şi după ce gust, gata. Nu mă lăcomesc niciodată, la mâncare. :)

pantacruel spunea...

zvarluga bond,
eu sunt cruel. panta cruel :p

Zvârluga. Zvârluga Bond spunea...

:))))

(am fugit, să nu răspândesc răceala)

Chambord spunea...

Zacusca si Berbatov sau Bulgaria in 2 minute/cuvinte :) U had 'em both.