joi, 23 iulie 2009

public enemies (eu & johnny)

a trebuit să-mi risipesc vreo douășcinci de ani prin cinematografe ca să înțeleg un adevăr atât de simplu.
și anume că filmul a fost inventat tocmai pentru ca un coate goale ca mine să se poată bucura până-n os de poveștile cu gangsteri și împușcături.

habar n-aveți însă cât de periculoasă este treaba asta.
căci, după ce personajul de pe ecran (de obicei înarmat până-n dinți) coboară în sală, așa cum bine a remarcat și woody allen în trandafirul roșu din cairo, banditul și criminalul naibii se bagă în sufeltul tău, îți mănâncă zilele (uneori îți bea și berea) și rămâi cu el pe cap toată viața.

miercuri seară mi s-a mai întâmplat o dată. exact când ziceam și eu că gata, e criză, îmi ajung de niro, pacino, pesci, walken, eastwood, di caprio și alte lichele d'astea, hop și johnny depp – dillinger în cârca mea. cu tot cu cotillarda și bale-purvisul pe urmele lui.

acum ce era să mai zic? mi-am făcut pomană și cu el, chit că mă epuizase pe de-a-ntregul public enemies – la care ba eram pe primul rând de nu mai știam cum să mă feresc de gloanțe, ba întins pe scări, printre floricele, din lipsă de locuri mai în spate (mărturie stă și cronicheta lui teo), ba ghemuit ca un prunc, mâncând unghii, de teamă să nu i se întâmple vreo nenorocire lui johnny.

eu & johnny
- by pantacruel

la sfârșit am zis sărumâna c-am scăpat teafăr și după filmul lui mann. că nimic nu mai e sigur în vremurile astea...

9 comentarii:

Unknown spunea...

AM NOTAT, PE ASTA NU-L RATEZ.

pantacruel spunea...

atât ti-ar trebui, dede-ghita. sa te faci ca-l scapi si pe asta, cum ti-e obiceiul :)

Teodor spunea...

Eu tot nu pot sa uit de gagica aia care a trecut la un moment dat printre noi cerandu-si mii de scuze pentru deranj. Cand s-a intors tba sa fie ca la Marasesti - "Pe aici nu se trece daca nu dai telefonu :D". Ce sa va fac daca n-ati fost pe faza.

pantacruel spunea...

banuiam eu ca in loc sa urmaresti intriga filmului pe matale te intriga gagicuta. nu mai poate femeia sa traga un marasesti (joint) la masea, ca small-brother e cu ochii pe ea :)

Teodor spunea...

ma, aveam doi ochi pe intriga filmului si trei pe gagicuta, mi se pare normal. si care small brother? vrei sa zici poate Biggest brother, sau mai simplu Don Teodor :D

Anonim spunea...

pe johnny il vad ca a fost la inaltime, dar cotillarda ?

pantacruel spunea...

lemon,
cotillarda a fost pe tocuri. talentata foc fata, dar si frumusica in filmul asta - unde mi-a parut a avea ceva din farmecul (si privirea) lui meg ryan :p

anadana spunea...

...of, bine c-ai scapat! eu pe dillinger asta il stiu dintr-o carte( femeia in rosu)...

pantacruel spunea...

din cartea semnata nedelciu +babeti, + mihaies?
eu am vazut ecranizarea lui veroiu, atunci cand a aparut. da, se vorbea putin si despre dillinger si mai ales despre prostituata romanca, ana, cea care l-a dat in primire pe gangster.

cred ca trebuie sa vezi filmul lui mann :)