sâmbătă, 29 mai 2010

asadar, istanbul

momentan nu pun poze, mi-ar rapi ore bune sa selectez cateva din cele 400 si ceva de instnatanee pe care le-am surprins, ieri, aici. si pentru nimic in lume nu-mi pot permite, acum, sa sacrific ore bune.
asa ca enumar succint chestii de prin ISTANBUL, oras pe care vreau sa-l iau de nevast. am sa am o nevasta frumoasa si desteapta, acasa, si un nevast vast si fermecator, peste mari si tari.

- in primul rand ma simt ca un fel de charlot in 'luminile orasului'. nu sunt un vagabond de felul meu, dar nici nu mi-am permis vreodata sa stau la hotel de 5 stele+ (la pachet cu oamenii de la ferrari), adica vreo 7 stele pline, pline de miliardari asa cum este acest 'four season' unde m-au exilat.

- tot in primul rand si tot despre hotel, aflat la vreo 300 de metri de podul bosfor, in cartierul besiktas (partea europeana a istanbulului), trebie sa mai spun ca in viata mea nu am mai vazut asa ceva. camera in care stau, uriasa si megafastuoasa, ar fi numai buna pentru a adaposti jumatate din familia regala britanica. despre camera am sa scriu zilele urmatoare o compunere de vreo trei pagini. plus vreo doua pagini despre cel mai moale, mai monumental si mai odihnitor pat din viata mea, garnisit cu 4 perne, plus vreo trei despre baia a la star treck (mai mare decat sufrageria mea de la bucuresti - telefon pe veceu si seif in debara si frapiera pe hol si vedere la mare si lcd cat un perete si 100 de oglinzi in toaleta si frcute prospete pe birou si frapiera cu sampanie pe masuta si mai stiu eu ce) si alte cateva randuri lungi despre de muscatele si orhideele din gradina.

- tot ieri, la pranz, am luat masa pe malul asiatic al marii marmara, unde o armata de chelneri si spahii ne-au aratat pe viu ce inseamna ospitalitatea. la toaleta, in pisoar era chiar si un pui mititel de salamandra. se uita la mine si dansa cand faceam pipi! posibil totusi, sa fie de la berea si vinul dinainte de.

- am fost apoi pe la sfanta sofia, moscheea albastra si marele bazar. unde am negociat cu turcii achizitia unui turban si a doua bluze de dama. a fost o floare la urcehe. ma faceam ca plec mai departe si pretul cadea brusc la jumatate. apoi il mai pileam putin si gata, eu luam marfa, iar mustafa banii.

- seara, club restaurant de fite, cu draperii care se inchideau ca la teatru si separau marea de ringul de dans. dar despre asta mai pe maine ca nu mai am timp acum.

7 comentarii:

claude spunea...

@panta
acuma, ce mai tura-vura: have fun!

Şerban Tomşa spunea...

Panta,
poate îţi vine fericita idee de a te face musulman... Unul ceva mai libertin...:)

Şerban Tomşa spunea...

Că tot ai zis că ţi-ai cumpărat turban...:)

mofturi spunea...

Vino repede ca la noi s-a bagat Rahan !

pantacruel spunea...

claude,
m-am simtit cezar, osman pasa si abramovici la un loc. ce-i trist, doar pentru trei zile si un pic :((

serban,
musulman? nu multumesc. dar as fi vrut sa traiesc ca un nabab macar un week la cate 10 ani din viata... :)

mofturi,
rahan? ohoo. o sa-mi fac colectie. cand am fost mic nu am avut parte de aceasta minunata revista, desi imi doream enorm, se intelege.

verbiaj. spunea...

vrem poza cu turbanul.

pantacruel spunea...

se rezolva, domnu verbiaj :)