duminică, 22 martie 2009

duminică

ultimul număr al adevărului literar & artistic are o anchetă interesantă: cartea de căpătâi a oamenilor de cultură.
mi-a atras atenția mărturisirea lui emil brumaru, un ateu convins, care, după ce vorbește despre maestrul dostoievski, aduce în discuție Biblia și cărtărescul:
‘îmi este greu să spun că mi-a plăcut Biblia. îmi pare rău, dar n-am reușit s-o citesc pe toată. mircea cărtărescu mi-a zis:
- citește, domne, Biblia, de la un capăt la altul, ca pe un roman! după expresia feței – era sincer – cred că o citise’


vorbele lui cărtărescu adresate lui brumaru au ajuns mai degrabă la mine decât la el. m-am hotărât să recitesc cu atenție Biblia, de la un capăt la altul, și nu pe sărite cum am făcut-o până acum.

10 comentarii:

anadana spunea...

Simpla coincidenta. Zilele acestea, citind "Memoriile" lui B. Anania, imi reprosam serios ca n-am citit Biblia de la un capat la altul si-mi promiteam s-o fac f.curand.Am tresarit citindu-ti randurile.

pantacruel spunea...

simplă și fericită coincidență :)

innuenda spunea...

Și eu am citit doar pasaje. Dar cred că-mi place mai mult așa. Vorbele de duh se pot citi și pe sărite. Poveștile au nevoie de coerență. Dar nu anecdoticul e ce mă interesează la Cartea sfântă.

Emil Brumaru e ateu, deci. Acum înțeleg de ce am simțit nevoia să-l blamez fără să-l cunosc. Dar ultimele lui versuri par izvorâte din sforăiturile unei dihănii pe care Dumnezeu a scăpat-o din hățuri.

pantacruel spunea...

nadajduiesc ca e ateu, nu sunt tocmai sigur!
la ce versuri deocheate nascoceste, mi-ar fi greu sa cred ca merge des la biserica :)

Anonim spunea...

panta, Dumnezeu se uită la noi cu binoclul! :)

pantacruel spunea...

ioana,
din pacate ai dreptate. vede toate nedreptatile pe care le facem... :(

Anonim spunea...

:) panta, e titlul unei cărţi! ţi-o recomand!

pantacruel spunea...

multumesc, o s-o caut.
dar despre ce e? :p

Anonim spunea...

începe cam aşa: Dumnezeu se uită la noi cu binoclul şi iată ce vede...

cartea se găseşte în librării, iar detalii pe google...:)

şi chiar sunt curioasă dacă îţi va schimba părerea!

pantacruel spunea...

am citit :)
amuzant si (mai putin) nerusinat ca de obicei, acest "Dumnezeu se uită la noi cu binoclul".
sa stii ca mi-a placut intotdeauna brumaru si mai ales 'cersetorul de cafea' ;)