duminică, 8 martie 2009

metropolis 2009

o campanie outdoor de care m-am împiedicat peste tot în elveția mi-a readus în minte filmul lui fritz lang din 1927, ‘metropolis’.

(www.droitalimentation.ch)

în capodopera lui lang există un oraș format din două zone.
partea de sus (la suprafața pământului) – o splendoare. zgârie nori, șosele supendate, locuri de distracție, toate populate de oameni fini, intelectuali.
partea de jos (în subteran) – o mizerie. aglomerație, străduțe înguste și locuințe sărăcăcioase. o lume plină de oameni triști și exploatați.

acum, că mi-am reamintit filmul, gândul m-a dus mai departe către tristețea din românia.

2 comentarii:

luiza spunea...

ei hai, că lumea de deasupra nu era chiar o "splendoare" :)

pantacruel spunea...

am exagerat putin, louise.
asa mi-l amintesc acum, dupa atatia ani de la vizionare.
imnseamna ca trebuie sa revad filmul ;)