luni, 12 octombrie 2009

lumea lui stere gulea

lumea lui stere e gulea.
de fapt nu asta am vrut să spun.
lumea lui stere gulea non est disputandum. e defectă, defectivă de bun gust, subtilă și palpabilă ca un weekend cu mama tâmpit.
am văzut și eu filmul, aseară. nu pot să mint, dar pot să spun că a fost... supercool! mi-a zdruncinat ceva în mine, nu știu ce. ceva mic și rotund. și neînsemnat.
mi-a plăcut că autoru’ lu’ moromeții a rămas bine ancorat în realitate; nu s-a lăsat dus de valul tânăr. cine știe ce chestie căznită, minimalistă, cu puțin umor, niciun omor și plictiseala dracului ar fi ieșit? mai bine așa...

mi-a plăcut mult și povestea – mamă tânără (medeea marinescu) întoarsă din spania, copilă drogată (adela popescu) care vorbește cu p și f (ca gică, instructorul auto), revedere după ani în toaletă, ‘eu sunt mama ta...!', ‘e, căcat...!’, viața la țară cu gheorghe dinică, ‘tu-i ceapa mă-sii, asta nu e ceapă de la mine’, interlopi haioși, andi vasluianu (a mai prins 4 minute într-un film), traficanți de organe, răpiri de copii, revedere la morgă după zile, final deștept și așteptat. un film neașteptat de.

mi-a mai plăcut pentru că totul pare decupat din viața obișnuită a unui bucureștean anodin. ca mine de exemplu. care, mai alaltăieri, i-am furat nevesti-mi banii din portofel ca să-mi procur o doză din adevărul literar și artstic de la un dealer din romană. nu mai spun că, ajuns la locul întâlnirii, m-am bătut cu niște țigani pe un bilet la omul pernă de radu afrim. țiganii aveau lanțuri la ei, eu eram cu mâinile goale. le-am smuls lanțurile de la gât și i-am caftit de le-au mers fulgii.
dar asta este o altă poveste...

7 comentarii:

Şerban Tomşa spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
pantacruel spunea...

cred ca s-a inteles gresit. nu-mi place nici gulea, nici weekend-ul lui cu ma-sa :)

Şerban Tomşa spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
anadana spunea...

hot de adevaruri literare si artistice, bataus pentru un interviu cu R.Afrim(ma rog, pt.un bilet, tot aia),creator de gica, personaj pitoresc, colorat cu vorbe in nuante tari, dezamagit de multe ori de jocurile cu mingea etc, asta-i pantacruelul pe care-l citesc. (gratis!)

Unknown spunea...

si zici ca e bun? :)))

pantacruel spunea...

anadana,
reteta e perfecta. eu scriu gatis, tu citesti gratis. avantaj dedes :)
care se rade mai tot timpul si se intreaba daca filmul e sau nu bun :p

verbiaj. spunea...

eu cred ca dupa insemnarea asta, stere gulea o sa se supere pe tine rau de tot si n-o sa mai intre pe blog. dar lasa ca bine ai facut ca i-ai zis-o!