joi, 27 mai 2010

handle with care / despre netalentatul si fragilul fotbalist cărtărescu mircea

dupa un scurt dialog cu un prieten, pe un alt blog, am aflat urmatoarele lucruri amuzante despre marele nostru poet (postmodernist) national:

'(...) în liceu eram golgeter, iar în facultate jucam săptămânal cu anul imediat superior şi îl faultam foarte des, dar fără nicio satisfacţie, pe... cărtărescu, spre revolta lui călin-andrei mihăilescu, pe atunci adversar înverşunat al meu şi prieten al maestrului, iar acum, profesor universitar în canada.

(...) sunt scund şi pe vremea aceea eram şi subţire, dar intram la minge foarte hotărât. cărtărescu era de o fragilitate inacceptabilă, ca să zic aşa. la fiecare contact, era pe jos. nici macar nu era fault, dar arbitrul oprea derularea fazei din compasiune. (aveam un coleg din argeş, mai scund decât mine, excelent dribleur, dar care îmi făcea coastele negre cu cotul, iar arbitrul nu dădea nimic). mă enerva situaţia, fiindcă eram obligat să-l menajez, iar el era un individ care, spre uluirea tuturor, n-avea deloc simţul umorului. n-am mai văzut aşa ceva niciodată, la nimeni... nu zici că-l suspectam că era cel mai mare tâmpit ?'


*****
p.s. 1
sper ca prietenul de care am amintit sa nu se supere prea tare pentru aceste scurgeri de mal(in)formatii :)
de fapt mizez pe umorul si inteligenta dumnealui.

p.s. 2
ieri, am vazut POKER-ul lui nea sergiu (abia astept sa scriu ceva despre el si sa bag niste secvente video delicioase). iar daca nu l-ati vazut inca, inseamna ca v-ati pierdut timpul degeaba cu alte prostii... asta este filmul de care aveati nevoie!
apropo, joaca si jean constantin. care mai intai a murit, am aflat pe la ora 16.00, apoi a reaparut in POKER pe la ora 20.00, aproape mumificat (nu stiam ca filmul e cu nea jean), dupa care maestrul de culoare a acaparat tot eterul, slava si vazduhul televiziunilor lacrimogene (l-am zarit printre morminte si ode in metru rating la otv si antena 2)

5 comentarii:

claude spunea...

nu stiu de ce simt ca ai avut o oarecare satisfactie cind ai transcris intrebarea de final din textul prietenului tau...

ps1. sper ca prietenul tau sa se supere tare pe tine ;-)

ps2. 'poker' e easily printre cele mai proaste filme romanesti ever.

pantacruel spunea...

mister claude,
ps0. o oarecare satisfactie, adevarat :)
ps1. s-a suparat doar pe ei, pe ei pe ei pe mama lor!
ps2. fals, 'poker' e cel mai prost film de la lumière brothers la lehman brothers incoace ;-)

Ghilgameş spunea...

Mi-o făcuşi, nene Iancule ! ( ACum câţiva ani, Constantin Ţoiu mi-a produs un şoc când a publicat în "România literară", elogiindu-mi stilul, o scrisoare cu lucruri profund personale... Atunci mă supărasem...) Nu ştiu ce să zic... Ce ţi-a venit să bagi chestia cu golgeterul ? N-am vrut să-l prezint pe C. într-o lumină proastă, chiar dacă nu mi-a făcut niciodată o impresie bună, cu excepţia unor poeme extraordinare care mă săltau de pe scaun...În timp ce Nino Stratan te făcea să te simţi handicapat - omul era o cascadă de poante geniale şi calambururi -, C. era tocilarul clasic - o carte pe zi ! - care nu pricepea nicio glumă şi care mărturisea că nu s-a putut concentra la un concert din pricină că nişte membri ai orchestrei aveau manşetele tocite... Nu mai dau alte amănunte... În mod sigur, nu putea face pe nimeni invidios, iar dacă ar fi stat în cămin, nu ar fi scăpat necaftit...
C. e azi un poet foarte bun şi un bun prozator ( văd că s-a specializat în cărţi pentru croitorese ), dar nu scriitorul naţional - nu avem aşa ceva ! -pe care îl prezintă cei de la "Humanitas", tributari obsesiei scriitorului unic... Sunt, în literatura de azi, cel puţin 15 poeţi şi douăzeci de prozatori peste C. Unii, mult superiori... Ioan Es. Pop, Radu Aldulescu, Ion Mureşan şi Leonard Ancuţa sunt doar câţiva dintre ei. Nu scriitura impecabilă face un mare prozator Şi, iarăşi, nu intru în detalii... Dar C. se poate citi cu plăcere şi folos, ca orice bun scriitor...

Ghilgameş spunea...

I-am uitat pe Florina Ilis, Filip Florian, Petru Cimpoeşu ( citeşte, te rog, "Simion Liftnicul", e genial ! ), Răzvan Rădulescu, Bogdan Suceavă, Dan Lungu şi Florin Lăzărescu... Şi mai sunt şi alţii...
Cea mai bună carte de proză a lui C. este "Jurnalul". El este un Blecher contemporan...

pantacruel spunea...

ghilgamesule,
cred ca o carte despre marii si mai putin marii (dar mult-mediatizatii) scriitori romani contemporani ar fi pe gustul croitoreselor si coafezelor noastre.
deci
s-ar vinde (cel putin) la fel de bine ca 'de ce iubim pe nu stiu cine' si 'frumoasele nu stiu cum' :)