miercuri, 8 iulie 2009

si totusi, ’politist, adjectiv’

am iesit mai mult decat confuz, ca sa nu zic frustrat, de la ’politist adjectiv’.
a fost ca si cum mi-as fi cumparat bilet la ‘zabriskie point-ul’ lui antonioni si as fi nimerit la ‘cenusa si diamantul’ lui wajda – mi s-a intamplat asta odata, la cinemateca.
cert este ca fusesem infestat pe nesimtite. framantarile lui cristi (dragos bucur), cinismul si didacticismul (delicios) domnului comandant anghelache (vlad ivanov), servilismul ordinar al colegului nelu si figura de toparlanca a ginei imi intrasera ca niste aschii nenorocite sub unghie.


la ‘a fost sau n-a fost’ am ras cu lacrimi (pe alocuri) si am plecat fericit acasa. la ’politist, adjectiv’ am ras amar, ca boul (pe alocuri). apoi am plecat acasa nefericit.
daca pe straini, care ne ingroapa fara mila in premii, ‘politist-ul’ i-a coplesit si i-a sedus, chit că nu au putut patrunde toate sensurile ’adjectiv-ului’, pe noi ne-a cam bulversat. si nu cred ca doar din cauza ambitiei cineastului de a lungi pana la insuportabil marginile si asteptarile, de a descompune golurile ori, invers, de a umple plinul si comprima miezul.

cu ’politist, adjectiv’, c.p. si-a confirmat maiestria perversa si capacitatea nelimitata de a surprinde si inova, de a jongla impresionant cu rasu-plansu.
artistul porumboiu a provocat filmul de arta la o partida de poker si l-a rapus tacticos cu o cacealma adorabila. drept in moalele capului si mai ales cu ajutorul 'chestiilor alea doua dintre picioare' - cum ar spune un amic.

*****
p.s.
ce poze am ratat duminica, in drum spre ’politist, adjectiv’, pentru ca nu mi-am luat aparatul foto...

1. babeta in rochie pe trotineta grabindu-se spre gradina icoanei – mi-a dat prioritate
2. mosneag pe scuter legat de un cataroi (cub de bca). cataroiul era legat la randul lui de scuter cu curele – avea viteza legala
3. homeless intre doua varste sforand de-a lungul si de-a latul filmului - n-a fost inclus in pret

9 comentarii:

vera spunea...

aaa, deci asa, vii cu second thoughts! :)

PS cele mai bune fotografii sint cele pe care nu le-ai facut niciodata (zice-se)

Unknown spunea...

pai si de ce nu ai apelat la camera telefonului? tot iesea ceva.

pantacruel spunea...

vera,
l-am lasat sa se acreasca putin :p

dedes,
nu ma prea dau in vant dupa varianta 'merge si asa' :)

Anonim spunea...

deja vad fotografiile :) babeta n-avea rochie rosie cumva?
iar politistul tocmai mi l-ai recomandat :( ma trimiti la moarte asadar? numai bine sa-mi nenorocesc degetele cu aschii pe sub unghii
intre nunta ....si poltist ... ce preferi?

pantacruel spunea...

nunta a fost prinsa in flagrant delict. deci pica! :)

Teodor spunea...

ti-am zis ma sa nu te mai entuziasmezi asa...ma omori cu superlativele, o sa ajung sa iti zic "domnul superlativ. relativ"

pantacruel spunea...

poti sa-mi spui in acest fel, ca nu ma supar, domnule 'locutiune adjectivala' ;)

K. spunea...

N-am vazut inca Politist adjectiv, dar A fost sau n-a fost e un film care m-a facut sa uit ca voiam sa-l folosesc drept suport pentru o lucrare despre stereotipii si sa ma uit la el cu gura cascata (!de ras). Sa mai tot fie personaje ca Piscoci...nu?

pantacruel spunea...

vei gasi si in 'politist' cateva personaje bine creionate si la fel de absurd-voioase ca piscoci - militianul nelu, de exemplu, vanzatoarea de la magazin o tipa 'demienta' si chiar sotioara politistului fara constiinta
astept sa il vezi :)